Mega

Isabelle Schmit bij Luna

Energieleverancier Mega opent kantoor in Leuven om marktaandeel in Vlaanderen te vergroten

Bedrijf mikt op vijfde plaats op Vlaamse energiemarkt

Luik, 29 maart 2018 – Mega, de enige volledig Belgische leverancier van elektriciteit en aardgas, wil zijn positie op de Vlaamse energiemarkt verstevigen. Daarom opent het bedrijf een nieuw kantoor in Leuven, waar het personeel zich exclusief op de Vlaamse markt richt. “Momenteel zijn we in Wallonië en Brussel de 5de leverancier. Binnen 3 jaar willen we in Vlaanderen op dezelfde plaats staan”, zegt Michaël Corhay, CEO van Mega.

Mega is gevestigd in Luik en zowel zijn aandeelhouders als zijn personeel zijn volledig Belgisch. Het bedrijf is goed op weg om de grootste onafhankelijke Belgische leverancier van gas en elektriciteit te worden. Momenteel levert Mega energie aan 95.000 klanten.

Op dit moment zijn er 20.000 Vlaamse Mega-klanten, maar tegen eind dit jaar moet dat het dubbele zijn. Daarom trekt Mega met zijn formule de taalgrens over. “Een van de pijlers van onze strategie is dat we dicht bij onze klanten staan”, zegt Corhay. “We willen ook fysiek bij onze Nederlandstalige klanten in de buurt zijn. Een kantoor in Vlaanderen is dan noodzakelijk, omdat we ook de juiste medewerkers willen aantrekken. Een callcenter in het buitenland is voor ons geen optie. Onze customer service is erg belangrijk voor ons en onze klanten.”

Mega opent daarom een apart kantoor op het Alfons Smetsplein in Leuven. “We nemen zeer gekwalificeerde mensen aan om vanuit Leuven onze klanten te helpen”, zegt Corhay. “Nu zijn daar 5 mensen aan de slag, maar tegen het einde van het jaar zullen er dat al 10 zijn.”

De keuze voor Leuven als locatie voor het kantoor was voor Mega vanzelfsprekend. “Het is een universiteitsstad, dus er is heel wat kennis aanwezig”, zegt Corhay. “Net als Mega is Leuven als stad jong en dynamisch. Bovendien stelt de centrale ligging ons in staat om overal in Vlaanderen onze klanten bij te staan.”

Naast de opening van zijn nieuwe kantoor om de service verder te verbeteren, wil Mega in de toekomst ook inzetten op groepsaankopen om extra klanten te werven. Mega haalde begin dit jaar nog bijna 5.000 extra klanten in Vlaanderen binnen via een groepsaankoop georganiseerd door iChoosr voor de lezers van Knack en Plus Magazine en de abonnees van VAB. iChoosr, een onafhankelijke organisator van groepsaankopen, selecteerde de bieding van Mega als het meest voordelige aanbod bij deze veiling.

Groene energie, competitieve prijs

Michaël Corhay is ervan overtuigd dat het verhaal en de strategie van Mega ook in Vlaanderen zullen aanslaan. “Wij zijn een lokaal verankerde leverancier van groene energie en we investeren in lokale producenten die hun eigen productiecapaciteit hebben”, zegt Corhay. “We hebben een competitieve prijspolitiek en we maken er een punt van om steeds dicht bij onze klanten te staan. We beschouwen onszelf als het beste, volledig Belgische alternatief voor de multinationals in de energiesector.”

Het bewijs voor de groene politiek van Mega is dat het bedrijf als enige Belgische leverancier van gas en elektriciteit van Greenpeace een score van 17/20* haalt in de rangschikking van de milieubeweging.

* Het klassement voor groene energie van Greenpeace is een rangschikking waarbij elke leverancier een score op 20 krijgt. De score wordt toegekend op basis van de investeringen (50 %), de eigen productiecapaciteit en/of aankopen van elektriciteit (35 %), en de geleverde energiemix (15 %).

Over Mega

Mega (Power Online NV) werd opgericht in 2013 en is een leverancier van groene energie voor zowel particulieren als bedrijven. Het Belgische bedrijf heeft zijn zetel in Luik. Het bedrijf werd opgericht door twee Belgische ondernemers, Michaël Corhay en Thomas Coune. Ze kregen daarbij de financiële steun van de Luikse zakenman Laurent Minguet.
Mega sluit zijn energiecontracten rechtstreeks af met lokale, groene energieproducenten (bijvoorbeeld voor wind- en zonne-energie) of koopt zijn energie op de beurzen. De aandeelhouders van Mega investeren rechtstreeks in de productie van hernieuwbare energie.

Mega stelt momenteel 31 mensen tewerk.

Kijk op www.mega.be voor meer informatie.

Woordvoerder: Kenneth De Maeyer, Verantwoordelijke Marketing & Communicatie, kenneth@mega.be

Wenst u meer informatie, neem dan contact op met
Isabelle Schmit bij Luna: isabelle@luna.be,
+32 2 658 02 93 of +32 495 59 38 06