Lab9

Lab9-persberichten

Lab9 opent de eerste Apple Premium Partner belevingswinkel in Brussel

Lab9 investeert € 800.000 in gloednieuwe winkel in Gare Maritime

Brussel / Kortrijk, 1 juni 2023 – Lab9 Stores, ‘s lands grootste Apple Premium Reseller, opent de allereerste Apple Premium Partner-winkel (APP) in ons land. Het volledig nieuwe winkelconcept zal gevestigd zijn in Gare Maritime te Brussel. Deze winkel is naast die in Sint-Gillis, de tweede Brusselse Lab9-winkel. Met zijn 570 m² is er ook een B2B-afdeling en ruimte voor opleidingen. Vanaf nu kunnen klanten er terecht voor Apple-toestellen, accessoires, trainingen en herstellingen. Lab9 investeerde € 800.000 in deze nieuwe vestiging. Er wordt ongeveer 3 miljoen omzet per jaar verwacht in de opstartperiode en de tewerkstelling van 10 personen.

Lab9 Stores opent een nieuwe winkel – de eerste APP in België – in Gare Maritime, het vroegere goederenstation, in de Picardstraat 11 te Brussel. De Apple Premium Partner is een volledig nieuw concept waarin klantenbeleving nog meer primeert. Een winkel is per definitie een B2C-concept, maar in deze winkel is er ook een B2B-afdeling gericht op scholen en bedrijven, en er is ruimte voor opleidingen. De dienstverlening van de winkel komt overeen met de andere Lab9-winkels. De officiële opening voor het grote publiek komt er op zaterdag 3 juni. Klanten kunnen dan voor de eerste keer kennismaken met het APP-concept van de Lab9-winkel. Lab9 Stores beschikt hiermee in totaal over 27 fysieke winkels en een webwinkel.

Tweede Brusselse winkel, op een unieke locatie

De winkel bevindt zich in Gare Maritime, een ontmoetingsplaats voor mensen in die buurt van Brussel. Deze overdekte hub is een weerspiegeling van de maatschappij waarin wonen, werken, en ontspannen, kortom alle aspecten van het leven, samenkomen. Bovendien zet het gebouw in op hernieuwbare energie, hergebruik en duurzaamheid.

Deze Lab9-winkel in de Picardstraat 11 is de tweede winkel in Brussel. Lab9 had reeds een winkel in Sint-Gillis. Met een oppervlakte van 570 m2 is deze nieuwe winkel de grootste tot nu toe. Er zullen 10 medewerkers te werk gesteld bij de opening, met het potentieel dit aantal te verdubbelen.

Geert Coolman, CEO van Lab9 Group, legt uit: ‘Deze locatie is echt uniek. Het gebouw op zich is prachtig en bovendien bevinden ons in het middelpunt van het leven van de mensen van die buurt. Er zijn heel wat appartementen rondom het gebouw en er werken 6.000 mensen op de site. Deze nieuwe hub-benadering zien we als een mooie opportuniteit. Bovendien wilden we graag een tweede winkel in Brussel.

Maximale dienstverlening in een nieuw jasje

De nieuwe Lab9-winkel is de eerste Apple Premium Partner-winkel in België. Dit nieuwste winkelconcept van Apple hecht nog meer belang aan klantgerichtheid, kennis van het Apple-ecosysteem en professionalisme. In deze nieuwe Lab9-winkel staan de vernieuwde meubelstukken niet meer tegen de muur, maar in de zaal zelf. Daarnaast staan de bijhorende accessoires ook in de buurt van de uitgestalde Apple-producten om de klant een nog betere beleving aan te bieden. Dit winkelontwerp is gebaseerd op de ervaring die Apple heeft opgedaan in winkels over de hele wereld. Het is een verdere evolutie van het Apple Premium Reseller (APR) concept.

We zijn enorm trots dat we de eerste APP in België mogen openen. Dit nieuwste Apple-winkelconcept biedt onze klanten een ongeëvenaarde beleving. Het is de start van een nieuw plan. Deze winkel straalt en is heel toegankelijk. Hij zal echt klanten aantrekken’, vertelt Coolman.

In deze winkel is er ook een B2B-uitvalsbasis, en er is ruimte voor opleidingen; zakelijke opleidingen voor bedrijfsklanten, en heel algemene opleidingen die consumenten vertellen hoe ze met Apple-toestellen aan de slag gaan. Naast de opleidingen, kunnen geïnteresseerden er steeds langsgaan voor de recentste Apple-producten en accessoires en om herstellingen te laten uitvoeren. Iedereen kan hiervoor een slot boeken via de support-website of -app van Apple.

Lab9 Stores plant op een jaar tijd 3 miljoen euro omzet te halen uit de verkoop van Apple-toestellen & accessoires. In totaal investeerde Lab9 € 800.000 in deze nieuwe locatie om de winkel te bouwen en passend in te richten.

Groeimogelijkheden & investeringen voor de toekomst

Lab9 Stores is van plan om te blijven investeren in zijn groei. Er zullen dus zeker nog winkels bijkomen naar de toekomst toe. Ook reeds bestaande Lab9-winkels zullen omgebouwd worden tot het nieuwe APP-concept.

Deze Lab9 Store, met het nieuwste winkelconcept van Apple, past perfect in onze groeistrategie. Er is volgens ons nog heel wat potentieel voor verdere groei in ons land. We blijven interesse hebben in nieuwe opportuniteiten en zullen ze grijpen wanneer ze zich voordoen’, concludeert Coolman.

Er zullen een tiental medewerkers te werk gesteld zijn in de winkel bij de opening. In de toekomst kan de bezetting verdubbelen in functie van de groei.

Gare Maritime
De nieuwe Lab9-winkel in Gare Maritime te Brussel

Aan de redacties:

Graag nodigen we je ook uit op de officiële opening op zaterdag 3 juni 2023. Ook dat zal een belevenis zijn.

Wens je verder meer informatie of een interview? Neem dan contact op met
Aurélie Decoster bij Luna via GSM: 0495 59 38 00 of via mail: aurelie@luna.be

Over Lab9

Lab9 Pro heeft 30 jaar ervaring als systeemintegrator in de IT-sector (B2B) met focus op de creatieve markt – waarbij het bedrijven en scholen helpt met hun digitale transformatie, met Apple-producten, Adobe-software en Microsoft 365-oplossingen. Ten slotte biedt Lab9 Pro opleidingen aan, om meer te halen uit Apple-producten, Adobe software en Microsoft 365-oplossingen op Apple-platformen. Lab9 Pro met locaties in Kortrijk, Deurne en Hasselt werd opgericht in 1993 als Online Grafics, en boekte in 2022 een omzet van 50 miljoen euro met 71 medewerkers (eind 2022).

Dochter Lab9 Stores werd opgericht in 2007. Lab9 Stores is een Apple Premium Reseller en heeft 27 winkels in België, namelijk in Aalst, Aartselaar, Antwerpen Noorderlaan, Antwerpen Theater, Bergen, Brugge, Brussel, Deurne, Doornik, Erpent, Genk, Hasselt, Ieper, Kortrijk, Kuringen, Leuven, Louvain-La-Neuve, Luik, Mechelen, Namen, Olen, Oostende, Roeselare, Sint-Lambrechts-Woluwe, Sint-Martens-Latem en Turnhout. Deze entiteit boekte in 2022 een omzet van 68 miljoen euro met 159 medewerkers (eind 2022).