
Persbericht
Groep Vorwerk
Communicatiepartner:
Elsie Van Linthout bij Luna
+32 475 26 01 03
elsie@luna.be
Vorwerk begint 2025 met de succesvolle lancering van de Thermomix® TM7,
lanceert de Vorwerk-strategie 2030
Nieuwe vestigingen in de Benelux, Australië,
Nieuw-Zeeland, Maleisië en Singapore
Wuppertal, 17 juni 2025 – Ondanks de uitdagende globale marktomstandigheden sloot de Vorwerk-groep het boekjaar 2024 af met een zeer sterk resultaat. De totale omzet bedroeg € 3,2 miljard, waarmee het hoge niveau van vorig jaar werd behouden. Dit toont de veerkracht en levensvatbaarheid op lange termijn van het directe verkoopmodel van Vorwerk, zelfs in tijden van wereldwijde terughoudendheid bij de consument.
Thermomix®-verkoop op recordniveau – Cookidoo® zet groei voort – Kobold sluit het jaar positief af na een moeilijkere recruteringsperiode
Het bedrijfssegment Thermomix® (merknaam Bimby® in sommige markten) behaalde in 2024 met de Thermomix® TM6 een stabiele omzet van 1,7 miljard euro en evenaarde daarmee het uitzonderlijke recordniveau van het voorgaande jaar – ondanks aanhoudende speculaties over de mogelijke lancering van een nieuwe, toekomstgerichte versie. Een belangrijke motor achter dit succes was de aanhoudende groei van het aantal advisors. 2024 sloot af met een salesforce van maar liefst meer dan 100.000 advisors.
Het digitale receptenplatform Cookidoo®, een integraal onderdeel van het Thermomix®-ecosysteem, zette ook zijn dynamische groei voort. Eind december 2024 was het aantal abonnees gestegen tot 5,5 miljoen – een stijging van 800.000 ten opzichte van een jaar eerder. Op dit moment is dat aantal al gestegen tot meer dan 6 miljoen.
Het bedrijfssegment van het schoonmaaksysteem Kobold/ (merknaam Folletto in sommige markten) deed het met een omzet van 777 miljoen euro minder goed dan verwacht. Dit onderstreept eens te meer het cruciale belang van de voortdurende uitbreiding van de advisorgemeenschap voor de ontwikkeling van de markt. Pas in het laatste kwartaal kon de aanvankelijk trage groei van het aantal advisors bij Kobold door gerichte wervingsmaatregelen aanzienlijk worden verbeterd.
Sterke groei van de community en internationale uitbreiding
Sinds de introductie van Vorwerks Strategie 2025 in 2019 verdubbelde het aantal advisors in zowel de Thermomix® als de Kobold-divisie bijna, tot ongeveer 115.000 advisors wereldwijd eind 2024.
Vorwerk heeft in 2024 ook belangrijke stappen gezet in zijn wereldwijde expansie met de oprichting van nieuwe vestigingen in de Benelux, Australië en Nieuw-Zeeland, evenals in Maleisië en Singapore – geheel in lijn met de strategische ambitie van het bedrijf om wereldwijd verder te groeien.
akf bank behaalt recordresultaten
De akf bank heeft een uitstekend resultaat neergezet. Met een omzet van 643 miljoen euro – een stijging van 12,9 procent ten opzichte van 2023 – heeft de akf bank de beste resultaten in haar geschiedenis behaald.
De lat in de keuken hoger leggen: lancering van de Thermomix® TM7
2025 begon met een echte mijlpaal voor Vorwerk: de lancering van de Thermomix® TM7. Als nieuw vlaggenschip van het Thermomix®-ecosysteem, stelt het apparaat nieuwe normen voor moderne keukens – met meer dan 1.500 opnieuw ontworpen componenten, modulaire uitbreidingsmogelijkheden en intelligente functies.
‘De reactie op onze Thermomix® TM7 is overweldigend positief. Het enthousiasme binnen onze community is enorm. De voorbestellingen – zelfs nog voor de start van onze gebruikelijke live demonstraties – hebben onze verwachtingen al overtroffen. We zijn trots te kunnen melden dat er wereldwijd al meer dan 300.000 exemplaren zijn besteld. Dit weerspiegelt het grote enthousiasme voor de TM7 en het uitzonderlijke vertrouwen in ons merk’, aldus Thomas Stoffmehl, woordvoerder van de raad van bestuur van de Vorwerk Group.
In 2025 verwacht Vorwerk alleen al in het Thermomix®-segment een omzet van meer dan 2 miljard euro
Strategie 2030: de Vorwerk-gemeenschap staat centraal
De kern van Strategie 2030 wordt gevormd door de Vorwerk-gemeenschap van advisors, klanten en medewerkers.
‘Wij geloven in onze “sweet spot” – waar ons succesvol direct verkoopmodel en onze productinnovaties samenkomen om betekenisvolle klantenervaringen te creëren’, aldus Dr. Thomas Stoffmehl. ‘Deze unieke combinatie vormt de basis van ons succes en we zullen hierop voortbouwen om ons te onderscheiden in de markt.’
Strategie 2030 bouwt voort op de bewezen sterktes van Strategie 2025 en zet een duidelijke koers uit voor de toekomst: duurzame groei, sterke internationale markten en de voortdurende ontwikkeling van het direct verkoopmodel van Vorwerk.
‘Ons doel voor 2030 is even ambitieus als duidelijk: we willen het meest aantrekkelijke direct sales-bedrijf ter wereld worden’, vervolgt Stoffmehl. ‘En we zijn ervan overtuigd dat we met de juiste strategische koers en onze sterke Vorwerk-gemeenschap perfect gepositioneerd zijn om dit te bereiken.’
Aan de redacties:
Wens je meer informatie of een interview? Neem dan contact op met Luna, Robin De Boel (+32 495 59 38 00, robin@luna.be) of Elsie Van Linthout (+32 475 26 01 03, elsie@luna.be).
Over VORWERK
Vorwerk is de nummer één in directe verkoop in Europa en wereldleider in de directe verkoop van kwaliteitsvolle huishoudapparaten. Vorwerk werd opgericht in Wuppertal, Duitsland, in 1883, en is vandaag een internationaal familiebedrijf.
De hoofdactiviteit is de productie en verkoop van premium huishoudapparaten (de Thermomix® keukenrobot en het Kobold schoonmaaksysteem). Vorwerk zoekt altijd rechtstreeks contact met zijn klanten, voornamelijk via een netwerk van advisors. Zij staan centraal in de verkoop en fungeren als aanspreekpunt voor klanten. Vorwerk realiseerde een geconsolideerde omzet van 3,2 miljard euro (2024) en is actief in 60 landen. De Vorwerk-familie bevat ook de akf-groep.