Mega

elsie@luna.be

Colin Phillips wordt Chief Commercial
Officer bij Mega

‘Mega is vandaag de dag de enige prominente Belgische uitdager
in onze energiemarkt. Alle andere vooraanstaande spelers
zijn buitenlandse multinationals.’

Leuven, Luik, 31 augustus 2023 – Mega, de grootste Belgische leverancier van vooral groene elektriciteit en gas, verwelkomt Colin Phillips als zijn nieuwe CCO (Chief Commercial Officer). Voordat hij Mega vervoegde, was Phillips actief bij Luminus. Zijn rol bij Mega omvat de overkoepeling van alle commerciële activiteiten, evenals het implementeren van digitale oplossingen die de klantrelaties ten goede komen. Hij is tevens lid van het managementteam.

De combinatie van zijn commerciële inzicht, klantgerichte aanpak en passie voor technologie bepaalde Phillips’ carrière. Met zijn uitgebreide technische en digitale expertise streeft hij ernaar om Mega’s klantenservice te optimaliseren en strategieën te implementeren om de operationele efficiëntie te bevorderen.

‘Mega is de enige (grote en stabiele) uitdager op de Belgische markt vandaag’, zegt Colin Phillips, kersverse CCO van Mega. ‘De andere grote spelers zijn allemaal buitenlandse multinationals. Mega kreeg – toen ze startten jaren geleden – op een creatieve manier veel visibiliteit. Ze hadden daarbij mogelijkheden die je in een multinational nu eenmaal niet hebt. Die unieke aanpak en hun klantgedreven ethos sprak mij enorm aan, en ik heb ze sindsdien op de voet gevolgd. Ze zijn vastberaden om altijd het beste voor hun klanten aan te bieden, en dat is precies ook mijn ingesteldheid’, aldus nog Phillips.

Phillips begon zijn loopbaan in de financiële sector en ging vervolgens aan de slag als consultant. Zijn carrièrepad leidde hem naar de telecomsector, waarin hij enkele jaren actief was. In 2014 startte hij bij Essent, klom op tot Sales & Marketing Manager en vervolgens tot Head of Digital & Commercial. Na de overgang van Essent naar Luminus speelde Phillips een cruciale rol in het transitieproces. Daarbij bundelde hij digitale vaardigheden uit diverse landen, zette pilootprojecten op en introduceerde succesvolle methodes in andere landen.

In gesprekken met Mega’s managementteam voelde ik direct een sterke connectie. Hun diepgaande kennis van de energiebranche was duidelijk, en we zaten volledig op dezelfde lijn. Ik heb vol vertrouwen de overstap gemaakt en kijk uit naar de mogelijkheid om samen de organisatie verder te ontwikkelen’, concludeert Phillips.

Colin Phillips, Chief Commercial Officer bij Mega

Aan de redacteuren:

Wens je meer informatie of een interview? Neem dan contact op met Elsie Van Linthout, perscontact en woordvoerder van Mega, elsie@luna.be op +32 475 26 01 03.

Over Mega

Mega (Power Online nv) is een lowcost-energieleverancier voor particulieren en professionals in België. Het bedrijf met maatschappelijke zetel in Luik, werd opgericht in 2013 door twee Belgische ondernemers, Michaël Corhay en Thomas Coune. Mega sluit rechtstreekse energiecontracten met lokale producenten van groene stroom (bijvoorbeeld: windenergie en photovoltaics) en koopt ook energie in op de beurs. Het is de grootste Belgische energieleverancier, en vijfdegrootste op de markt. De Mega-groep telt momenteel zo’n 150 medewerkers in zijn kantoren in Luik, Leuven en Montpellier (Frankrijk).

Meer informatie: www.mega.be