Solucalc

Isabelle Schmit bij Luna
Persberichten SoluCalc

Het Belgische Hydro-Bio viert zijn vijfde verjaardag en vertienvoudigt zijn omzet

Een verhaal van snelle groei en internationale ontwikkeling

Fleurus, 25 oktober 2023 – Vijf jaar geleden nam Antoine Wibrin het Belgische Hydro-Bio over. Het bedrijf ontwikkelde Solucalc, een natuurlijk en ecologisch systeem dat koolzuurgas inzet om kalk in leidingwater te behandelen. Ondanks de covidcrisis en het huidige economische klimaat, is de omzet op vijf jaar tijd vertienvoudigd en het aantal medewerkers zeven keer zo groot geworden.

Toen Antoine Wibrin het bedrijf overnam, kende Hydro-Bio een omzet van € 700.000. Zijn enthousiasme en professionaliteit maakten het mogelijk om ambitieuze groeidoelstellingen en internationale ontwikkeling op te zetten én te realiseren. Het bedrijf maakt vandaag een omzetcijfer bekend van € 7 miljoen. De solide waarden van Hydro-Bio, die nog altijd de kern van het bedrijf uitmaken, zijn innovatie, duurzaamheid, kwaliteit, menselijkheid en klantgerichtheid. Ze ondersteunen mee de basis van deze uitzonderlijke groei.

Zeven keer meer medewerkers

Hydro-Bio telt nu 30 medewerkers. Begin 2019 waren dat er vijf en bij de overname in 2018 twee. Het snelgroeiende bedrijf wil nog dit jaar 5 à 6 nieuwe medewerkers aanwerven. Het biedt zo diverse werkgelegenheidskansen in de provincie Henegouwen en omstreken.

Antoine Wibrin, general manager van Hydro-Bio legt uit: ‘Onze teams zijn een van de grootste sterktes van ons bedrijf. We vinden het erg belangrijk om onze medewerkers de nodige ondersteuning te bieden, zodat ze zichzelf en hun projecten succesvol kunnen ontwikkelen. Het menselijke aspect is ook sterk aanwezig in het bedrijf, we respecteren de werk- en privébalans. We luisteren naar eventuele wensen van onze medewerkers voor ontwikkeling of heroriëntatie.

We bieden ook opleidingen aan en een erkenningssysteem als de doelstellingen worden gehaald’, voegt Wibrin nog toe. ‘Ik kan rekenen op een team van managers dat ik vertrouw. Zonder dit team was een dergelijke groei niet mogelijk geweest.

Vechtingen en uitdagingen voor 2024

Hydro-Bio wil de huidige groei consolideren en zich internationaal ontwikkelen. Het bedrijf investeert ook in de ontwikkeling van nieuwe, geavanceerde producten. Gezien de huidige economische en ecologische situatie, wordt besparen op water – ‘het blauwe goud’ – en energie steeds belangrijker. Het groeipotentieel van Hydro-Bio is daarom zeer groot.

De voordelen van SoluCalc

De aanhoudende groei is ook te verklaren door het hoge innovatieve karakter van het product. SoluCalc is ontwikkeld na jaren doorgedreven onderzoek. Dit unieke wateronthardingssysteem werkt zonder zout. Het injecteert koolzuurgas in het water en zet zo kalksteen om in calciumcarbonaat. Dat laatste hoopt zich niet op in leidingen, verwarmingsinstallaties of huishoudelijke apparaten. De minerale zouten blijven in het water, terwijl de smaak niet verandert.

SoluCalc is bovendien milieuvriendelijk. Het proces is natuurlijk, zonder dat er sprake is van afvalwater. Het beschermt de installaties op een duurzame manier, maar helpt ook om het energieverbruik van de consument te verminderen. Kalksteen, een thermische isolator, zet zich niet langer vast aan de leidingswanden. Daardoor kost het minder energie om water te op te warmen in boilers, leidingen, enzovoort.

Antoine
Antoine Wibrin, general manager van Hydro-Bio

Aan de redacteuren:

Wens je informatie of een interview, neem dan contact op met Isabelle Schmit
bij Luna, via isabelle@luna.be of +32 495 59 38 06.

Over Hydro-Bio

Hydro-Bio is een 100% Belgisch bedrijf dat opereert vanuit Fleurus (Henegouwen). Ze ontwikkelden SoluCalc, een natuurlijke en ecologische waterontharder die koolzuurgas inzet om kalk in leidingwater te behandelen. Deze waterontharder werkt zonder zout, op basis van de chemische reactie tussen koolzuurgas en kalksteen.

Meer informatie: www.solucalc.com.