Federale Verzekering pakt uit met aantrekkelijke rendementen voor 2017

met aantrekkelijke rendementen voor 2017

Rendementen* van 2,3% op pensioen- en beleggingsverzekeringen
Vita Pensioen, F-Manager VIP en Vita Invest Dynamic

Brussel, 14 mei 2018 – Federale Verzekering liet in 2017 zeer aantrekkelijke rendementen optekenen op haar pensioen- en beleggingsverzekeringen, met opbrengsten tot 2,3% procent. Daarmee brengen deze beleggingen gevoelig meer op dan het klassieke spaarboekje.

Het product Vita Invest Dynamic behaalde in 2017 een rendement van 2,3% in de tak-21 spaarverzekeringen. Vita Invest en Vita Invest.2 leverden in 2017 elk 1,4% op. Vita Pensioen, de pensioenspaarverzekering voor particulieren, behaalde eveneens 2,3%. Voor ondernemers bracht F-Manager VIP, de bedrijfspensioenverzekering voor de zaakvoerder, eveneens een rendement op van 2,3%. De groepsverzekering F-Benefit ten slotte had een rendement van 2%.

Daarmee behoren de rendementen van deze producten bij de beste op de markt. Vita Invest Dynamic en Vita Pensioen, staan zelfs aan de top in hun categorieën**.

Federale Verzekering ziet een aantal duidelijk oorzaken voor de goede rendementen. Als flexibele, middelgrote speler kan Federale Verzekering kort op de bal spelen. Wanneer er interessante kansen of beleggingen opduiken, kan Federale Verzekering daar snel op inspelen, wat het rendement verbetert. Een andere sterkte is het onderlinge karakter van de verzekeraar. “Federale Verzekering heeft als onderlinge verzekeraar geen externe aandeelhouders, en hoeft die dus ook niet te vergoeden. Hierdoor kunnen wij onze winst onder onze klanten verdelen, wat het rendement gevoelig verhoogt”, zegt Tom De Troch, Directeur Leven bij Federale Verzekering.

In de prijzen

De kwaliteit van verschillende producten wordt niet alleen bevestigd door de aantrekkelijke rendementen. Ze vielen ook al meermaals in de prijzen op de Verzekeringstrofeeën DECAVI. Daar worden de beste producten van het afgelopen jaar in de verf gezet.

Zowel Vita Pensioen als F-Manager VIP kregen in 2017 een DECAVI Trofee als beste product op de markt in hun categorie. Voor F-Manager VIP was dit reeds de vijfde keer op rij, Vita Pensioen won de trofee voor het tweede jaar op rij. In 2015 en 2016 viel ook Vita Invest.2 in de prijzen.

Tussen 2 mei en 15 juni houdt Federale Verzekering een cashback-actie voor de producten Vita Invest Dynamic, Vita Invest.2, Vita Pensioen (niet fiscaal) en Safe Plan.

Voor meer informatie kunt u terecht op www.federale.be.

Voor meer informatie of een interview over dit onderwerp,
gelieve contact op te nemen met Jelle Couder bij Luna:
Over Federale Verzekering

Federale Verzekering biedt een volledige waaier aan verzekeringen en financiële producten voor ondernemingen, zelfstandigen en particulieren aan. Dankzij haar bijzondere structuur als onderlinge verzekeraar, zonder externe aandeelhouders, biedt de groep zeer gunstige voorwaarden aan haar klanten en deelt ze haar winst met hen, voor sommige producten***. Federale Verzekering werd in 1911 opgericht door een groep aannemers en is nog altijd de referentieverzekeraar van de bouwsector in België. Haar commerciële netwerk van meer dan 60 adviseurs, 5 gewestelijke zetels en 33 kantoren bestrijkt het hele land.

* De rendementen zijn van toepassing op de gestorte netto premies en de aangelegde reserve. Voor Vita Invest Dynamic, bruto rendement excl. beheerskosten en taksen.
** Bron : Bankshopper.be.
***Meer info vindt u op www.federale.be/nl/over-ons/winstverdeling. De regels omtrent de toewijzing van de ristorno’s leven toegevoegd aan de contracten, zijn vastgelegd in de statuten van de Vereniging van Onderlinge Levensverzekeringen. De ristorno's leven evolueren met de tijd in functie van de resultaten en de toekomstperspectieven van de verzekeringsonderneming, haar solvabiliteit, de economische conjunctuur en de toestand van de financiële markten in verhouding tot de verbintenissen van de Vereniging van Onderlinge Levensverzekeringen, die deel uitmaakt van de Groep Federale Verzekering. De rendementen uit het verleden vormen geen garantie voor de toekomst. De statuten kunnen op www.federale.be geraadpleegd worden.