Etion

Elsie Van Linthout bij Luna
Gsm : +32 495 26 01 03
elsie@luna.be

Van bullshitjobs naar zinvol werk

Hoe evolueren we van bullshitjobs naar vervullende jobs?

Kan een bedrijf een bron van betekenis zijn?

Levert het op om als bedrijf te investeren in persoonlijke zingeving?

Amsterdam/Wilrijk, 2 maart – Een op de drie werknemers vindt zijn werk compleet zinloos. Toch hunkeren we met z’n allen – werkgevers, werknemers en consumenten – naar purpose. Onze economie is op zoek naar betekenis. De vraag is hoe bedrijven daar een rol in kunnen spelen.

In Check-In toont businessfilosoof Jochanan Eynikel hoe de weg naar een betekenisvolle economie niet loopt langs grote woorden of dure missieverklaringen, maar langs persoonlijke ervaringen. Zinvol werk vraagt een persoonlijke check-in bij het wat, wie en waarom van organisaties.

Vanuit onderzoek naar wat leven en werk zinvol maakt, reikt dit boek bouwstenen en enkele methodische stappen aan die organisaties kunnen helpen om hun zingevend kapitaal te versterken. De check-ins van bedrijfsleiders geven gestalte aan die methode.

Boekvoorstelling “Check-In” met Wouter Torfs (Torfs Schoenen), Ank De Wilde (Absolem) en Hilde Van de Velde (Deloitte) op 4 maart in Deloitte Zaventem (bij Brussel/België).

Check In
Jochanan Eynikel

Voor meer info, een interview of recensie-exemplaar, contacteer
Elsie Van Linthout via elsie@luna.be of 0475 26 01 03.

Jochanan Eynikel is businessfilosoof in de denktank van ETION, het forum voor geëngageerd ondernemen. Hij werkt er als onderzoeker, schrijver en spreker over thema’s op het raakvlak van ethiek, economie en zingeving. Jochanan is een veel gevraagd spreker in binnen- en buitenland.

Over ETION

ETION (vroeger: VKW) is een forum voor geëngageerd ondernemen. Het brengt ondernemers en bedrijfsleiders samen die waardengericht ondernemerschap belangrijk vinden. Het is een inspirerende beweging dat een klankbord biedt voor wie maatschappelijk verantwoord en duurzaam wil ondernemen. Leden kunnen er op een vertrouwelijke manier ervaringen uitwisselen. ETION telt momenteel zo’n 5000 individuele leden.

Voor meer info: https://etion.be/