Netwerk Ondernemen

Jeroen Nedergedaelt bij Luna
jeroen@luna.be
Persberichten Netwerk Ondernemen

Netwerk Ondernemen’s Boost me: nieuwe editie helpt ondernemers persoonlijk en professioneel schalen

Antwerpen, Gent, Hasselt, Kortrijk, 31 januari 2022 – Netwerk Ondernemen start op 8 maart met een nieuwe editie van Boost Me, een ondernemersgroeitraject gericht op schalen en/of internationaliseren. De filosofie erachter is dat falen voorafgaat aan schalen, net zoals persoonlijke groei de zakelijke groei moet voorafgaan. Illustratief hiervoor is het verhaal van Just Russel, die deelnamen aan één de vorige edities van Boost Me.

Binnen het Boost Me-traject van Netwerk Ondernemen, werken twaalf gelijkgestemde ondernemers aan zichzelf en hun onderneming, met steun van VLAIO. Via concrete strategie, begeleiding en peer-2-peer learning, timmeren ze aan hun groeiplan met als uiteindelijk doel: succesvol schalen en/of internationaliseren.

Local Growth Camp en International Growth Camp

Netwerk Ondernemen kiest bewust voor een kleinere, maar kwalitatieve en op elkaar afgestemde deelnemersgroep. Concreet moeten geïnteresseerde start-ups en scale-ups hun kandidatuur indienen om te kunnen deelnemen. Dan volgt er een gesprek met Netwerk Ondernemen om te beoordelen of ze passen binnen het concept en binnen de groep. De kandidaturen voor de aanstaande editie van Boost Me kunnen nog tot 14 februari ingestuurd worden, het traject zelf start op 8 maart 2022. Deelname kost het bewust laag gehouden bedrag van €990.

De focus van het traject ligt op twee driedaagsen: enerzijds het Local Growth Camp, waarbij de deelnemers dieper ingaan op hun groeiplan, leiderschapsskills, persoonlijke groei en anderzijds het International Growth Camp, waarbij deelnemers aan deze editie naar Kopenhagen trekken: om er onder andere met investeerders te praten en deze markt te verkennen.

Just Russel: snel uit de startblokken ondanks de covid-lockdown

Just Russel ging begin 2020 van start als een soort maaltijdbox voor huisdieren, ze verkopen online gepersonaliseerde honden- en kattenvoeding, aan huis geleverd. Louis Mortreu en zijn collega-oprichter Renaat Waeles kenden mede door de eerste lockdown een blitzstart en groeiden op enkele maanden tijd naar 1000 klanten. In 2021 namen ze deel aan het Boost Me-traject.

Renaat van Just Russel: ‘We hadden al aan andere starterstrajecten deelgenomen, maar bij Netwerk Ondernemen werden we er echt van doordrongen. Je wordt zonder afleidingen ondergedompeld in dit traject en geconfronteerd met je sterktes én tekortkomingen, zowel persoonlijk als wat je onderneming betreft.

Thomas Vervaet, Community Manager bij Netwerk Ondernemen bevestigt: ‘Voor ons beantwoordt Just Russel helemaal aan het profiel van de Boost Me-deelnemer. Ze werken als een team, zonder al te grote ego’s of profileringsdrang. Ze zijn langs één kant enorm leergierig, en anderzijds ook niet te beroerd om hulp te vragen. En misschien nog belangrijker: ze zijn niet bang om te falen.

Een boost die blijft doorwerken

Bij Just Russel zijn ze nu concreet toe aan de stappen die ze ten tijde van Boost Me wilden zetten. Ze rondden de kaap van 10000 klanten, binnenkort introduceren ze hun diensten in vijf bijkomende landen en om de gestegen vraag te beantwoorden zijn er extra medewerkers in dienst genomen. ‘Illustratief voor Netwerk Ondernemen, het Boost Me-traject en de complementariteit van de groep is het feit dat we ook nu nog altijd geregeld contact hebben met de andere deelnemers en elkaars advies vragen,’ voegt Mortreu nog toe.

Aan de redacteuren:

Wens je meer informatie of een interview? Neem dan contact op met Jeroen Nedergedaelt bij Luna: jeroen@luna.be, +32 2 658 02 96 of +32 485 648 236.

Je vindt alle persberichten van Netwerk Ondernemen op onze website via deze link

Over Netwerk Ondernemen CVSO

Netwerk Ondernemen is een Coöperatieve Vennootschap met Sociaal Oogmerk (CVSO) waarbinnen ondernemers elkaar belangeloos vooruit helpen. Dit gebeurt voornamelijk via mentoring, waarbij een ervaren ondernemer (mentor) een jong groeibedrijf (founder) gedurende twee jaar onder de arm neemt.
Daarnaast biedt Netwerk Ondernemen ook intensieve groeitrajecten aan om scale-ups te ondersteunen in hun stroomversnelling rond funding, internationalisering, HR, … In Vlaanderen telt Netwerk Ondernemen op heden 155 mentors en begeleiden ze 112 ambitieuze founders. Sinds de opstart werden er al 269 founders begeleid, die op hun beurt 912 future-proof jobs creëerden.

Meer info: www.netwerkondernemen.be