LCL

Klantenfiche

LCL

Sector: IT & Telecom


Doelgroep van de klant: B2B


Positie Luna: PR-partner, Content marketing & copywritingpartner, Business developmentpartner


Activiteiten: Persrelaties, Nieuwsbrieven, e-mailings, Social media & blogs, Customer cases, Crisiscommunicatie, Websites


Periode: 2013 – heden


Regio: België

Omschrijving:

LCL is één van de grootste datacenterbedrijven in België, met vestigingen in Diegem, Aalst en Antwerpen.

Sinds 2013 ondersteunt Luna LCL bij al haar communicatie. Daar komt veel advies en brainstorming bij kijken, over wat communiceren en hoe bepaalde zaken naar buiten brengen, en over het constant vinden van nieuwe onderwerpen waarover we kunnen communiceren. We bieden een ruime ondersteuning en brengen ideeën aan voor Business developmentacties, PR en Content marketing. We ondersteunen ingeval van een crisissituatie, om de juiste communicatie naar buiten te brengen.

We doen samen heel wat externe communicatieactiviteiten:

  • We zorgen proactief voor regelmatige en goede coverage in de pers en maken een kwalitatief overzicht van de verschenen artikels (titel, media, taal, commerciële waarde, …).
  • Is er een crisis of dreigt er een kritisch artikel over LCL te verschijnen in de pers? Luna volgt dit op en zorgt voor zo weinig mogelijk negatieve coverage.
  • Luna schrijft (externe) nieuwsbrieven (ideeën, uitwerking, vertaling) en zorgt regelmatig ook voor de verzending. De rapporten achteraf geven inzicht in het klikgedrag van de bestemmelingen. Daar kan dan op ingespeeld worden en zo maken we de cirkel rond.
  • Ook white papers zijn Luna’s spreekwoordelijk kopje thee. Deze worden ingezet om de aandacht van klanten te trekken.
  • Ook schrijven (en verzenden) we commerciële e-mailings naar afgebakende doelgroepen.
  • High level offline mailings gericht naar CxO’s, begeleid en/of uitgevoerd door Luna, faciliteren afspraken op hoog niveau voor de salesploeg.
  • We werken customer cases uit voor verschillende doelgroepen: corporate, overheid, systeemintegratoren / service providers, en carriers.
  • Luna reikt onderwerpen aan voor blogs en werkt deze samen met LCL uit in het Engels, in nauw overleg met LCL of een expert. De blogs gaan over diverse onderwerpen. Er zijn ook blogs in naam van medewerkers in het kader van Employer branding.
  • We werken scenario’s uit voor bedrijfsvideo’s waarin personeelsleden of klanten van LCL de hoofdrol spelen, begeleiden de opname van de beelden, zorgen ervoor dat de montage correct verloopt en staan in voor de ondertiteling in twee talen.
  • Luna stelde een survey voor en begeleidde dit hele project, inclusief de samenwerking met een extern call center. Om de survey maximaal commercieel in te zetten, werkten we ook samen met de salesploeg. Zo kreeg LCL een maximale ROI.
  • Luna maakte een briefing-document voor de nieuwe website, en begeleidde de gesprekken met meerdere potentiële leveranciers.

LCL kan op de beide oren slapen: Luna volgt de communicatieactiviteiten op en zorgt dat wat gepland wordt, ook wordt uitgevoerd.