Resto du Coeur
Klantenfiche
Sector: Horeca/Voeding, Onderwijs & Opleiding, Transport & Logistiek
Doelgroep van de klant:
Positie Luna: PR-partner
Activiteiten: Persrelaties
Regio: België
Omschrijving:
De Federatie van de Resto du Cœur van België werd opgericht in 1991. Het is een vereniging zonder winstoogmerk die een reeks diensten aanbiedt om tegen uitsluiting te strijden: voedselhulp, onderwijs, huisvesting, gezondheidszorg en ruimtes voor ouders met baby’s.
De Federatie van de Resto du Cœur van België telt momenteel 20 Resto du Coeur: 4 in Vlaanderen (Aarschot, Assenede, Oostende, Tienen), 2 in Brussel (Laken en Sint-Gillis) en 14 in Wallonië (Aarlen, Bergen, Charleroi, Gembloux, La Louvière, Luik, Marche, Mariembourg, Moeskroen, Namen, Quiévrain-Honnelles, Val de Sambre, Verviers, Waver), met daarnaast 5 satellietvestigingen verspreid over heel België. Drie Mobiele Resto du Cœur bezorgen daarnaast voedselpakketten op locatie in Brussel en Wallonië. Resto du Cœur bestaat uit een team van ongeveer 100 medewerkers en bijna 500 vrijwilligers.
Luna werkt al enkele jaren samen met de Federatie van de Resto du Cœur van België. Ze wilden onder meer hun persrelaties met een professionele partner ontwikkelen om de bewustwording en het aantal donaties te verhogen om zo aan de behoeften van de begunstigden te kunnen blijven voldoen. De coronacrisis en de daarop volgende crises (energie, geopolitiek) zorgden ervoor dat de vraag naar voedselhulp zeer sterk is toegenomen. Luna heeft tal van audiovisuele interviews binnengehaald (RTBF, Radio 2, enz.) en heeft zo mooie coverage gegenereerd voor Resto du Cœur.