Netwerk Ondernemen

Jeroen Nedergedaelt bij Luna
jeroen@luna.be
Persberichten Netwerk Ondernemen

Lore Beckers wordt nieuwe community manager
Limburg & Brabant bij Netwerk Ondernemen

Hasselt – 27 januari 2022 – Netwerk Ondernemen, mentoring-organisatie voor jonge groeibedrijven, haalt Lore Beckers aan boord. Ze gaat er aan de slag als community manager, specifiek voor Limburg en Vlaams-Brabant. Daarmee wordt zij bij Netwerk Ondernemen het eerste aanspreekpunt voor starters én mentoren uit die regio’s.

Lore Beckers is de nieuwe community manager bij Netwerk Ondernemen, dat via gerichte trajecten start-ups en scale-ups begeleidt om de volgende stap te zetten (naar internationalisering, financiering,…). Netwerk Ondernemen brengt hen daarom in contact met relevante stakeholders, zoals collega-founders, ervaren ondernemers die een mentorschap opnemen en experten.

Sociaal ondernemerschap

Lore Beckers zal aan het werk gaan als community manager voor de regio’s Limburg en Brabant bij Netwerk Ondernemen. Ze wordt verantwoordelijk voor de dagelijkse operaties en het opvolgen van het bestaande foundersnetwerk, maar ook voor de opstart van nieuwe mentorshiptrajecten en de verdere uitbouw van de organisatie.

Gert Gijbels, CEO van Netwerk Ondernemen, vult aan: ‘We zijn na een intensieve zoektocht heel enthousiast dat Lore ons team komt versterken, ze heeft absoluut de commerciële feeling, de ondernemersspirit en de communicatieve skills die nodig zijn voor haar rol. Ze treedt hiermee in de voetstappen van Sabine Eevers, die binnen Netwerk Ondernemen actief blijft, maar zich meer inhoudelijk gaat richten op de verdere uitwerking van nieuwe ondernemerstrajecten.

Schaalbaarheid in plaats van haalbaarheid

De afgelopen drie jaar was Beckers kredietconsulent bij Impulskrediet (Hefboom), dat microkredieten verstrekt aan (startende) ondernemers in Vlaanderen en Brussel die moeilijk terecht kunnen bij een reguliere bank. Binnen Hefboom was ze ook betrokken bij projecten rond sociaal ondernemerschap.

‘Het grote onderscheid is dat Netwerk Ondernemen naast het financiële aspect ook veel andere domeinen mee in beschouwing neemt, zoals leiderschaps- en soft skills van de ondernemer. Bovendien wordt er niet zozeer naar de haalbaarheid, maar meer naar de schaalbaarheid van een onderneming gekeken’, concludeert Beckers.

Achtergrondinformatie

Beckers studeerde af aan de KU Leuven waar ze naast een master Economische Wetenschappen (EW) ook een Advanced Master in Culturele Antropologie en Ontwikkelingsstudies (CADES) afrondde. Ze werkte stages af bij BRS Microfinance Coop, een onderdeel van CERA dat advies verschaft aan microkredietverstrekkers in ontwikkelingslanden. Later liep ze ook nog stage bij Hofokam, één van die microfinancieringsinstanties die specifiek in Oeganda actief is.

LORE BECKERS
Lore Beckers, nieuwe community manager Limburg & Brabant bij Netwerk Ondernemen

Aan de redacties:
Wens je meer informatie of een interview?
Neem dan contact op met Jeroen Nedergedaelt bij Luna:
jeroen@luna.be, +32 2 658 02 96 of +32 485 648 236.
Je vindt alle persberichten van Netwerk Ondernemen op onze website via deze link

Over Netwerk Ondernemen CVSO
Netwerk Ondernemen is een Coöperatieve Vennootschap met Sociaal Oogmerk (CVSO) waarbinnen ondernemers elkaar belangeloos vooruit helpen. Dit gebeurt voornamelijk via mentoring, waarbij een ervaren ondernemer (mentor) een jong groeibedrijf (founder) gedurende twee jaar onder de arm neemt.
Daarnaast biedt Netwerk Ondernemen ook intensieve groeitrajecten aan om scale-ups te ondersteunen in hun stroomversnelling rond funding, internationalisering, HR, … In Vlaanderen telt Netwerk Ondernemen op heden 155 mentors en begeleiden ze 112 ambitieuze founders. Sinds de opstart werden er al 269 founders begeleid, die op hun beurt 912 future-proof jobs creëerden.
Meer info: www.netwerkondernemen.be