Koen Van Loo wordt CIDO bij Group S

GSM: +32 485 64 82 36
jeroen@luna.be

Koen Van Loo wordt CIDO bij Group S

Brussel, 14 september 2022 – Koen Van Loo wordt chief information & digital officer (CIDO) bij HR-dienstenverlener Group S. Deze aanwerving kadert in de groeiambitie van Group S en in haar wens om digitaal klaar te zijn voor de noden van de ondernemers van morgen.

De aanwerving van Van Loo als chief information & digital officer is een belangrijk moment voor het transformatieproces dat CEO Marc Peeters een jaar geleden bij zijn komst in gang heeft gezet. ‘Met de komst van Koen Van Loo als chief information & digital officer wordt een nieuwe stap gezet. Het hertekenen van onze organisatie op vlak van ICT en digitalisering is cruciaal voor het slagen van onze verdere (digitale) transformatie. We zijn verheugd dat Koen Van Loo deze rol binnen Group S zal vervullen’, aldus Peeters.

Van Loo zal zo snel mogelijk zijn nieuwe functie invullen; hij werkt momenteel nog de lopende zaken af bij zijn huidige werkgever. Als CIDO zal hij ook deel uitmaken van het directieteam.

Tijdens zijn loopbaan vulde Van Loo verschillende leidinggevende ICT-functies in. Hij heeft een uitgebreide ervaring in digitale transformatieprojecten, die hij zal kunnen inzetten bij Group S. ‘Binnen de nieuwe strategische visie van Group S zijn digitale innovatie en transformatie enkele van de speerpunten. Group S ondersteunt ongeveer twintigduizend werkgevers in hun personeels- en loonadministratie. Als we dat even goed willen blijven doen, moeten we nog verder gaan dan we vandaag doen op het vlak van digitale transformatie. Zo kunnen we niet alleen optimaal tegemoet komen aan de noden van de ondernemers vandaag, maar ook anticiperen op hun noden van morgen. Ik kijk er heel erg naar uit om dat mee te helpen realiseren’, aldus Van Loo.

Van Loo begon zijn carrière in 1994 als projectleider bij Partezis. Nadien trok hij naar ADMB (nu Liantis) waar hij onder meer 11 jaar actief was als CIO. Als lid van het directiecomité bij ADMB werd hij in 2007 ook algemeen directeur bij zusterbedrijf Vekmo C&C (nu Foodcheck), een bedrijf dat de kwaliteit van dierenvoeders nagaat. In november 2016 werd Koen Van Loo chief digital officer bij Athena Graphics in Roeselare, om een jaar later CIO te worden bij Renson.

Koen Van Loo, CIDO bij Group S
(Gelieve bij publicatie van de foto ook de naam
van de fotograaf Peter Mockers te vermelden.)

Wens je meer informatie of een interview, neem dan contact op met Jeroen Nedergedaelt
bij Luna: jeroen@luna.be, +32 2 658 02 96 of +32 485 64 82 36.

Over Group S

Group S is een HR-dienstverlener met centraal een sociaal secretariaat dat ongeveer 20 000 werkgevers ondersteunt in hun dagelijkse personeels- en loonadministratie. Naast het sociaal secretariaat heeft Group S ook een ondernemingsloket ‘Formalis’ voor starters en een sociaal verzekeringsfonds voor zelfstandigen. Group S werd meer dan 80 jaar geleden opgericht. In 20 kantoren over heel België zijn ongeveer 700 medewerkers aan de slag. Elke maand worden zo’n 500 000 loonberekeningen uitgevoerd.