Mega krijgt vier VREG-sterren

Elsie Van Linthout
elsie@luna.be

Mega krijgt vier VREG-sterren

Leuven, Luik, 10 september 2024 – Mega, de grootste Belgische leverancier van vooral groene elektriciteit en gas, krijgt 4 sterren van de VREG. Daarmee heeft Mega van de vijf grote energieleveranciers een gedeelde eerste plaats behaald.

Wanneer een klant een klacht heeft over een energieleverancier, stuurt hij die in eerste instantie door naar de klantendienst van zijn leverancier. Wanneer hij daar geen bevredigend antwoord krijgt, kan hij de klacht indienen bij de Ombudsdienst voor Energie. Deze houdt het aantal klachten per energieleverancier bij, en geeft de aantallen door aan de Vlaamse energieregulator VREG. Het hoeft voor alle duidelijkheid niet over gerechtvaardigde klachten te gaan. Alle klachten worden geteld. Elk kwartaal kent de VREG aan elke energieleverancier een aantal sterren toe op basis van het aantal klachten over de laatste vier kwartalen.

Mega kreeg vier sterren van de VREG omdat het van Q3 2023 tot en met Q2 2024, 6 of minder klachten kreeg per 5000 klanten. Concreet kreeg Mega 5,83 klachten per 5000 klanten, wat een erg goede score is. Daarmee heeft Mega de tweede beste score van de 5 grote energieleveranciers, en een gedeelde eerste plaats met vier sterren.

CEO Thomas Coune: ‘Ons hele team werkt elke dag weer aan het optimaliseren van onze processen en onze communicatie. Ik bedank en feliciteer mijn team dan ook met deze mooie beloning voor hun volgehouden inspanningen.’

Aan de redacteuren:

Wens je meer informatie? Neem dan contact op met Elsie Van Linthout, perscontact en woordvoerder van Mega, elsie@luna.be op +32 475 26 01 03.
Wil je graag een reactie van de Ombudsdienst voor Energie? Je kunt deze dienst bereiken op het nummer 02 211 10 60 of via klacht@ombudsmanenergie.be

Over Mega

Mega is een lowcost-energieleverancier voor particulieren en professionals, en een lowcost-leverancier van mobiele telefoonabonnementen aan gezinnen en kmo’s. Het bedrijf met maatschappelijke zetel in Luik, werd opgericht in 2013 door twee Belgische ondernemers, Michaël Corhay en Thomas Coune.

Mega Energy (Power Online nv) sluit rechtstreekse energiecontracten met lokale producenten van groene stroom (bijvoorbeeld: windenergie en zonnepanelen) en koopt ook energie in op de beurs. Het is de grootste Belgische energieleverancier, en vijfdegrootste op de markt.

Mega Telecom biedt mobiele telefonie aan in heel België onder de merknaam Mega Telecom. Samen met eigen abonnementsformules, wordt er ook een mobile app aangeboden. Deze geeft gezinnen controle over hun maandelijkse uitgaven, wel belangrijk gezien het toenemend belang van mobiele telefoonrekeningen vandaag voor het hele gezin.

De Mega-groep telt momenteel grosso modo 500 000 klanten en zo’n 160 medewerkers in zijn kantoren in Luik, Leuven en Rotterdam (Nederland).

Meer informatie: www.mega.be