JuiceMakers

Elsie Van Linthout bij Luna
Mobile: +32 475 26 01 03
elsie@luna.be

Nieuw franchise-/servicenetwerk JuiceMakers: all-in verse sappen-concept voor horeca, hospitality & retail

Lier, 4 juli 2022 – 4Retail bv, actief in de voedingsdistributie, lanceert een nieuw hard service / hardfranchiseconcept in de Benelux. Het gaat over een zeer rendabele oplossing waarbij ondernemers in seconden sappen/smoothies op maat kunnen aanbieden aan klanten, met vers fruit en groenten. De aangeboden oplossingen starten van kleine stand-alone sapcentrifuges tot een volwaardige juicebar, inclusief de dagelijkse leveringen van verse groenten en fruit en een uitgebreid service-arrangement. De doelgroep bestaat uit onder meer de horeca, de hospitality-sector en de retail, met verschillende rental- of franchiseformules. Zo kunnen uitbaters van bijvoorbeeld een shopping center of luchthaven bijvoorbeeld een franchiseovereenkomst afsluiten. Uitbaters van een tankstation, fitness, coffee of bakery shop, kunnen met minimale inspanning, zelf of met de bestaande medewerkers, verse sappen aanbieden aan hun klanten. Een eerste exploitant is er alvast mee van start gegaan in Breda, nl tankstation Esso-OK Trumpi.

Met dit nieuwe aanbod wil JuiceMakers iedereen die het wenst de mogelijkheid geven verse sappen aan te bieden, in een serviceformule of via franchise, afhankelijk van de omgeving. Zo biedt JuiceMakers de mogelijkheid in te spelen op de trend naar verse & gezonde voeding via juicers en juicebars, buiten en binnen, en met back of house-oplossingen. De grotere juice bars hebben een koeltoog voorzien voor vers fruit, dat als een magneet mensen aantrekt. De gezondheid van de consument staat centraal, net als het comfort van de uitbater en een goed rendement. Een exploitant kan verse sappen opnemen in zijn aanbod, voor een consument die weinig tijd heeft maar toch snel en ‘on the go’ een gezonde aanvulling op zijn voedingspatroon zoekt.

Gebruiksgemak en maximale ondersteuning

JuiceMakers positioneert zich met dit nieuw concept als all-in leverancier, om haar klanten te ontzorgen. JuiceMakers werkte all-in formules op maat uit, gekoppeld aan een uitgebreid kwaliteits- en serviceprogramma. Dit behelst onder meer menu-ontwikkeling, training, Partnerships met lokale groenten- en fruitleveranciers zorgen er voor dat de exploitant elke dag vers fruit en knapperige groenten geleverd krijgt. Er is volledige ondersteuning, gaande van marketing- en technische ondersteuning tot point-of-salesmateriaal. En dat is belangrijk, gezien het tekort aan personeel op vele plaatsen.

Ingeborg Brosens, mede-bezieler van en verantwoordelijke voor JuiceMakers bij 4Retail: ‘We gaan voor maximale ontzorging en topkwaliteit, ongeacht of je als ondernemer kiest voor een stand-alone juicer of heuse juice bar, voor een renting-formule of aankoop. Doordat alles automatisch verloopt, vormt dit ook een heel rendabele activiteit, die meerinkomsten genereert voor de ondernemer!

Koop / proef lokaal (fruit)!

JuiceMakers biedt een menu aan. Daarnaast kan de ondernemer zelf ingrediënten en eigen combinaties toevoegen. Juicemakers promoot daarbij ook onder meer het appel-peersap, van lokaal fruit. Er zijn ook recepten met groenten, bijvoorbeeld selder, rode biet en spinazie, en met exotisch fruit zoals ananas en mango.

Technologie in dienst van gezondheid

Zo goed als alle groenten en fruit kunnen ongeschild verwerkt worden. Persen én reinigen vraagt één druk op de knop, dus gaat heel snel. Tijdbesparend dus en heel efficiënt voor de uitbater. Dat is een van de grote voordelen van de Juicers van JuiceMakers in vergelijking met gewone sapcentrifugesystemen. Verder is al het materiaal, bekers en rietjes, recycleerbaar, dus de uitbater scoort meteen ook goed op het vlak van duurzaamheid.

Door het innovatieve centrifugesysteem hebben de sappen een unieke romige textuur die voor een intense smaakbeleving zorgt,’ aldus Brosens. Het resultaat is een heerlijk fris sap, boordevol vitamines, mineralen en enzymen, zonder toegevoegde aroma’s, water of suikers.

Van een klein apparaat met kan tot een heuse kiosk

Er zijn juicers voor verschillende volumes van sappen beschikbaar. Met de grootste juicer die kan ingeschoven worden in een bestaande toonbank, of standalone kan geplaatst worden, kan men minstens 60 sappen per uur serveren. Er zijn ook kleinere standalone apparaten met een kan waarmee sap kan bedeeld worden, die bijvoorbeeld op een sportwedstrijd kunnen ingezet worden, of op een festival of bedrijfsfeest.

We streven naar duurzame B2B partnerschappen in de Benelux, met al die uitbaters van locaties waar sappen een meerwaarde kunnen vormen, en dat zijn er heel veel. De eerste JuiceMakers-locatie is intussen operationeel bij tankstation OK Trumpi in Breda. We zien dat klanten daar soms zelfs enkele keren terugkomen op een dag’, besluit Brosens.

Op deze link vind je ook een door ons uitgeschreven interview met Luc Philips en Ingeborg Brosens van 4Retail, ter informatie.

Wens je meer informatie of wil je graag een interview doen met de initiatiefnemers van JuiceMakers?
Gelieve dan contact op te nemen
met Elsie Van Linthout bij Luna: 0475 26 01 03 / elsie@luna.be

Over JuiceMakers

JuiceMakers is de aanbieder van een B2B-totaaloplossing in franchise in de Benelux, voor verse sappen. Zo kan iedereen die dat wenst zijn aanbod uitbreiden om in te spelen op de trend naar vers en gezond eten, met slechts 1 medewerker voor het hele proces. Het concept voorziet de totale ontzorging van de uitbater, en belevering van alle ingrediënten en toebehoren op locatie. De juicers, juice bars, en kiosken (verhuur of franchise) zijn gericht op retail, horeca, hospitality, evenementen en take-away in alle mogelijke vormen.
JuiceMakers is een aanbod van 4Retail bv.

Meer informatie: https://www.juicemakers.eu/nl/