Lab9

Aurélie Decoster bij Luna
aurelie@luna.be
Lab9-persberichten

Startende zelfstandigen leasen voor het eerst Apple-producten via nieuwe leasingformule van Lab9 Pro

Kortrijk, Brussel, Deurne, Hasselt, 21 augustus 2023 – Lab9 Pro, ‘s lands grootste Apple Premium Partner, is gestart met een leasingformule voor startende zelfstandigen, meer specifiek voor Apple-toestellen en accessoires. Vaak kunnen zelfstandigen pas na één jaar producten leasen. Via de formule van Lab9 Pro kunnen ze dit al vanaf drie maanden na oprichting van hun zaak. Dit maakt de leasingformule voor Apple-producten van Lab9 Pro uniek. Met deze dienstverlening wil het bedrijf de investeringsdruk bij startende zelfstandigen wegnemen en ondernemerschap in België stimuleren.

Eerste Apple-leasingformule in ons land

Lab9 Pro lanceert de eerste leasingformule voor Apple-toestellen voor startende zelfstandigen in België. Zelfstandigen die graag met Apple-toestellen werken kunnen een leasecontract afsluiten bij Lab9 Pro. Dit kan vanaf drie maanden na de oprichting van hun zaak. De voorwaarden om een leasecontract te krijgen? Het BTW-nummer moet minstens 3 maanden actief zijn in de Kruispuntbank van Belgische Ondernemingen en de zelfstandige moet twee verkoopfacturen (inclusief betaling) kunnen voorleggen.

Geert Coolman, CEO van Lab9 Group, legt uit: ‘Tot nu toe was het in ons land zeer moeilijk voor startende zelfstandigen om Apple-toestellen te leasen. Er was gewoonweg geen aanbod voor. De enige optie voor hen was om te wachten tot ze een jaar actief waren en dan moesten ze ook nog eens bepaalde resultaten kunnen voorleggen om een contract te verkrijgen. Hierdoor werd al een deel van de zelfstandigen uitgesloten. Dankzij onze leasingformule is het een pak gemakkelijker voor alle startende ondernemers om met Apple-toestellen aan de slag te kunnen gaan in de beginperiode van hun zaak.’

Mogelijkheden voor startende zelfstandigen

Deze nieuwe dienstverlening van Lab9 Pro biedt enkele specifieke voordelen voor startende ondernemers. Ten eerste kunnen ze de kost van een investering in een Apple-toestel vermijden door hun kosten te spreiden via leasing.

Daarnaast genieten ze van een grote flexibiliteit. Op basis van hun noden kunnen ze toestellen of accessoires toevoegen aan hun leaseformule. Zo kunnen ze samen met het toestel ook software (Adobe en Microsoft), accessoires van Apple of andere partijen (extra scherm, harde schijf, toetsenbord, muis, etc.), maar ook service bij leasen. Hieronder vallen bijvoorbeeld garantie-uitbreidingen en extra bescherming tegen valschade, vochtschade en diefstal, pick-up & return service bij herstellingen, maar ook ontzorgingscontracten inclusief configuratie van het toestel en/of installatie ter plaatse.

Tot slot biedt leasen de mogelijkheid om altijd gebruik te maken van de allernieuwste Apple-technologie.

Partnerschap met Computer Lease Nederland

Lab9 Pro werkt samen met Computer Lease Nederland om deze dienstverlening aan te bieden. De looptijden variëren van 24 tot 48 maanden. De ondernemers betalen de eerste drie maanden op voorhand en nadien per schijf van drie maanden. Aangezien het gaat over een operationele lease, wordt Computer Lease Nederland na afloop van de leasecontracten eigenaar van de producten. Het toestel komt dus niet op de balans van de onderneming. Op het einde van de looptijd heeft de ondernemer de optie om het toestel door te blijven leasen aan een gereduceerd tarief of een nieuwe leasing aan te gaan met up-to-date materiaal.

We zijn ervan overtuigd dat toegang tot performante technologie in de opstartfase van een bedrijf cruciaal is. Door hen een toegankelijke en flexibele formule aan te bieden geven we starters net het duwtje in de rug dat ze op dat moment nodig hebben om te groeien. Onze ervaring leert ook dat die bedrijven, die vanaf de start investeren in IT, vaak uitgroeien tot succesvolle bedrijven waar innovatie centraal komt te staan’, concludeert Coolman.

Aan de redacties:

Wens je verder meer informatie of een interview? Neem dan contact op met
Aurélie Decoster bij Luna via GSM: 0495 59 38 00 of via mail: aurelie@luna.be

Over Lab9

Lab9 Pro heeft 30 jaar ervaring als systeemintegrator in de IT-sector (B2B) met focus op de creatieve markt – waarbij het bedrijven en scholen helpt met hun digitale transformatie, met Apple-producten, Adobe-software en Microsoft 365-oplossingen. Ten slotte biedt Lab9 Pro opleidingen aan, om meer te halen uit Apple-producten, Adobe software en Microsoft 365-oplossingen op Apple-platformen. Lab9 Pro met locaties in Kortrijk, Deurne en Hasselt werd opgericht in 1993 als Online Grafics, en boekte in 2022 een omzet van 50 miljoen euro met 71 medewerkers (eind 2022).

Dochter Lab9 Stores werd opgericht in 2007. Lab9 Stores is een Apple Premium Reseller en heeft 27 winkels in België, namelijk in Aalst, Aartselaar, Antwerpen Noorderlaan, Antwerpen Theater, Bergen, Brugge, Brussel Gare Maritime, Brussel Sint-Gillis Deurne, Doornik, Erpent, Genk, Hasselt, Ieper, Kortrijk, Kuringen, Leuven, Louvain-La-Neuve, Luik, Mechelen, Namen, Olen, Oostende, Roeselare, Sint-Lambrechts-Woluwe, Sint-Martens-Latem en Turnhout. Deze entiteit boekte in 2022 een omzet van 68 miljoen euro met 159 medewerkers (eind 2022).