Leleux Associated Brokers

Tel : +32 2 658 02 93
GSM : +32 495 59 38 06
Persberichten Leleux Associated Brokers

Leleux Associated Brokers lanceert met Maestro een resoluut op de toekomst gerichte portefeuille in discretionair beheer

Brussel, 8 juni 2023 – Leleux Associated Brokers, de grootste onafhankelijke beursvennootschap van het land, lanceert een nieuwe thematische portefeuille in discretionair beheer: de Maestro-portefeuille. Deze thematische portefeuille belegt voor 100% in aandelen en richt zich op de grote trends die de wereld van morgen vorm zullen bepalen. Maestro is de achtste modelportefeuille die Leleux Associated Brokers aanbiedt.

De afdeling Portefeuillebeheer van de beursvennootschap stelde de Maestro-portefeuille samen op basis van haar ervaring, met enerzijds de ambitie om te profiteren van een mogelijke heropwaardering van risicodragende activa en anderzijds het integreren van de macro-trends die vorm zullen geven aan de wereld van morgen. Voorbeelden hiervan zijn robotica, artificiële intelligentie, vergrijzing, schone energie, enz. De geschiedenis toont aan dat scherpe dalingen in de markt, veroorzaakt door beleggerspessimisme, goede instapmomenten vormen. Vooral voor wie niet eerder belegde. De beursvennootschap hanteerde strenge criteria, zowel bij het selecteren van trends, als in het vertalen van die trends naar financiële instrumenten. Ook in deze toekomstgerichte zoektocht houdt Leleux Associated Brokers het risico onder controle.

Aandelen en wereldwijd gediversifieerde aandelenfondsen vormen de kern van Maestro. De integratie van 10 geselecteerde toekomstgerichte thema’s geeft Maestro een uitgesproken eigenheid. Deze thema’s omvatten Cybersecurity, vergrijzing, Cloud Computing, schone energie, water, e-commerce, India, automatisering en robotica, kunstmatige intelligentie, luchtvaart en defensie.

Deze nieuwe, achtste, modelportefeuille, voor cliënten die gebruik maken van de beheerdiensten van Leleux Associated Brokers, vervolledigt het huidige aanbod dat bestaat uit de portefeuilles Bas, Bariton-Bas, Bariton, Tenor, Alt, Sopraan en Opera.

Olivier Leleux, CEO van Leleux Associated Brokers: “Vooruitziendheid, geduld en het selecteren van kwaliteit zijn essentiële eigenschappen voor beleggers. Met Maestro bieden wij een portefeuille met zorgvuldig geselecteerde activa die zich nu al richten op enkele van de grote trends die motoren van verandering zijn. Voorbeelden zijn de energietransitie die zich voor onze ogen voltrekt, veranderend consumentengedrag, het toenemende belang van digitalisering, het streven naar een gezonder leven, de opkomst van (cyber)beveiliging, enz. Het doel van Maestro is om een groot deel van deze duurzame trends te vervatten in een holistische benadering. Met andere woorden, om beleggers toe te laten om zich vandaag al voor te bereiden op de toekomst door een tiental streng geselecteerde macrotrends op te nemen in hun portefeuille.

Voor verdere inlichtingen of interviews,
gelieve contact op te nemen met Isabelle Schmit bij Luna:
+32 2 658 02 93, +32 495 59 38 06 of isabelle@luna.be

Over Leleux Associated Brokers

Leleux Associated Brokers is een onafhankelijke beursvennootschap opgericht in 1928. Al bijna honderd jaar bieden wij onze cliënten advies en beleggingsoplossingen op maat.

Als familiebedrijf dat vanaf de eerste dag dicht bij haar cliënten staat, bouwen we ook vandaag nog verder aan lange-termijnrelaties in een traditie van persoonlijke dienstverlening.

Daarnaast hechten we zeer veel belang aan de kwaliteit die we onze particuliere en institutionele cliënten en ook onze medewerkers bieden. Goed beseffende dat het deze kwaliteit is die ons samen doet groeien.

Leleux Associated Brokers biedt haar particuliere cliënten verschillende beleggingsoplossingen en diensten aan zoals Portefeuillebeheer, Algemeen Beleggingsadvies, Gericht Beleggingsadvies en Periodieke Beleggingsplannen.

Meer info op www.leleux.be