We Invest lanceert het eerste e-commerceplatform voor vastgoedmakelaars

door Luna

Persbericht

Contact communicatiepartner:
Isabelle Schmit bij Luna
Tel.: +32 2 658 02 93
Gsm: +32 495 59 38 06
isabelle@luna.be

We Invest lanceert het eerste
e-commerceplatform voor vastgoedmakelaars

  • E-commerce platform voor gepersonaliseerd sales- en marketingmateriaal en ook mondmaskers voor de franchisees;
  • Virtuele rondleidingen tegen een beperkte kost;
  • Een makkelijkere heropstart van de commerciële activiteiten op 11 mei voor franchisenemers.

Brussel, 7 mei 2020 – Vastgoed-scale-up We Invest vergemakkelijkt de heropstart van de commerciële activiteiten van zijn franchisenemers op 11 mei – in het kader van de versoepeling van de coronamaatregelen. We Invest lanceert het eerste intern ontwikkelde e-commerceplatform voor zijn vastgoedmakelaars. Franchisenemers kunnen nu een uitgebreid aanbod van gepersonaliseerde marketing- en verkoopmaterialen online bestellen. Het proces werd helemaal geautomatiseerd zodat de prijzen gedrukt worden. Door dit vlot te laten lopen, kunnen de vastgoedkantoren zich nog meer concentreren op hun kernactiviteiten. Het doel van We Invest is om zijn aanbod aan promotiematerialen nog verder uit te breiden en – in normale tijden – op jaarbasis een ordervolume van 350.000 euro te realiseren.

We Invest kondigt ook de productie aan van beschermende mondmaskers voor zijn vastgoedmakelaars. Deze zullen eveneens beschikbaar zijn via de e-shop. De productie zal worden aangepast aan de evolutie van de maatregelen.

Het marketingmateriaal in de vastgoedsector is verouderd

Op basis van observaties uit het veld in de vastgoedsector, ontwikkelde pionier en specialist in residentieel vastgoed We Invest, intern een innovatieve digitale oplossing voor zijn vastgoedmakelaars.

Raphaël Mathieu, CEO van We Invest: ‘Ondanks alle problemen die we aan de huidige crisis kunnen toeschrijven, versterkt deze alleen maar een reeds bestaande situatie – met onder meer een te grote complexiteit en een gebrek aan transparantie – zelfs als niet iedereen dit erkende. De vastgoedsector moest zichzelf sowieso heruitvinden en COVID-19 zal met name de digitalisering onvermijdelijk versnellen. Dit zal de hele sector opfrissen‘.

Na een succesvolle testperiode, is de scale-up vandaag de eerste vastgoedfranchisegever in België die een functioneel en efficiënt e-commerceplatform lanceert voor de terugkerende bestellingen van materialen voor communicatie, marketing en verkoopondersteuning (sjablonen, panelen, flyers, visitekaartjes, balpennen, kleding, etc.). Al dit ondersteunend materiaal werd gecreëerd door het marketingteam van We Invest.

We Invest ontwikkelt ook technologische oplossingen voor zijn vastgoedmakelaars, en neemt de kosten daarvan voor zijn rekening. Dit alles maakt deel uit van de fee – een percentage van de jaarlijkse omzet – die hun franchisebureaus betalen om deel uit te maken van het franchisenetwerk. We Invest creëert voor zijn makelaars bijvoorbeeld virtuele rondleidingen voor een beperkt budget. Ook dit is volledig in overeenstemming met de huidige behoeften van een markt die waakt over zijn uitgaven.

100 marketingproducten tegen eind 2020

De webshop van We Invest speelt in op een dubbele strategie om verder te gaan dan bestaande marketinggebruiken in de vastgoedsector: breken met het traditionele imago van de vastgoedsector enerzijds en de focus op mensen versterken dankzij ondersteuning door digitale technologie anderzijds.

We Invest schat dat het volume van bestellingen via de e-shop aanzienlijk zal zijn. Er wordt geschat dat het ordervolume via de e-shop in normale tijden op jaarbasis ongeveer 350.000 euro zal bedragen. Dit jaar zal deze verwachting uiteraard naar beneden moeten worden bijgesteld.

