LCL

Persbericht

Contact communicatiepartner:
Aurélie Decoster bij Luna
Mobile: +32 495 59 38 00
aurelie@luna.be

Baudouin Corlùy wordt commercieel
directeur bij LCL

Aalst, Antwerpen, Diegem, Gembloux en Huizingen, 24 januari 2022 – Datacenterspecialist LCL Data Centers heeft Baudouin Corlùy (53) aangetrokken als commercieel directeur. Corlùy heeft de leiding over het business development team en het marketingteam. Met zijn jarenlange ervaring in de ICT-wereld op het vlak van sales, marketing en management, zal hij de ambitieuze groei van LCL mee ondersteunen. Als lid van het directieteam draagt hij bij tot de strategie en visie van het bedrijf.

In april 2020 verwierf LCL zijn vierde datacenterlocatie in Huizingen dankzij een partnerschap met Atos en in juni 2021 nam het datacenterbedrijf het datacenter van ENGIE Solutions te Gembloux over. Men kan dus echt wel spreken van ambitieuze groei. Corlùy zal als commercieel directeur de verdere groei van LCL bevorderen.

Krachten bundelen en toegevoegde waarde bieden

In zijn 28 jaar lange carrière, heeft Corlùy marketing en sales altijd als één geheel beschouwd. Dat is nu niet anders. Corlùy legt uit: ‘Je kan beide componenten niet los van elkaar beschouwen. Marketing en sales zijn complementair en horen elkaar altijd te versterken. Concreet wil ik bij LCL onder andere een meer sectorgerichte aanpak ontwikkelen. Op die manier kunnen we sneller inspelen op de noden van de markt en diensten op maat uitwerken in functie van de dagelijkse realiteit van elke klant. Deze proactieve benadering zorgt ervoor dat we de klant beter kunnen ondersteunen. Zo helpen we hem om de beste beslissingen te nemen voor zijn bedrijf.

Bovendien zorgt LCL als Belgische datacenterspecialist voor een grote toegevoegde waarde voor de klant’, zegt Corlùy vastberaden. ‘Ik ben er steevast van overtuigd dat de lokale focus van LCL ook een kracht is. De nabijheid van de klant en de lokale controle over zijn gegevens, gecombineerd met onze servicegarantie, optimale beveiliging en flexibiliteit, vormen een grote troef.’

Klantgerichtheid en professionaliteit van LCL

Corlùy is zeer tevreden over zijn eerste dagen bij LCL. ‘Er heerst een professionele en zeer klantgerichte sfeer binnen LCL’, zegt hij. ‘Sinds mijn eerste werkdag viel het me op dat de medewerkers bij alles betrokken worden. Dat bevordert de teamsfeer enorm. Daarnaast is er een grote bereidwilligheid om de klant optimaal te helpen. Je merkt meteen dat iedereen zijn uiterste best doet om zijn steentje bij te dragen aan het succes van onze klanten en de groei van ons bedrijf. Dat is gewoonweg geweldig!

Achtergrondinformatie

Corlùy heeft meer dan 20 jaar ervaring in management. Na 16 jaar in verschillende business development, marketing- en strategiefuncties bij Proximus te hebben gewerkt, was hij 9 jaar lang aan de slag bij Agoria. Eerst werkte hij er als directeur voor de ICT-sector en daarna als commercieel directeur van de hele organisatie. Daarnaast was hij als bestuurder ook zeer actief in verschillende ICT-gerelateerde organisaties.

Ondertussen is Corlùy 53 jaar. Dat ziet LCL als een meerwaarde voor het bedrijf. Laurens van Reijen, Managing Director van LCL: ‘We hechten bij LCL veel belang aan ervaring bij onze medewerkers. Dankzij de aanwerving van Baudouin Corlùy als 50-plusser, halen we jarenlange ervaring en expertise in huis. Dit zal ons helpen om onze groei in de komende jaren verder te zetten.

In zijn vrije tijd speelt Corlùy badminton en golf, en houdt hij ook van culturele uitstappen en lezen.

Baudouin Corluy
Baudouin Corlùy, commercieel directeur bij LCL

Aan de redacties:
Wens je meer informatie of een interview? Neem dan contact op met Aurélie Decoster bij Luna: via GSM +32 495 59 38 00 of via mail aurelie.decoster@luna.be

Over LCL

LCL biedt haar klanten en partners jarenlange ervaring en knowhow op het vlak van datacenters en colocatie. Het bedrijf heeft vijf onafhankelijke datacenters: in Aalst (LCL Brussels-West), Antwerpen (LCL Antwerp), Diegem (LCL Brussels-North), Gembloux (LCL Wallonia One) en Huizingen (LCL Brussels-South). Dankzij haar dynamisch team en gereputeerde dienstverlening is LCL de afgelopen jaren uitgegroeid tot een bedrijf met klanten in zowat alle sectoren.
Zowel multinationals als kleine en middelgrote bedrijven, overheden, internetbedrijven en telecomoperatoren doen een beroep op de diensten van LCL. Klanten hebben de keuze tussen meer dan 40 carriers én de LCL Cloud Exchange voor een optimale connectiviteit. Het bedrijf is Tier III-gecertificeerd en conform de standaarden ISO 27001, ISO 45001 en ISO 9001. LCL onderschreef de meest ambitieuze SBTi-doelstelling en is ISO 14001-gecertificeerd. Daarnaast behaalde LCL ook het ISAE 3000 en ISAE 3402 type II-rapport.

Voor meer informatie: http://www.lcl.be/