Frédéric de Schrevel is de nieuwe voorzitter van de raad van bestuur van Federale Verzekering

door Luna
Federale Assurance-Verzekering

Elaine Coussement bij Luna
elaine@luna.be

Frédéric de Schrevel is de nieuwe voorzitter
van de raad van bestuur van Federale Verzekering

Brussel, 9 maart 2021 – Frédéric de Schrevel is de nieuwe voorzitter van de raad van bestuur van de onderlinge en coöperatieve verzekeraar Federale Verzekering. Frédéric de Schrevel volgt Frank Goes op, die vorig jaar in oktober op tragische wijze overleed.

Frédéric de Schrevel is sinds 2013 actief in de raad van bestuur van Federale Verzekering. Sinds 2016 is hij ook lid van het risicocomité en sinds 2017 van het benoemings- en remuneratiecomité. En sinds begin 2021 is hij lid van het auditcomité. “De benoeming van Frédéric vond plaats naar aanleiding van de tragische dood van Frank Goes, zijn voorganger, aan wie wij graag nogmaals hulde willen brengen. Met Frédéric de Schrevel krijgen we intern een voorzitter met een sterke expertise op het gebied van regelgeving”, vertelt Tom Meeus, CEO van Federale Verzekering. “Daarnaast is zijn uitgebreide ervaring in de bouwsector relevant voor één van onze belangrijkste doelgroepen.

Sinds 2005 is Frédéric de Schrevel secretaris-generaal van de Belgische groep Besix, een multinational actief in de bouwsector. Hij is ook voorzitter van de Besix Foundation en dit sinds haar oprichting in 2009. Voordien had hij een professionele carrière van meer dan 20 jaar bij Fabricom (GDF Suez), onder meer als secretaris-generaal en Chief Risk Officer. Zijn loopbaan bij internationale groepen heeft hem in staat gesteld om expertise te ontwikkelen op vlak van regelgeving, verzekeringen, risico’s en compliance.

Frédéric de Schrevel, Voorzitter van de Raad van Bestuur van Federale Verzekering

Voor meer informatie of een interview over dit onderwerp,
gelieve contact op te nemen met Elaine Coussement bij Luna:
02 658 02 92 of 0473 70 30 03 of via elaine@luna.be

Over Federale Verzekering

Federale Verzekering biedt voor ondernemingen, zelfstandigen en particulieren een volledige waaier aan verzekeringen en financiële producten aan. Dankzij haar bijzondere structuur als onderlinge en coöperatieve onderneming, zonder externe aandeelhouders, staan haar klanten centraal en deelt Federale Verzekering haar winst met hen.*
Federale Verzekering werd in 1911 opgericht door een groep aannemers. Nog altijd behoort de bouwsector in België tot één van haar belangrijkste doelgroepen. Met een totaal marktaandeel BOAR van 1,4 procent en een totaal op de geconsolideerde balans van 4,4 miljard euro (2019), staat Federale Verzekering in de top-15 van verzekeraars in België. De groep Federale Verzekering (incl. Optimco) stelt in totaal 734,1 mensen (op 31/12/2019) te werk en realiseerde een incasso van €521,1 miljoen in 2019. Haar commerciële netwerk – van meer dan 60 adviseurs, 39 kantoren, 5 gewestelijke zetels en 2 Business Centers (Bergen en Antwerpen) – bestrijkt het hele land. In augustus 2020 nam Federale Verzekering de gevolmachtigde onderschrijversactiviteiten van BDM (in Antwerpen) over. BDM houdt zich concreet bezig met BOAR-verzekeringen en polissen voor pleziervaart.
Meer info op www.federale.be

* De ristorno’s en de ristorno’s leven evolueren met de tijd in functie van de resultaten en de toekomstperspectieven van de verzekeringsonderneming, haar solvabiliteit, de economische conjunctuur en de toestand van de financiële markten in verhouding tot de verbintenissen van de ondernemingen die deel uitmaken van de Groep Federale Verzekering, zoals omschreven op www.federale.be. De toekenning van de ristorno’s en de ristorno’s leven is niet gewaarborgd in de toekomst. De ristorno’s en de ristorno’s leven variëren per categorie en per type product. De regels inzake hun toekenning zijn opgenomen in de statuten van de ondernemingen die deel uitmaken van de Groep Federale Verzekering. De statuten kunnen geraadpleegd worden op www.federale.be.