Uiteraard hadden de vastgoedmakelaars de voorbije maanden minder nood aan marketingmateriaal. Nu de coronamaatregelen versoepeld worden en de e-shop helemaal af is, komt het aantal bestellingen goed op gang. Factoren die het verder herstel van de sector zouden stimuleren, zijn een algemeen economisch herstel, een goed zomerseizoen voor de vastgoedsector op commercieel vlak of zelfs de daling van het aantal vakantiereizen naar het buitenland. Ook wanneer de daling van de hypotheekrente aanhoudt, zou dit het herstel van de markt kunnen bevorderen.

Het ordervolume op de webshop zal natuurlijk toenemen naarmate het We Invest-netwerk uitbreidt. Het feit dat de marketingmaterialen goedkoper zijn dankzij de e-shop, komt tegemoet aan de uitdaging van alle bedrijven in deze periode van grote onzekerheid, namelijk kostenbeheersing. Momenteel zijn er 75 producten beschikbaar via de webshop. We Invest blijft zijn marketingproductenassortiment verder diversifiëren, onder meer op basis van de feedback van de vastgoedmakelaars. Het doel is om tegen eind 2020 honderd marketingproducten aan te bieden.

De voordelen van de webshop

In deze periode van versoepeling van de coronamaatregelen, vergemakkelijkt We Invest de heropstart van de commerciële activiteiten van zijn franchisenemers door hen in staat te stellen om direct en zonder enig fysiek contact van thuis uit te bestellen. Op die manier moedigt We Invest ook thuiswerken aan.

Dankzij de automatisering en de centralisatie van taken is de e-shop een eenvoudige, snelle en goedkope professionele dienst aan de vastgoedmakelaar. Via zijn webshop biedt We Invest immers kwaliteitsvolle grafische en contentondersteuning, met schaalvoordelen.

Vroeger moest de vastgoedmakelaar beroep doen op verschillende mensen (fotograaf, grafisch ontwerper, etc.) voor marketingondersteuning. Hierdoor verloor hij kostbare tijd (offerte, facturatie, communicatie, leveringen, verplaatsingen, etc.). Elke aanpassing van een product deed de prijs daarenboven stijgen.

Hoe werkt de webshop concreet?

We Invest organiseert een fotosessie voor elke vastgoedmakelaar in het franchisenetwerk. De foto’s en contactgegevens van de vastgoedmakelaars worden automatisch ingevoerd in het e-commerceplatform. De vastgoedmakelaars ontvangen een e-mail waarmee ze zich op het platform kunnen registreren en kunnen inloggen. Ze kiezen hun gepersonaliseerde producten uit een ruim aanbod.

Een programma voert hun gegevens in, in de gekozen producten (foto’s, ontwerp, contactgegevens, etc.). Zo wordt er een gepersonaliseerd bestand aangemaakt. Dit bestand wordt verzonden naar de provider die het drukt of produceert. Tot slot wordt de bestelling naar de makelaar verzonden.

Quentin Delvigne, Head of Marketing bij We Invest: ‘Het doel is om onze vastgoedmakelaars zoveel mogelijk te laten focussen op menselijke relaties. Om dit te doen, willen we hen omringen met technologieën en gepersonaliseerde, innovatieve en vooral mensgerichte marketing. We willen met name gepersonaliseerde, kwaliteitsvolle tools aanbieden aan onze makelaars, aan lage prijzen en geautomatiseerd. De ontwikkeling van onze webshop kadert hierin.’

Aan de redacties:

We Invest maakte een video om het nieuwe platform voor te stellen. De video bevat ook enkele reacties van vastgoedagenten. Je vindt de video hier.

De e-commerceplatform van We Invest Quentin Delvigne, Head of Marketing bij We Invest

Wens je meer informatie of een interview?
Neem contact op met Isabelle Schmit bij Luna:
isabelle@luna.be, 02 658 02 93 of 0495 59 38 06.

Over We Invest

We Invest is een franchisegever in de vastgoedsector. Het bedrijf is gevestigd in Brussel en werd opgericht in 2014. De scale-up is gespecialiseerd in residentieel vastgoed – zowel nieuw als bestaand – in heel België. We Invest gaat prat op een menselijke en innovatieve aanpak. Het bedrijf werkt ten dienste van zijn vastgoedagenten en franchisenemers.
Voor meer informatie: weinvest.be