Federale verzekering

Elaine Coussement bij Luna
elaine@luna.be

Federale Verzekering opent ‘Kantoor van de Toekomst’ in Ukkel

Brussel, 21 september 2020 – Federale Verzekering opent een nieuw ‘Kantoor van de Toekomst’ in Ukkel. Het nieuw kantoorconcept heeft een nieuwe, functionele inrichting en warme uitstraling. Het zet ook sterk in op de interactie met klanten van Federale Verzekering via digitale hulpmiddelen. Door de kracht van het persoonlijk contact te verrijken met een digitale beleving wil Federale Verzekering haar klanten een nog betere service bieden. Dit state-of-the-art ‘Kantoor van de Toekomst’, in het zuiden van Brussel, versterkt verder de verankering van Federale Verzekering in de hoofdstad.

De nieuwe vestiging geeft aan in welke richting Federale Verzekering zijn kantorennet ziet evolueren. ‘Met dit nieuwe kantoor – met veel ruimte en licht – willen we dichter bij onze klanten staan’, legt Jean-Marie Bollen uit, Managing Director & Chief Commercial Officer bij Federale Verzekering. ‘Digitale kanalen en online diensten winnen aan belang, maar wij blijven ook inzetten op persoonlijk contact met onze klanten. Op deze manier combineren we de voordelen die digitale tools bieden met de kracht van de service en het persoonlijke contact met onze medewerkers ter plaatse.’

Zowel buiten als in het kantoor krijgt de klant informatie via digitale schermen. Het kantoor zelf combineert frisse moderniteit met een warme uitstraling, waarbij men informatie kan opzoeken via de digitale hub. Tijdens het gesprek met de kantoorhouder wordt een interactief touchscreen gebruikt. ‘Zo wordt het mogelijk om onze producten en diensten visueel voor te stellen en krijgt de klant nog duidelijkere informatie’, zegt Bollen. ‘Het touchscreen ondersteunt het gesprek door simulaties, presentaties, documenten en video’s weer te geven. De informatie die daarbij aan bod komt, wordt daarna via e-mail toegestuurd. Met een dergelijke totaalaanpak willen we nog beter inspelen op de noden van de klant. We houden bij elke fase van onze uitwisseling rekening met de strikte richtlijnen met betrekking tot de preventie van het coronavirus.

Met de opening van het kantoor in Ukkel, investeert Federale Verzekering verder in haar kantorennet, dat trouwens ultramodern is. Hier komt de verwijzing naar het ‘Kantoor van de Toekomst’ vandaan. Er bestaan reeds meerdere ‘Kantoren van de Toekomst’ van Federale Verzekering: in Turnhout, Vilvoorde, Moeskroen, Rocourt bij Luik en Sint-Niklaas.

Het adres van het nieuwe kantoor in Ukkel:
67, Xavier De Buestraat
T 02 325 33 02
kantoor.ukkel@federale.be

Een strategische uitbreiding in het zuiden van Brussel

De keuze voor Ukkel is voor Federale Verzekering niet meer dan logisch. ‘Er waren al 3 kantoren in Brussel – aan de Grote Markt, in Ganshoren en in Sint-Pieters-Woluwe’, zegt Olaf Meulders, District Manager Brussel & Vlaams-Brabant bij Federale Verzekering.

Met dit nieuwe kantoor versterken we onze aanwezigheid in Brussel (de 19 gemeenten) en verzekeren we een strategische verankering in het zuidelijke deel. We zijn zeer tevreden met deze locatie omdat de regio van Ukkel een aanzienlijk business potentieel heeft voor Federale Verzekering. In extenso kunnen we zo een betere service bieden aan al onze klanten in Brussel en in de periferie, dankzij onze zeven agentschappen: in Aalst, aan de Grote Markt in Brussel Hoofdstad, Ganshoren, Leuven, Ukkel, Vilvoorde en Sint-Pieters-Woluwe’, aldus nog Meulders.

Uccle
Het ‘Kantoor van de Toekomst’ in Ukkel

Voor meer informatie of een interview over dit onderwerp,
gelieve contact op te nemen met Elaine Coussement bij Luna:
02 658 02 92 of 0473 70 30 03 of via elaine@luna.be

Over Federale Verzekering

Federale Verzekering biedt voor ondernemingen, zelfstandigen en particulieren een volledige waaier aan verzekeringen en financiële producten aan. Dankzij haar bijzondere structuur als onderlinge en coöperatieve onderneming, zonder externe aandeelhouders, staan haar klanten centraal en deelt Federale Verzekering zijn winst met hen**.

Federale Verzekering werd in 1911 opgericht door een groep aannemers. Nog altijd behoort de bouwsector in België tot één van haar belangrijkste doelgroepen. Met een totaal marktaandeel BOAR van 1,4 procent en een totaal op de geconsolideerde balans van 4,4 miljard euro (2019), staat Federale Verzekering in de top-15 van Verzekeraars in België. De groep Federale Verzekering (incl. Optimco) stelt in totaal 734,1 mensen (op 31/12/2019) te werk en realiseerde een incasso van €521,1 miljoen in 2019. Haar commerciële netwerk – van meer dan 60 adviseurs, 39 kantoren, 5 gewestelijke zetels en 2 Business Centers (Bergen en Antwerpen) – bestrijkt het hele land.

In augustus 2020 nam Federale Verzekering de gevolmachtigde onderschrijversactiviteiten van BDM (in Antwerpen) over, met uitzondering van de marineverzekeringen. Het gaat concreet over BOAR-verzekeringen en polissen voor pleziervaart voor risico’s gelegen in België.

Meer info op www.federale.be