Logo Nobi

Elsie Van Linthout bij Luna
Mobile: +32 475 26 01 03
elsie@luna.be

Foodbar Nobi opent in Antwerpen, met voedsel voor lichaam en geest

Antwerpen, Brecht, Sint-Niklaas – 10 april 2024 – 4Retail BV, reeds  jaren actief in de voedingsdistributie, opent zijn tweede Nobi foodbar, in de Antwerp Tower aan de Keyserlei. Het concept van Nobi is gloednieuw en anders.

Nobi is een foodbar waar gewerkt wordt met vers fruit en groenten voor een gezonde en smaakvolle beleving. Alle gerechten worden ter plaatse gemaakt, met verse ingrediënten. Nobi komt tegemoet aan de vraag naar gezonde, kwalitatieve, maar vooral lekker én betaalbare gerechten.

Luc Philips, oprichter en zaakvoerder van 4Retail en van Nobi: ‘Meer mensen verlangen naar lekkere gerechten die tegelijk ook vers en gezond zijn. Daarnaast is er een groot verlangen naar helderheid, inspiratie voor persoonlijke groei en vaste waarden. Met de opening van zijn tweede Nobi foodbar, speelt 4Retail in op die wensen en verlangens.

De eerste Nobi bevindt zich in de Waasland Shopping te Sint-Niklaas. Daar heeft Nobi een foodbar-kiosk, in een publieke ruimte namelijk in het shopping center. Nu opent Nobi dus haar tweede foodbar, in het centrum van Antwerpen, namelijk in de Antwerp Tower op de Keyserlei 5.

Nobi’s gerechten worden dagelijks met de hand bereid met verse ingrediënten. Men kan er terecht van maandag tot zaterdag van 10 uur tot 21u30 (zondag van 9u tot 18u), voor onder meer verse, artisanale yoghurt met fruit en granola; fruit & groentensappen à la minute gemaakt; open toast of flatbreads; salad/poké bowls; en sushi. Daarnaast is er ook de speciale Nobi koffie blend, al dan niet met iets er bij. Het team werd door een barista getraind.

Philips: ‘Waar we zelf zeer blij mee zijn bij Nobi, is de heerlijke smaak van onze gerechten en verse sappen. Maar er is méér. Ter plaatse en online voorzien we voor onze gasten ook inspiratie voor de geest en het hart in de vorm van verdiepende artikels, quotes, tips ’n tricks, verhalen, e.d. Met Nobi willen we die holistische aanpak aanbieden aan een faire en toegankelijke prijs.’

Praktisch

Men heeft al een volwaardige maaltijd vanaf zo’n 15 euro. Nobi mikt op gemiddeld 175 à 250 klanten per dag, eat-in, take-away en delivery. De Antwerpse Keyserlei heeft een trafiek van gemiddeld zo’n 35 tot 40 000 voorbijgangers per dag.

De Nobi foodbar bevindt zich op het gelijkvloers van de Antwerp Tower op de Keyserlei 5 (naast een Starbucks). Er zijn meerdere parkings in een straal van 100 meter afstand. Er zijn 36 à 40 zitplaatsen, en nog eens 24 zitplaatsen op het terras. De foodbar is 365 dagen per jaar open vanaf 10.00u dus vanaf laat ontbijt en voor lunch tot 21u30, dus tot en met het avondeten.

Persoonlijke ontwikkeling en een gezond lichaam gaan hand in hand

Verse en gezonde voedingsstoffen zijn heilzaam en maken een groot verschil voor het lichaam. Daarnaast dragen ze ook bij aan een grotere helderheid van geest.

Philips: ‘De mens kan zich niet meer, zoals vroeger, aan de buitenwereld vasthouden, met name aan de traditionele rolmodellen en de waarden die deze (lijken te) vertegenwoordigen. Het belang van het rationele in onze maatschappij zit al ver over zijn limiet. Met enkel een rationele benadering dreigen we onszelf te verliezen in het labyrint gecreëerd door de alomtegenwoordige impulsen, en dreigt de wereld ons weg te halen van onze eigen inhoud. De tijdsgeest vraagt nu met andere woorden een sterke heractivatie van ons intuïtief bewustzijn – onze “gut feeling”, ons gevoel of onze natuurlijke intelligentie, ons gezond verstand. Op deze manier kan onze natuurlijke intelligentie een hernieuwd kader vormen waarbinnen het gebruik van onze ratio ons – ondergeschikt eerder dan leidend – helpt om ons leven concreet vorm te geven.

Nobi zal op meerdere manieren inspiratie brengen, bv. door instore knipogen, online elementen  zoals verdiepende artikels, quotes, en tips ’n tricks. Dit alles onder de noemer van en gegidst door de stichting Nobi Inspirations. Nobi’s hospitality-aanpak richt zich dan weer op de customer experience. Een geïnspireerde visie gekoppeld aan een goed smaakvol product, en een sterke uitvoering. Geïnspireerd, maar tegelijkertijd goed gegrond. Daarom ook de levensboom in het merkbeeld van Nobi. Laat ons samen het pad bewandelen en het leven proeven zoals het bedoeld is. Nobi, Taste Life!’, besluit Philips

Ook qua medewerkers heeft Nobi een boontje voor die mensen die gedreven zijn om van hun leven iets moois te maken.

Aan de redacteuren:
Heb je interesse in een interview? Wens je meer informatie? Gelieve dan contact op te nemen met Elsie Van Linthout bij Luna: 0475 26 01 03 / elsie@luna.be

Over Nobi

Nobi is een foodbar-formule met als basis de inzet van vers fruit en groenten, toegepast in 4 dragers: verse sappen, open toasts/flat breads, salad bowls en Sushi. Nobi komt tegemoet aan de vraag naar gezonde maar lekkere, smaakvolle en betaalbare voeding, kwalitatief en vers gemaakt. Nobi faciliteert haar medewerkers en gasten/klanten om zich als mens optimaal te ontplooien, en de best mogelijke versie van hun leven te ontwikkelen. Nobi doet dit door oriëntatie, inspiratie en instrumenten aan te reiken om de weg naar binnen te gaan en van daaruit, via de eigen intuïtie en door groei in bewustzijn, dit pad te exploreren.

Nobi is een initiatief van 4Retail B.V. Meer informatie: www.mynobi.com