Faculty Club

elsie@luna.be

Faculty Club lanceert externe cateringdiensten

Bijkomende werkgelegenheid voor zo’n 15 mensen

Leuven, 3 oktober 2022 – Faculty Club, het congres- en eventcentrum in het historische Groot Begijnhof in Leuven, begint met een externe catering service. Hiermee biedt de organisatie haar klanten de mogelijkheid aan om hen tot in de puntjes te ontzorgen, bij hen thuis, op het bedrijf of op locatie, zoals in een feestzaal. Hiervoor wordt een nieuw team aangeworven, dat op termijn zo’n 10 vaste medewerkers en 5 flexi-jobbers zal tellen. Het potentieel van deze bijkomende activiteit is immers groot, aldus Algemeen Directeur Peter Herbiest.

Faculty Club biedt vanaf nu de mogelijkheid om ook extern een gastronomische receptie, lunch of diner te boeken, en dit voor groepen tot een 45-tal mensen. Dit kan bij mensen thuis, op bedrijven, of in feestzalen. Er wordt minstens één chef voorzien die ter plaatse kookt, en een paar kelners die alles in goede banen leiden. Er werden enkele pilootprojecten uitgevoerd, en de nodige materialen aangeschaft. Er werden ook al twee mensen bijkomend aangeworven, met name een chef-kok en een hofmeester.

Als Faculty Club hebben we onze trouwe klanten, die ons wel eens vragen om de Faculty Club-beleving te kunnen doortrekken naar hun feesten thuis of op locatie’, zegt Peter Herbiest, Algemeen Directeur van Faculty Club. ‘Klanten vrezen soms dat cateraars die ze niet kennen, niet alles tot in de puntjes zullen verzorgen. Bij Faculty Club weten de klanten welke kwaliteit ze kunnen verwachten en dit geeft hen gemoedsrust. Dus we starten hiermee onder meer op vraag van onze klanten.

Deze nieuwe activiteit biedt heel wat potentieel voor ons, om onze organisatie verder uit te breiden en te rentabiliseren. Naast de vaste, bijkomende werkgelegenheid die we al aan het creëren zijn, hebben we ook meer en meer aanvragen van mensen die wat willen bijverdienen via flexi-jobs. Het zijn immers dure tijden, en dat niet alleen op het vlak van de energiekost. We zijn verheugd dat we bijkomende mensen kunnen tewerkstellen omdat we vinden dat we als lokale vzw ook onze sociale functie hebben, en de maatschappelijke verantwoordelijkheid om werk te creëren waar mogelijk.’

Vijftien bijkomende medewerkers op termijn

De kostprijs komt ongeveer overeen met de prijzen van de maaltijden bij Faculty Club. Ze beginnen vanaf 65,5€ voor een driegangenmenu, vermeerderd met de personeelskosten ter plaatse, die afhankelijk zijn van wat de klant precies wenst. In de prijs is al het nodige materiaal zoals glazen, servies, tafelnappen, … inbegrepen. Eveneens belangrijk bij het ontzorgen van de klant is het netjes achterlaten van de locatie. Het aanbod is vooral gericht op klanten in Vlaams-Brabant en Waals-Brabant. De cateringdiensten kunnen genomen worden in de week of in het weekend.

De nieuwe medewerkers voor de catering komen bovenop de 31 werknemers die reeds in dienst zijn. De organisatie zit momenteel op hetzelfde peil als pre-corona qua aantal vaste medewerkers. Er zijn al twee mensen bijkomend aangeworven voor de externe cateringdiensten. Op termijn verwacht Faculty Club hiervoor een team van een tiental bijkomende medewerkers te zullen hebben. Het gaat over medewerkers die Faculty Club vast aanwerft én opleidt. Daarnaast verwacht de organisatie ook een 5-tal flexi-jobbers tewerk te zullen stellen.

Wenst u meer informatie of een interview met Algemeen Directeur
Peter Herbiest, gelieve dan Luna te contacteren: elsie@luna.be, 0475 26 01 03

Over Faculty Club

Faculty Club is een vergader- en congrescentrum ingebed in het Leuvens Groot Begijnhof, erkend als UNESCO werelderfgoed. Het is de enige event-locatie wereldwijd die zich situeert in een UNESCO werelderfgoed. Faculty Club verwelkomt zowel bedrijven als academici, verenigingen en particulieren. Het centrum biedt vergader- en congresfaciliteiten aan, feestzalen, banketten en een à la carte-restaurant: Cum Laude. Het is een vzw die zijn oorsprong vindt in de KU Leuven.

De organisatie krijgt jaarlijks meer dan 80 000 gasten over de vloer en stelt 31 personeelsleden vast tewerk, naast de medewerkers die nu worden aangetrokken voor de cateringdiensten. Faculty Club verwacht in 2022 een omzet te realiseren van zo’n 4 miljoen euro, ondanks 2,5 maanden corona-sluiting.

Faculty Club gaat prat op horeca- als ecologische labels, waaronder vermelding in de Gault&Millau, 2 vorkjes in de Michelin gids, de Groene Sleutel en de Smiley.

Voor meer info: www.facultyclub. be