Lab9

Mobile: +32 495 59 38 00
aurelie@luna.be

Lab9 opent nieuwe ‘destination store’ in Hasselt; 4de nieuwe winkel in 2021

Hasselt/Aalst/Brugge/Brussel/Deurne/Ieper/Kortrijk/Luik/Roeselare/Namen/Oostende, 9 december 2021 – Apple Premium Reseller Lab9 Stores opent vandaag een nieuwe winkel in Hasselt, meer bepaald in de deelgemeente Kuringen. Dit is al de vierde winkel die Lab9 opent in 2021, en de tweede ‘destination store’ na Deurne. Het aantal winkels van de Apple Premium Reseller stijgt zo naar 11. Er werd 180.000 euro geïnvesteerd in deze nieuwe winkel. Lab9 verwacht in 2022 zo’n 3,5 miljoen euro omzet te behalen in deze vestiging voor de B2C- en B2B-activiteiten samen.

Lab9 opent met deze winkel in Kuringen zijn vierde Lab9 Store van het jaar en de eerste winkel in de Vlaamse provincie Limburg. Deze winkel is een zogenaamde ‘destination store’, een winkel waar je speciaal naartoe rijdt voor wat je nodig hebt. Met deze nieuwe winkel van 80 m2 aan de Grote baan 19 in Kuringen, telt Lab9 nu in totaal 11 fysieke winkels en een webshop. De andere Lab9 Stores zijn gelegen in Aalst, Antwerpen (sinds 10/2021), Brugge, Brussel, Ieper, Kortrijk, Luik, Roeselare, Oostende (sinds 05/2021) en Namen (sinds 07/2021).

Geert Coolman, CEO van Lab9: ‘We hebben specifiek voor de stad Hasselt gekozen omdat het de hoofdstad is van de provincie Limburg. Bovendien zijn er enorm veel consumenten en bedrijven in de omgeving aanwezig die we met deze winkel beter willen bedienen. Lab9 zet ook hier sterk in op service en ontzorging. Als Apple Premium Reseller en Apple Premium Service Provider bieden we sowieso een meerwaarde tegenover een gewone reseller. Doordat we als enige in België beschikken over een door Apple goedgekeurde hersteldienst in al onze winkels, kan je er zeker van zijn dat je toestel in de beste handen is.

De beleving in de winkel is identiek aan de andere Lab9 Stores. Lab9-klanten kunnen er terecht om hun online bestellingen op te halen en ook om specifieke opleidingen te volgen.

Nieuwe winkel, zelfde aanpak

Net als in al haar andere winkels, legt Lab9 ook in Kuringen de nadruk op klantenbeleving. Om de klant een optimale Apple-beleving te bieden, volgens de nieuwste Apple-richtlijnen, werd er 180.000 euro in deze winkel geïnvesteerd. Deze Lab9 Store bevat een belevingsruimte voor klanten, een hersteldienst en een opleidingslokaal.

Naast klantenbeleving, zet Lab9 sterk in op een optimale dienstverlening. Geïnteresseerden kunnen steeds in de Lab9-winkels langskomen voor professioneel advies over producten, gerichte opleidingen, maar ook om hun Apple-producten te laten herstellen. Sommige herstellingen zijn dezelfde dag mogelijk met onze Same Day Repair, mits er vooraf een afspraak gemaakt is. Iedereen kan hiervoor een slot boeken via de website.

Hybride strategie

Het aandeel van aankopen via de webshop van Lab9 stijgt maand na maand. Toch beslist Lab9 om dit jaar nog een fysieke winkel te openen, en wel de 11de Lab9 Store in totaal.

Coolman verklaart deze keuze: ‘Hoewel de online verkoop van Apple-producten enorm goed draait bij ons, blijven we volledig achter onze hybride aanpak staan. Volgens ons werkt de combinatie tussen on- en offline verkoop het beste. Klanten die precies weten wat ze nodig hebben en voldoende kennis hebben over onze producten, doen hun aankopen het liefst via onze webshop. Deze is namelijk eenvoudig in gebruik en 24 uur op 24 beschikbaar. Als klanten achteraf toch nog vragen hebben over hun aankopen of als ze graag een opleiding willen volgen, dan kunnen ze alsnog langskomen in een van onze winkelpunten. Deze extra mogelijkheid schept vertrouwen bij de klant.

Toekomstverwachtingen

In 2022 verwacht Lab9 voor deze vestiging zo’n 3,5 miljoen euro omzet te behalen, een omzet die daarna nog verder zal stijgen. Deze omzet omvat zowel de B2C- als B2B-activiteiten van de winkel. Vanaf 9 december 2021 zullen er in de B2C-afdeling drie medewerkers te werk gesteld zijn: twee in de winkel en een in de hersteldienst. Voor de B2B-afdeling zijn er 6 mensen in dienst. Er zullen dus in totaal 9 medewerkers aanwezig zijn in deze vestiging.

Lab9 Hasselt
De nieuwe Lab9 Store in Hasselt

Wens je meer informatie of een interview? Neem dan contact op met
Aurélie Decoster bij Luna via GSM: 0495 59 38 00 of via mail: aurelie@luna.be

Over Lab9

Lab9 Pro heeft 28 jaar ervaring als systeemintegrator in de IT-sector (B2B) met focus op de creatieve markt – waarbij het bedrijven en scholen helpt met hun digitale transformatie, met Apple-producten en/of Adobe-software. Ten slotte biedt Lab9 Pro opleidingen aan, om meer te halen uit Apple-producten en Adobe software. Lab9 Pro met locaties in Kortrijk, Deurne en Hasselt werd opgericht in 1993 als Online Grafics, en boekte in 2020 een omzet van 32 miljoen euro met 62 medewerkers (eind 2020). Per 30/6/21 zijn er 65 medewerkers.

Dochter Lab9 Stores werd opgericht in 2007. Lab9 Stores is een Apple Premium Reseller en heeft winkels in Aalst, Brugge, Brussel, Deurne, Hasselt, Ieper, Kortrijk, Luik, Namen, Oostende en Roeselare. Deze entiteit boekte in 2020 een omzet van 32,4 miljoen euro met een 50-tal medewerkers (eind 2020). Per 30/6/21 zijn er 58 medewerkers.