B-loved is eerste Belgische relatiebureau met kwaliteitskeurmerk

GSM +32 486 46 34 08
anke@luna.be

B-loved is eerste Belgische relatiebureau met kwaliteitskeurmerk

Het keurmerk is een goede manier om het kaf van het koren te scheiden in de branche

Turnhout, 6 februari 2017 – Relatiebureau B-loved is officieel lid van de Branchevereniging Singles Keurmerk (BVSK). Met het certificaat voldoet B-Loved aan de hoge kwaliteitseisen die de vereniging aan haar leden stelt. Door de toetreding van B-loved kan de van oorsprong Nederlandse beroepsvereniging het kwaliteitskeurmerk verder uitrollen in België.

De exponentiële groei van het aantal singles in Vlaanderen maakt van de datingmarkt ‘booming business’. Hierdoor wordt het volgens oprichtster van B-loved Marijke Eerens voor klanten steeds moeilijker om malafide praktijken te herkennen.  “Het onethisch handelen van enkelen bezorgt de hele sector een slecht imago. Voor de 1.6 miljoen singles in ons land is het daarom van groot belang om op een heldere en transparante manier het kaf van het koren te kunnen scheiden. Een kwaliteitskeurmerk met een heldere beroepscode maakt de zoektocht naar een levenspartner gemakkelijker en betrouwbaarder.

Strenge kwaliteitseisen

De beroepscode van de BVSK geeft bindende richtlijnen voor de gedragingen van de branchegenoten. Aangesloten bureaus moeten kunnen aantonen dat de privacy van leden te allen tijde gewaarborgd is. Ze zijn verplicht om helder en eerlijk te communiceren over de kosten die voor ieder lid gelijk moeten zijn. Ook verplichten ze zich ertoe om inzage te geven in de ledenverdeling – het aantal mannen en vrouwen dat staat ingeschreven. Eerens: “Een advocate van BVSK heeft mijn bedrijf van A tot Z doorgelicht. Door de strenge kwaliteitseisen weten zowel cliënten als collega’s wat ze wel en niet mogen verwachten.

Geschikte match (bijna) gegarandeerd

De samenwerking met sectorgenoten heeft volgens Eerens nog veel andere voordelen. Zo heeft het BVSK een garantiefonds waarmee cliënten na het betalen van een (niet verplichte) kleine bijdrage verzekerd zijn van de zoektocht naar een geschikte partner. “Als een BVSK-lid om welke reden dan ook de vooropgestelde kwaliteit niet meer kan leveren, wordt het contract van de klanten overgenomen door een van de collega’s. Bovendien helpen we elkaar heel concreet: als we voor iemand in ons eigen ledenbestand geen geschikte match vinden, kunnen we in het bestand van onze collega’s zoeken.

Branchevereniging Singles Keurmerk is blij met het lidmaatschap van B-loved, zegt voorzitter Kees van der Sluis. “Net als de overige BVSK-erkende relatiebureaus, gaat B-loved zorgvuldig om met privacygevoelige informatie van haar cliënten. Relatiebureau B-loved is daarom een ‘perfect match’ voor de BVSK. Het bureau beschikt over een uitgebreid bestand met singles van alle leeftijden, met en zonder kinderen. Van hardwerkende dames en heren met weinig vrije tijd tot gepensioneerden die een maatje zoeken. Liefde kent geen grenzen. Het is een eer om samen met Marijke ook in België te kunnen werken aan meer transparantie in de relatiebemiddelingssector.

Wenst u meer informatie of een interview, gelieve dan contact
op te nemen met Anke Claassen bij Luna:
anke@luna.be of 02 658 02 92 of 0486 46 34 08
Over B-loved

B-loved werd opgericht in 2009 in Turnhout door Marijke Eerens, die al drie jaar actief was in de sector. Vandaag telt B-loved 7 medewerkers, die actief zijn in heel Vlaanderen en Brussel, vanuit Turnhout, Alken (Hasselt), Drongen, Leuven, Mechelen en Roeselare. Het kantoor heeft momenteel 2000 kandidaten in zijn database, die maximaal een jaar klant zijn. Afgelopen jaar matchte Marijke 246 koppels met een slagingspercentage van 83%.

Meer info: http://www.b-loved.be

Over de Branchevereniging Singles Keurmerk

De Branchevereniging Singles Keurmerk bundelt de krachten van de individuele relatiebureaus. De bureaus die lid zijn van de branchevereniging Singles Keurmerk (BVSK) doen mee aan het Singles Keurmerk Garantiefonds, dienen zich te houden aan de beroepscode en nemen deel aan een onafhankelijke geschillenregeling. De BVSK is ook de instantie die namens de branche overleg voert met bijvoorbeeld consumentenorganisaties en de overheid.

Meer info: http://www.brancheverenigingsingleskeurmerk.nl