Group S Logo

jeroen@luna.be
Group S-persberichten

Robrecht Deckers wordt Chief Commercial Officer bij Group S

Brussel, 12 augustus 2024 – Robrecht Deckers (43) is de nieuwe CCO bij Group S. Als chief commercial officer wil hij het brede dienstenportfolio van Group S als hr-dienstverlener nog meer in de verf zetten. Naamsbekendheid, nabijheid en netwerken zijn voor hem cruciale topics.

‘We willen een vaste 360° HR-partner zijn voor bedrijven, groot en klein, publiek en privé, en adviseren en tools aanbieden vanuit de behoefte van de klant’, aldus Marc Peeters, CEO bij Group S. ‘Eén van onze sterke punten is onze nabijheid bij onze klanten. Dossierbeheerders bijvoorbeeld, zijn zeer aanspreekbaar en hebben een goed, direct contact met hun klanten. De hele HR-sector is weliswaar in beweging en wij willen eveneens evolueren. Iemand als Robrecht, die het wereldje kent, kan ons daar zeker bij helpen. Zijn achtergrond, zijn mentaliteit en de vastberadenheid om een positieve verandering te brengen, zijn daarbij van cruciaal belang. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij die kwaliteiten in zijn nieuwe rol ten volle kan uitspelen’, besluit Peeters.

‘Zo goed als mijn hele loopbaan staat in het teken van hr-dienstverlening; deze nieuwe stap voelt voor mij voor een groot stuk als vertrouwd terrein’, vertelt Robrecht Deckers. ‘Maar hoewel ik het merk Group S en zijn goede reputatie vanzelfsprekend wel kende, waren de organisatie en haar mensen mij veel minder bekend. De grote en diverse klantenbasis, het feit dat we een Belgisch bedrijf zijn en ik dus beslissingsbevoegdheid heb én dat het goed klikte met de rest van het management, gaven voor mij de doorslag om over te stappen. De gemiddelde anciënniteit bij Group S is 12 jaar, dat zegt alvast veel over hoe fijn het is om hier te werken’.

Een carrière met één grote liefde

Deckers studeerde in 2003 af met een bachelor bedrijfsmanagement aan de PXL-hogeschool in Hasselt. Die studies combineerde hij met een prille carrière als profvoetballer. Fysieke ongemakken gooiden jammer genoeg roet in zijn sportieve ambities. ‘Ik besefte dat er velen geroepen zijn om het maximum uit hun sportcarrière te halen, maar weinigen zijn uitverkoren en daarop te kunnen blijven teren. De beslissing werd versneld door het blessureleed, maar het was altijd de bedoeling om na of naast het sportieve ook een carrière in het bedrijfsleven uit te bouwen. Met dezelfde waarden in het achterhoofd. Het is alvast leuk om de sportwereld ook terug te vinden bij Group S, dat heel wat sportclubs als klant heeft.’

Na een korte introductie in dat bedrijfsleven, bij een softwareontwikkelaar, begon Deckers aan zijn lange traject in de hr-dienstverlening. Dat startte in 2007 bij Edenred, waar hij commerciële en business development-functies invulde. Het volgende tussenstation was Securex, waar hij het tussen 2012 en 2021 van account executive tot sales director schopte. Tot maart van dit jaar was hij sales director en lid van het directiecomité bij Sodexo Benefits & Rewards Services.

Deckers woont in Limburg, houdt van wandelen, en spendeert veel tijd als passief sporter en supporter van zijn actief-sportende kinderen.

Robrecht Headshot 2018 (002)

Robrecht Deckers (43) is de nieuwe CCO bij Group S

Wens je meer informatie of een interview, neem dan contact op met Jeroen Nedergedaelt bij Luna: jeroen@luna.be, +32 2 658 02 96 of +32 485 64 82 36.
Je vindt alle persberichten van Group S op onze website via deze link

Over Group S

Group S is een allround HR partner die ondernemers met een uitgebreid aanbod HR-producten en diensten ontzorgt bij elke stap in hun professionele reis. Group S heeft een uitgebreide ervaring en expertise in payroll. Naast het sociaal secretariaat heeft Group S ook een ondernemingsloket voor starters, een sociaal verzekeringsfonds voor zelfstandigen en een interessant aanbod HR-diensten en tools.

Group S werd meer dan 80 jaar geleden opgericht. In 20 kantoren over heel België zijn ongeveer 700 medewerkers aan de slag. Elke maand worden zo’n 500 000 loonberekeningen uitgevoerd.