Netwerk Ondernemen

Jeroen Nedergedaelt bij Luna
jeroen@luna.be
Persberichten Netwerk Ondernemen

Netwerk Ondernemen kiest nieuw kantoor voor post-pandemie samen-werken

De mentoring-organisatie vindt een nieuw Antwerps nest in de Boomgaardstraat

Berchem – 22 maart 2022 – Netwerk Ondernemen, mentoring-organisatie voor jonge groeibedrijven, neemt zijn intrek in een nieuw hoofdkantoor. Ze vinden hun nieuwe uitvalsbasis in het state-of-the art kantoor van ontwerp- en innovatiebureau Studio Dott. Meer dan louter een kantoor voor het team en de leden van Netwerk Ondernemen zelf, moet het een ontmoetingsplek en samenwerken-hotspot worden voor innovatief ondernemerschap.

Voor Netwerk Ondernemen betekent het nieuwe kantoor (in de Boomgaardstraat 115 in Berchem) een nieuwe stap in hun evolutie. Ze hebben nu een volwaardig hoofdkwartier, waar ook hun leden meer dan welkom zijn. Meer dan een kantoor, willen ze er een ontmoetings- en samenwerkingsplek voor innovatief ondernemerschap van maken, een ruimte waar ze workshops en in-house events tot 80 mensen geven en kunnen doen wat ze het liefste doen: netwerken en banden smeden tussen ondernemers.

Form meets function

Qua inrichting is het in hoofdzaak een landschapskantoor, maar wel één met voldoende afzonderingsmogelijkheden. Zo zijn er kleinere individuele ‘bubbels’ en afsluitbare vergaderruimtes. Er is ook capaciteit voor lezingen of workshops tot 80 personen.

Gert Gijbels, CEO bij Netwerk Ondernemen: ‘Als ik gefocust wil werken, dan gaat dat het best van thuis uit. Sommige aspecten van onze mentortrajecten, zoals intakegesprekken, blijven we ook post-covid gewoon online doen, omdat dat simpelweg efficiënter is gebleken. Maar mentorgesprekken, of als iemand uit ons netwerk bijvoorbeeld de community manager voor zijn of haar regio wil spreken, dan verwijs ik ze graag door naar de Boomgaardstraat. Daar moeten bij uitstek dat soort synergieën en co-creaties vanaf nu plaatsvinden.

Ondernemerschap in elke vezel

Pieter Lesage (CEO bij Studio Dott): ‘De locatie, die voluit HONDERDVIJFTIEN zal heten en een ontmoetingsplek zal zijn voor starters en innovatieve bedrijven, is een moderne houtmassiefbouw die voldoet aan alle ecologische vereisten. Afgezien van de betonkelder, die we omwille van stedenbouwkundige redenen moesten voorzien, kan je zelfs spreken van een CO2-negatieve constructie, één die meer CO2 opslaat dan ze uitstoot.

Alles aan dit gebouw ademt innovatie en ondernemerschap.’ voegt Gijbels nog toe, ‘Bovendien is Pieter Lesage al jaren een actieve mentor in ons netwerk. Wat Netwerk Ondernemen doet, zit ook vervat in het concept van dit kantoor en dat moet ook in elke vezel doordringen. In de grote lijnen, zoals in het ontwerp en de realisatie door Studio Dott. Maar het zit hem evengoed in de details: als je aankomt in HONDERDVIJFTIEN moet de frisdrank of de koffie die je krijgt, ontsproten zijn uit een idee van een creatieve ondernemer uit ons netwerk.

Nieuw kantoor
Gert Gijbels
Gert Gijbels, CEO bij Netwerk Ondernemen
Nieuw kantoor

Aan de redacties:

Wens je meer informatie of een interview?
Neem dan contact op met Jeroen Nedergedaelt bij Luna:
jeroen@luna.be, +32 2 658 02 96 of +32 485 648 236
Je vindt alle persberichten van Netwerk Ondernemen op onze website via deze link

Over Netwerk Ondernemen CVSO

Netwerk Ondernemen is een Coöperatieve Vennootschap met Sociaal Oogmerk (CVSO) waarbinnen ondernemers elkaar belangeloos vooruit helpen. Dit gebeurt voornamelijk via mentoring, waarbij een ervaren ondernemer (mentor) een jong groeibedrijf (mentee) gedurende twee jaar onder de arm neemt.

Daarnaast biedt Netwerk Ondernemen ook intensieve groeitrajecten aan om scale-ups te ondersteunen in hun stroomversnelling rond funding, internationalisering, HR, …

In Vlaanderen telt Netwerk Ondernemen op heden 155 mentors en begeleiden ze 112 ambitieuze founders. Sinds de opstart werden er al 269 founders begeleid, die op hun beurt 912 future-proof jobs creëerden.

Meer info: www.netwerkondernemen.be