Mega

Woordvoerder van Mega:
Elsie Van Linthout
elsie@luna.be

Mega biedt opnieuw een vast contract aan, aan iedereen

Geïnteresseerden kunnen nog in april overstappen naar het nieuwe Cosy Fixed contract

Leuven, Luik, 31 maart 2023 – Mega, de grootste Belgische leverancier van vooral groene elektriciteit en gas, biedt opnieuw een vast contract aan, aan iedereen deze keer. De prijzen zijn voldoende gezakt en de markt is stabieler dan enkele weken geleden. Met dit vast contract kan men zijn energieprijzen voor een jaar vastleggen.

We hebben nota genomen van de vraag van velen naar een vast contract”, zegt Thomas Coune, CEO van Mega. “We volgen de markt met – zeker de voorbije maanden – veel aandacht voor de haalbaarheid hiervan. Ondertussen zijn de prijzen al zo’n 2 maanden voldoende laag om interessant te zijn voor een vast contract. Daarom hebben we besloten om begin april een vast contract op de markt te brengen, toegankelijk voor iedereen”, aldus nog Coune.

De energieprijzen bevriezen gedurende een jaar

Een vast contract biedt zekerheid. De prijzen bewegen even niet meer mee met de energiemarkt. De klant is gerust dat de energieprijs voor een jaar vastligt. Zeker gezien de hele volgende winter binnen het vast contract valt, is het onmogelijk om te voorspellen hoe de prijzen verder zullen evolueren.

Men kan binnen de maand overschakelen

Vanaf april – concreet op de eerste werkdag, maandag 3 april – zal het vast contract op Mega’s website staan, en opgenomen worden in de online prijsvergelijkers. Het gaat concreet om het Cosy Fixed contract. Dit voorziet de vrije keuze qua service, online of telefonisch. Men kan kiezen om de facturen online of per post te ontvangen. Het is dus toegankelijk voor alle consumenten.

Zoals altijd kunnen klanten kiezen wanneer hun contract ingaat, binnen de wettelijke mogelijkheden. Dit wil concreet zeggen dat men sowieso minstens 21 dagen moet rekenen om de distributienetwerkbeheerder toe te laten de overzetting te doen van de oude naar de nieuwe leverancier.

Mega contrat fixe
Prijsevolutie van de elektriciteit
Mega contrat fixe
Prijsevolutie van gas

Aan de redacteuren:
Wens je meer informatie of een interview? Neem dan contact op met Elsie Van Linthout, perscontact en woordvoerder van Mega, elsie@luna.be op +32 475 26 01 03.

Over Mega

Mega (Power Online nv) is een lowcost-energieleverancier voor particulieren en professionals in België. Het bedrijf met maatschappelijke zetel in Luik, werd opgericht in 2013 door twee Belgische ondernemers, Michaël Corhay en Thomas Coune. Mega sluit rechtstreekse energiecontracten met lokale producenten van groene stroom (bijvoorbeeld: windenergie en photovoltaics) en koopt ook energie in op de beurs. Het is de grootste Belgische energieleverancier, en vijfdegrootste op de markt.

De Mega-groep telt momenteel zo’n 150 medewerkers in zijn kantoren in Luik, Leuven, Rotterdam (Nederland) en Montpellier (Frankrijk). In 2021 bedroeg de omzet 491 miljoen euro en draaide het bedrijf mooi breakeven met een kleine winst van 1,8 miljoen.

Meer informatie: www.mega. be