
Persbericht
:Woordvoerder van Mega
Elsie Van Linthout
+32 475 26 01 03
elsie@luna.be
Perscontact voor Mega
Aurelia Ricciardi
+32 495 59 38 02
aurelia@luna.be
Mega maakt mooie winst bekend
over zijn boekjaar 23-24
Meer winst door stabielere prijzen en minder klantenswitches
Leuven, Luik, Rotterdam, 23 april 2025 – Mega, de grootste onafhankelijke leverancier van elektriciteit en gas en verkoper van mobiele telefoonabonnementen in ons land, kondigt de finale financiële resultaten aan van zijn boekjaar 2023-2024. De energieretailer maakt een mooie winst bekend, nu de energieprijzen gestabiliseerd zijn. De klanten zijn globaal genomen ook loyaler vandaag dan tijdens de energiecrisis; er zijn minder klanten die overstapten naar een andere energieleverancier.
Voor zijn verlengd boekjaar van januari 2023 tot en met september 2024, realiseerde Mega een geconsolideerd EBITDA van 38M€, en een geconsoideerde operationele winst van 21,1M€. Het gaat effectief over geconsolideerde cijfers, voor de verschillende entiteiten binnen de Mega Group, met name Energie België, Energie Nederland, en Telco België. Vorig boekjaar, van 1 januari 2022 tot 31/12/2022, bedroeg het EBITDA 12,3M€ en realiseerde de energieretailer met 0,4M€ een zo goed als break-even exploitatieresultaat. De beide boekjaren zijn moeilijk te vergelijken omdat de seizoenen niet helemaal overeenkomen, wat in de energiesector een groot verschil maakt. De normalisatie van de cijfers over 12 maanden toont echter een duidelijke verbetering van de financiële resultaten. Dit is te verklaren door een kleinere negatieve impact van de sourcing-activiteiten.
De omzet was in het boekjaar 23-24 674M€, tegenover 680M€ in het boekjaar 22. Ook hier zijn de cijfers moeilijk te vergelijken omdat de energieprijs veel hoger lag in 2022. Zie de overzichten van de CREG voor 2024, en voor de voorbije jaren.

CFO Geoffroy De Lame: ‘Ons boekjaar eindigde vroeger eind december, wanneer de koudste periode van het jaar nog moest starten. Dat wilde we veranderen, om ons boekjaar te eindigen met de zomerperiode, de periode met het minste energieverbruik en dus het minste onzekerheid voor ons. We hebben dit boekjaar goede resultaten gehaald. Onze organisatie is nu matuurder dan voor de energiecrisis. We investeren dan ook veel in onze medewerkers en in onze organisatie. Ik kan met trots stellen dat we vandaag nog altijd evenzeer focussen op de goedkoopste zijn, met een aanbod dat tot de beste van de markt behoort. Dankzij onze efficiënte en kostenbewuste werking hebben we toch zo’n mooie resultaten kunnen neerzetten.’
Aan de redacteuren:
Wens je meer informatie? Neem dan contact op met:
- Aurelia Ricciardi, perscontact voor Mega, aurelia@luna.be of 0495 59 38 02; of
- Elsie Van Linthout, woordvoerder van Mega, elsie@luna.be op +32 475 26 01 03.
Over Mega
Mega is een lowcost-energieleverancier voor particulieren en professionals, en een lowcost-leverancier van mobiele telefoonabonnementen aan gezinnen en kmo’s. Het bedrijf met maatschappelijke zetel in Luik, werd opgericht in 2013 door twee Belgische ondernemers, Michaël Corhay en Thomas Coune.
Mega Energy (Power Online nv) sluit rechtstreekse energiecontracten met lokale producenten van groene stroom (bijvoorbeeld: windenergie en zonnepanelen) en koopt ook energie in op de beurs. Het is de grootste Belgische energieleverancier, en vijfdegrootste op de markt.
Mega Telecom biedt mobiele telefonie aan in heel België onder de merknaam Mega Telecom. Samen met eigen abonnementsformules, wordt er ook een mobile app aangeboden. Deze geeft gezinnen controle over hun maandelijkse uitgaven, wel belangrijk gezien het belang van mobiele telefoonrekeningen vandaag voor het hele gezin.
De Mega-groep telt momenteel grosso modo 500 000 klanten en zo’n 160 medewerkers in zijn kantoren in Luik, Leuven en Rotterdam (Nederland). Meer informatie: www.mega.be