Lab9

Mobile: +32 495 59 38 00
aurelie@luna.be

Lab9 opent de eerste ‘destination store’ in Deurne, en de 3de winkel al in 2021

Deurne/Kortrijk/Aalst/Brugge/Brussel/Ieper/Luik/Roeselare/Namen/Oostende, 4 oktober 2021 – Apple Premium Reseller Lab9 Stores opent vandaag een nieuwe winkel in Antwerpen, meer bepaald in Deurne. Het is een zogenaamde ‘destination store’, een winkel waar je specifiek naartoe gaat eerder dan voorbij komt. Dit is al de derde winkel die Lab9 opent in 2021, en hun eerste destination store. Het aantal winkels van de Apple Premium Reseller stijgt zo naar 10. Er werd 200.000 euro geïnvesteerd in deze nieuwe winkel. Lab9 verwacht voor 2021 nog zo’n 2.500.000 euro omzet te behalen in Deurne. Dit zowel voor Lab9’s B2C- als B2B-activiteiten in deze vestiging.

Lab9 opent dus met deze winkel zijn eerste ‘destination store’. Dat is een winkel waar je speciaal naartoe rijdt voor wat je nodig hebt. De andere winkels van Lab9 zijn gelegen in het centrum van een stad of gemeente, dus deels gericht op voorbijgangers.

Geert Coolman, CEO van Lab9: ‘We hebben ervoor gekozen om de derde winkel van dit jaar te openen in Deurne. Het is de eerste Lab9 Store in de provincie Antwerpen. Met deze winkel mikken we op zelfstandigen en bedrijven in de buurt, maar ook op consumenten. Onze klanten kunnen er terecht voor dezelfde beleving als in onze andere winkels, ze kunnen er ook specifieke opleidingen volgen en online bestelde toestellen ophalen. Doordat deze winkel buiten een stadscentrum gelegen is, is hij makkelijk bereikbaar en is er veel parkeerplaats aan de winkel. We verwachten daarom dat deze winkel even succesvol zal zijn als onze andere winkels.

De grootste Apple Reseller in België, Lab9, telt met deze nieuwe winkel van 390 m2 (320 m2 voor B2B en 70 m2 voor B2C) in de Bisschoppenhoflaan 500 in Deurne in totaal 10 fysieke winkels en een webshop. De andere Lab9 Stores zijn gelegen in Aalst, Brugge, Brussel, Ieper, Kortrijk, Luik, Roeselare, Oostende (sinds 5/2021) en Namen (sinds 07/2021).

De Lab9 Store in Antwerpen biedt, net als alle andere Lab9-winkels, een dienstverlening voor en na verkoop. De nieuwe winkel beschikt ook over een hersteldienst en over een gloednieuw opleidingslokaal.

Gloednieuw opleidingslokaal

Vanaf vandaag kunnen klanten van Lab9 nu dus ook in Antwerpen terecht voor zowel algemene als B2B-opleidingen. Lab9 geeft naast B2B-opleidingen in Adobe en Apple-producten, vooral gericht naar de grafische sector, immers ook gratis introductielessen voor alle Apple-gebruikers. Lab9 biedt er een zeer divers gamma aan van opleidingen gaande van trainingen rond het gebruik van Apple-producten en bijhorende software voor consumenten en experten tot professionele trainingen rond bijvoorbeeld de Adobe Creative Cloud Suite.

Lab9 Store in Antwerpen

Concreet verwacht Lab9 in Deurne dit jaar nog een omzet van minstens 2,5 miljoen euro te realiseren. Sinds de opening zijn er 2 vaste medewerker werkzaam in de winkel, naast het B2B-team van 9 personen op dezelfde locatie.

Dankzij deze Lab9 Store kunnen we onze Antwerpse klanten nog beter bedienen’, benadrukt Coolman. ‘Hoewel de verkoop van Lab9-producten via onze webshop blijft stijgen, geloven we nog steeds dat een hybride aanpak het beste werkt. Een fysieke winkel waarin de beleving van de klant en een optimale dienstverlening centraal staat, is onmisbaar binnen onze strategie’, vertelt Coolman.

Nadruk op Apple-beleving & dienstverlening

Lab9 focust ook in deze winkel in Antwerpen op een excellente klantenbeleving. Er werd 200.000 euro in deze winkel geïnvesteerd. Daarnaast staat ook dienstverlening naar de klanten toe centraal. Klanten kunnen steeds in deze Lab9 Store terecht voor professioneel advies over producten, gerichte opleidingen, maar ook om hun Apple-producten te laten herstellen. De winkel omvat dan ook een belevingsruimte met ophaalpunt, een hersteldienst en een opleidingslokaal.

CEO Lab 9
Kurt Verbunt, CEO van Lab9 Pro Antwerpen & Limburg, Stefaan Seye, Gedelegeerd bestuurder van Lab9 Group en Geert Coolman CEO van Lab9 Group in de Lab9 Store in Deurne

Wens je meer informatie of een interview? Neem dan contact op met

Aurélie Decoster bij Luna via GSM: 0495 59 38 00 of via mail: aurelie@luna.be

Over Lab9

Lab9 Pro heeft 28 jaar ervaring als systeemintegrator in de IT-sector (B2B) met focus op de creatieve markt – waarbij het bedrijven en scholen helpt met hun digitale transformatie, met Apple-producten en/of Adobe-software. Ten slotte biedt Lab9 Pro workshops aan, om meer te halen uit Apple-producten en Adobe software. Lab9 Pro met locaties in Kortrijk, Deurne en Hasselt werd opgericht in 1993 als Online Grafics, en boekte in 2020 een omzet van 32 miljoen euro met 64 medewerkers.

Dochter Lab9 Stores werd opgericht in 2007. Lab9 Stores is een Apple Premium Reseller en heeft winkels in Aalst, Brugge, Brussel, Ieper, Kortrijk, Luik, Namen, Oostende en Roeselare. Deze entiteit boekte in 2020 een omzet van 32,4 miljoen euro met een 50-tal medewerkers (eind 2020). Per 1/10/21 zijn er 59 medewerkers.