Lab9

aurelie@luna.be

Lab9 opent nieuwe winkel in Namen, wil verder groeien in Wallonië

Tweede winkel in Wallonië; grootste Lab9 Store van Wallonië

Kortrijk/Brussel/Luik/Namen, 1 juli 2021 – Apple Premium Reseller, Lab9 Stores, opent op vrijdag 2 juli zijn grootste winkel van Wallonië in het centrum van Namen. Er werd dan ook zo’n 100.000 euro in geïnvesteerd. Lab9 wil verder groeien in Wallonië, en zijn merk verder versterken in heel België. Lab9 richt zich met de Naamse winkel zowel op de inwoners van de stad en de winkelaars en toevallige voorbijgangers, als op de studenten en kleine bedrijven in de ruime buurt van Namen. Vanaf de opening zullen er 4 vaste medewerkers in de winkel werken. Lab9 verwacht in Namen het eerste jaar een omzet van om en bij de 3 miljoen euro te realiseren.

Met deze nieuwe winkel van 240 m² op het gelijkvloers aan Place de l’Ange 38, telt Lab9 nu in totaal 9 fysieke winkels en een webshop. De andere Lab9 Stores bevinden zich in Aalst, Brugge, Brussel, Ieper, Kortrijk, Luik, Oostende (sinds 5/2021) en Roeselare.

Net als alle andere Lab9-winkels biedt de winkel in Namen een dienstverlening voor en na verkoop aan. Lab9 wil zo de best mogelijke klantenbeleving rond Apple-producten creëren. De gloednieuwe zaak beschikt ook over een Apple Premium Service Provider hersteldienst en over een opleidingslokaal. Daarin worden er op zaterdag gratis trainingen voorzien voor het brede publiek rond het gebruik van de nieuwe Apple hardware en software. Tijdens de week voorziet Lab9 professionele opleidingen voor Adobe software voor zijn grafische klanten. Particulieren, studenten en zelfstandigen/bedrijven kunnen tenslotte toestellen bestellen via de webshop. Deze kunnen vervolgens aan huis geleverd worden of afgehaald worden in de winkel.

Geert Coolman, CEO van Lab9: ‘We hebben onder meer voor Namen gekozen als tweede Waalse locatie, omdat het de hoofdstad is van Wallonië. De winkel is gelegen aan een kruispunt in de drukste winkelstraat in het centrum van de stad, vlakbij de citadel en op wandelafstand van de Université de Namur (UNamur). Bovendien bevindt deze winkel zich centraal tussen onze twee andere Lab9 Stores in Brussel en Luik. Dit biedt ons de mogelijkheid om alle klanten in deze zone optimaal te bedienen.

Groeistrategie van Lab9

Tegen eind 2021 verwacht Lab9 in Namen een omzet van ongeveer 2 miljoen euro te behalen. Voor het jaar 2022 mikt het bedrijf op zo’n 3 miljoen euro, een omzet die daarna nog verder zal stijgen. Er zullen 4 medewerkers te werk gesteld zijn in de winkel bij de opening. Lab9 plant hier nog 1 extra werkkracht aan toe te voegen in de loop van 2022.

Deze winkel past perfect in onze strategie’, benadrukt Coolman. ‘Met onze winkels in Brussel en Luik bereiken we al veel mensen. De winkel in Namen laat ons toe om onze groei verder te zetten in Wallonië. We willen Lab9 als merk verder versterken om in heel België een sterke ‘brand’ te zijn’, vertelt Coolman.

Lab9 Pro: ‘s lands grootste in B2B met Apple-oplossingen

Lab9 Pro, de B2B-afdeling van de Lab9 Group, zet overal sterk in op haar B2B-oplossingen. Om het B2B-luik verder uit te breiden in het zuiden van België, gaat Lab9 nog twee extra Franstalige medewerkers aanwerven. Deze mensen zullen vanuit het kantoor in Namen opereren en zich specifiek bezighouden met de B2B-verkoop van de Lab9 Group in Wallonië.

Optimale Apple-beleving

Net als in al zijn andere winkels, legt Lab9 ook in Namen de nadruk op klantenbeleving. Om de klant een optimale Apple-beleving te bieden, volgens de nieuwste Apple-richtlijnen, werd er 100.000 euro in deze winkel geïnvesteerd. Met een totale oppervlakte van 240 m² op het gelijkvloers, is het de grootste Lab9 Store in Wallonië. Een belevingsruimte voor klanten, een service lab en een opleidingslokaal maken de Lab9 Store compleet.

Naast klantenbeleving, zet Lab9 sterk in op een optimale dienstverlening. Geïnteresseerden kunnen steeds in de Lab9-winkels langskomen voor professioneel advies over producten, gerichte opleidingen, maar ook om hun Apple-producten te laten herstellen. Iedereen kan hiervoor een slot boeken via de website.

Versoepeling coronamaatregelen

Volgens de nieuwe coronamaatregelen van 27 juni 2021 kunnen klanten opnieuw zonder beperking op het aantal personen gaan winkelen. ‘Funshoppen’ is dus mogelijk. Mondmaskers blijven wel nog altijd verplicht.

Wens je meer informatie of een interview? Neem dan contact op met
Aurélie Decoster bij Luna via GSM: 0495 59 38 00 of via mail: aurelie@luna.be

Over Lab9

Lab9 Pro heeft 28 jaar ervaring als systeemintegrator in de IT-sector (B2B) met focus op de creatieve markt – waarbij het bedrijven en scholen helpt met hun digitale transformatie, met Apple-producten en/of Adobe-software. Ten slotte biedt Lab9 Pro opleidingen aan, om meer te halen uit Apple-producten en Adobe software. Lab9 Pro met locaties in Kortrijk, Deurne en Hasselt werd opgericht in 1993 als Online Grafics, en boekte in 2020 een omzet van 32 miljoen euro met 62 medewerkers (eind 2020). Per 30/6/21 zijn er 65 medewerkers.

Dochter Lab9 Stores werd opgericht in 2007. Lab9 Stores is een Apple Premium Reseller en heeft winkels in Aalst, Brugge, Brussel, Ieper, Kortrijk, Luik, Namen, Oostende en Roeselare. Deze entiteit boekte in 2020 een omzet van 32,4 miljoen euro met een 50-tal medewerkers (eind 2020). Per 30/6/21 zijn er 58 medewerkers.