Lab9

Mobile: +32 495 59 38 00
aurelie@luna.be

Lab9 opent nieuwe winkel in Oostende

Kortrijk/Aalst/Brugge/Brussel/Ieper/Luik/Roeselare/Oostende, 3 mei 2021 – Apple Premium Reseller Lab9 Stores opent vandaag een nieuwe winkel, met name in Oostende. Met deze Lab9-winkel wil Lab9 de volledige kuststreek bedienen. Het aantal winkels van Lab9 stijgt zo naar 8. Er werd een kleine 400.000 euro geïnvesteerd in deze nieuwe winkel. Er werken van bij de opening nu 4 vaste medewerkers in de winkel. Dit aantal zal nog stijgen naarmate de winkel zijn volle klantenpotentieel realiseert. Lab9 verwacht in Oostende dit jaar nog zo’n 6500 Apple-devices en accessoires te zullen verkopen.

De tweede Apple Premium Reseller van het land, Lab9, telt met deze nieuwe winkel in de Kapellestraat 54 in Oostende in totaal 8 winkels. Men vindt Lab9 ook in Aalst, Brugge, Brussel, Ieper, Kortrijk, Luik en Roeselare. De nieuwe Lab9-winkel in Oostende biedt, net als alle andere Lab9-winkels, een dienstverlening voor en na verkoop. De gloednieuwe zaak beschikt ook over een Apple Premium Service Provider hersteldienst en over een opleidingslokaal. Met deze aanpak is Lab9 uniek en creëert de retailer de best mogelijke klantenbeleving rond Apple-producten.

Geert Coolman, CEO van Lab9: ‘We kozen met name voor Oostende omdat het een stad is die ook in de winter leeft. We mikken zowel op de zelfstandigen en kleine bedrijven in de ruime buurt van Oostende, als op de inwoners van Oostende, de toeristen, en de tweedeverblijvers. De mensen die op vakantie zijn in Oostende hebben wellicht wat meer tijd om te genieten van de beleving rond Apple in de winkel, of een opleiding te volgen om meer te kunnen halen uit hun Apple-toestel. Men kan ook toestellen bestellen via onze website om af te halen in Oostende, tijdens een verblijf aan de kust, bijvoorbeeld. Op die manier kunnen we heel wat Belgen bereiken van plaatsen waar we geen winkel hebben.’

Hoge verwachtingen

Lab9 verwacht in Oostende dit jaar nog zo’n 6500 Apple-devices en accessoires te zullen verkopen, goed voor een omzet van minstens 2 miljoen euro. Sinds de opening zijn er 4 medewerkers werkzaam in de winkel. Naar de toekomst toe zal Lab9 nog extra medewerkers aanwerven.

We zetten onze gestage groei, ook in onze winkels, verder met deze bijkomende winkel’, licht Coolman de plannen nog toe. ‘Zelfs met 12 weken sluiting van onze fysieke winkels, groeide onze omzet nog met gemiddeld 1% in Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen, en met 5% in Brussel en Luik. We blijven geloven in onze fysieke winkels, naast onze webverkoop die ook een mooie groei kent. Het is wel belangrijk dat er ook voldoende beleving is voor de klant in de winkel. Vandaar de grote investering.’

Beleving en dienstverlening centraal

Lab9 legt in deze winkel in Oostende, net als in al zijn andere winkels, de nadruk op klantenbeleving. Om de klant een volledige Apple-beleving te bieden, werd een kleine 400.000 euro in deze winkel geïnvesteerd. De winkel omvat dan ook 103m² belevingsruimte voor klanten, een service lab en een opleidingslokaal; dit alles verdeeld over drie verdiepingen. De winkelinrichting is volgens de nieuwste richtlijnen van Apple, en is dus nog ‘moderner’ dan die van de andere Lab9-winkels.

Naast klantenbeleving, focust Lab9 op een optimale dienstverlening. Ook in deze Lab9-winkel kunnen klanten terecht voor professioneel advies over producten, gerichte opleidingen om alles uit hun toestel(len) te halen, maar ook om hun Apple-producten te laten herstellen. In het opleidingslokaal geeft Lab9 naast B2B-opleidingen, vooral gericht naar de grafische sector, ook heel algemene opleidingen voor alle Apple-gebruikers, zodra de sanitaire toestand in ons land dit toelaat.

Lab9 beschikt als enige in België over een door Apple goedgekeurde hersteldienst in al zijn winkels. Alle herstelpunten van Lab9 hebben van Apple de allerhoogste erkenning gekregen, namelijk die van Apple Premium Service Provider. Klanten kunnen een afspraak maken voor een herstelling via de ‘appointment scheduler’ op de Apple-website, ze kunnen gewoon binnenlopen om te checken wanneer er plaats is voor een herstelling, of ze kunnen telefonisch of via de Lab9-website een afspraak maken.

Lab9 Oostende
De gloednieuwe Lab9-winkel in Oostende

Wens je meer informatie of een interview?
Neem dan contact op met Aurélie Decoster bij Luna
via GSM: 0495 59 38 00 of via mail: aurelie@luna.be

Over Lab9

Lab9 Pro heeft 28 jaar ervaring als systeemintegrator in de IT-sector (B2B) met focus op de creatieve markt – waarbij het bedrijven en scholen helpt met hun digitale transformatie, met Apple-producten en/of Adobe-software. Ten slotte biedt Lab9 Pro opleidingen aan, om meer te halen uit Apple-producten en Adobe software. Lab9 Pro met locaties in Kortrijk, Deurne en Hasselt werd opgericht in 1993 als Online Grafics, en boekte in 2020 een omzet van 32 miljoen euro met 62 medewerkers (eind 2020).

Dochter Lab9 Stores werd opgericht in 2007. Lab9 Stores is een Apple Premium Reseller en heeft winkels in Aalst, Brugge, Brussel, Ieper, Kortrijk, Luik, Oostende en Roeselare. Deze entiteit boekte in 2020 een omzet van 40,4 miljoen euro met een 50-tal medewerkers (eind 2020).