DADDY KATE

Klantenfiche

Daddy Kate

Sector: Marcom & Sales


Doelgroep van de klant: B2B


Positie Luna: PR-partner, Content marketing & copywritingpartner


Activiteiten: Crisiscommunicatie, Persrelaties, Interne communicatie, Nieuwsbrieven, Social media & blogs


Periode: 2013 – 2016


Regio: België

Omschrijving:

In januari 2015 kondigden drukkerij/communicatiebedrijf The Factory Brussels (voorheen Arte-Print en Megaluna) en drukkerij Claes-Roels hun fusie aan. Luna verzorgde de hele communicatie: de strategische boodschappen en het script van de aankondiging; het schrijven en vertalen van alle teksten voor personeel, klanten en pers; de mailings naar alle doelgroepen; en tenslotte de begeleiding op de dag van de aankondiging en de maximalisatie van de perscoverage over de fusie.

In juni volgde dan de rebranding naar DADDY KATE. Luna verzorgde hiervoor de externe communicatie, met onder meer een commerciële mailing naar klanten, een nieuwsbrief naar klanten over de rebranding, en een persbericht / persinterviews.

Op vaste, maandelijkse basis zorgde Luna er voor dat – aanvankelijk Arteprint en Megaluna – daarna The Factory Brussels – en daarna DADDY KATE – zoveel mogelijk in de pers kwamen. Zo kregen klanten en prospects regelmatig nieuws over het reilen en zeilen van het communicatiebedrijf-met-drukkerij. Luna schreef ook e-mailings gericht naar klanten en prospects, klantengetuigenissen, nieuwsbrieven, en blogs / nieuwsberichten voor de website.