Gas.be

Klantenfiche

Gas.be

Sector: Nutsvoorzieningen & Energie, Milieu, Automotive & Mobiliteit, Federaties


Doelgroep van de klant: B2C


Positie Luna: Content marketing, Business developmentpartner


Activiteiten: Campagnes, e-mailings, Websites, Social media & blogs


Regio: België

Omschrijving:

Luna creëerde en coördineerde een campagne om CNG (aardgas voor voertuigen) te promoten. De campagne omvatte:

  • Een radiospot: we stelden de juiste partner voor om de spot te produceren, en we waren aanwezig tijdens de opnames om de beste takes voor de korte en langere spots te selecteren.
  • De creatie van een animatievideo: we stelden de juiste partner voor om de animatie te ontwerpen, we schreven het script, en we coördineerden de selectie van de acteurs voor de voice-over.
  • De ontwikkeling van web content: we schreven meerdere pagina’s met content en integreerden de verschillende geproduceerde media (animatie en video’s). We stemden af met het webbureau van de website gas.be, voor het design van de webpagina en de publicatie van de content.
  • Een brochure: wij schreven de brochure en vertaalden. We zorgden voor de afstemming met het lay-outbureau van de opdrachtgever, verantwoordelijk voor het ontwerp. We organiseerden de verspreiding van de brochure naar de CNG-partners (autofabrikanten) tijdens het Autosalon.
  • De creatie van video’s: drie dagen lang stonden we met onze cameraman bij CNG-tankstations, met als doel CNG-gebruikers te interviewen en een korte video te maken per testimonial. We hebben de e-mail ontworpen en verzonden die de CNG-gebruikers informeerde over de details van onze aanwezigheid in de tankstations, zodat we zeker voldoende kandidaten hadden.
  • De creatie van Facebook posts en een Facebook-wedstrijd op basis van de video-testimonials: de video met de meeste ‘likes’ won een prijs.
  • Een AdWords (SEA)-campagne: we stemden de campagne af met de SEA-specialist van de klant en bepaalden de zoekwoorden en de inhoud.
  • En tot slot: wij zorgden voor het budgetbeheer.

Er was een duidelijke stijging in de verkoop van CNG-wagens en in het aantal bezoekers op de website. De campagne was een absoluut succes!