Frédéric Liefferinckx vervoegt Raad van Bestuur Leleux Associated Brokers

Frédéric Liefferinckx vervoegt Raad van Bestuur
Leleux Associated Brokers

Uitbreiding Raad van Bestuur en oprichting Directiecomité
bij beursvennootschap passen binnen de nieuwe corporate
governance-richtlijnen van de Nationale Bank van België

Brussel, 15 mei 2013 – Met de benoeming van een nieuwe uitvoerend bestuurder breidt Leleux Associated Brokers zijn Raad van Bestuur uit. De Belgische beursvennootschap kondigt vandaag eveneens de oprichting aan van een Directiecomité. Beide ingrepen kaderen in de nieuwe richtlijnen inzake deugdelijk bestuur (corporate governance) die de Nationale Bank van België heeft uitgevaardigd. Uitbreiding van de Raad van Bestuur tot 8 leden Frédéric Liefferinckx treedt toe tot de Raad van Bestuur van Leleux Associated Brokers als uitvoerend bestuurder. Hij begint zijn carrière bij Leleux Associated Brokers in 2002 als verantwoordelijke voor het cliënteel. Van 2007 tot 2012 leidt hij het departement financiële analyse. Sinds maart vorig jaar is hij ook actief als attaché bij de directie. De Raad van Bestuur van Leleux Associated Brokers telt momenteel acht leden: vier niet-uitvoerend bestuurders (waarvan één onafhankelijke bestuurder) et vier uitvoerend bestuurders. De niet-uitvoerend bestuurders zijn Mevrouw Jacques Leleux, Véronique Leleux, die de Raad voorzit, Isabelle Leleux en Guy Boulanger-Kanter. De uitvoerend bestuurders zijn Olivier Leleux, Frédéric Dorsimont, Vincent Renwart en Frédéric Liefferinckx. Oprichting van een Directiecomité De beursvennootschap heeft intussen ook een Directiecomité opgericht en past zo zijn structuur aan conform de richtlijnen van de National Bank van België op het vlak van deugdelijk bestuur. Het nieuwe Directiecomité bestaat uit Frédéric Dorsimont, Vincent Renwart, Frédéric Liefferinckx en Olivier Leleux, die ook het voorzitterschap van het comité zal waarnemen. “Na 85 jaar schakelt onze beursvennootschap over van een enkelvoudige naar een tweevoudige directiestructuur”, verduidelijkt Olivier Leleux, toekomstig Voorzitter van het Directiecomité bij Leleux Associated Brokers. “Deze nieuwe structuur maakt deel uit van een toekomstplan dat we zes jaar geleden al hebben uitgestippeld, precies om in regel te zijn met de geldende normen en richtlijnen. Onze activiteiten worden voortaan gestructureerd rond twee organen: de raad van Bestuur die de strategie bepaalt en het dagelijkse management controleert, en het Directiecomité dat die strategie omzet in daden en de dagelijkse leiding van ons bedrijf voor zijn rekening neemt. We zijn er zeker van dat we dankzij deze nieuwe structuur voortaan de belangen van onze klanten optimaal zullen kunnen blijven behartigen, zoals altijd met het nodige respect voor onze basiswaarden, namelijk excellentie, service en onafhankelijkheid.
Voor bijkomende informatie of een interview, gelieve contact
op te nemen
met Lauriane Douchamps bij Luna:
Over Leleux Associated Brokers NV
Leleux Associated Brokers is een onafhankelijke Belgische beursvennootschap, opgericht in 1928. Met meer dan 30 kantoren in heel België en meer dan 120 medewerkers, waarvan 25 de titel van effectenmakelaar dragen, biedt Leleux Associated Brokers investeringsdiensten (Gericht Beleggingsadvies en Portefeuillebeheer) aan meer dan 15.000 particuliere klanten aan. Anderzijds biedt Leleux Associated Brokers dienstverlening rond transacties en bewaring van effecten voor 8 financiële instellingen. Via de internettoepassing "Leleux On Line", die het o.a. mogelijk maakt orders in real-time te plaatsen zonder menselijke tussenkomst, biedt de beursvennootschap ook anderen investeringsdiensten aan zoals Link met de Beurs en vermogensbeheer. De vennootschap is lid van talrijke beurzen zoals NYSE-Euronext en NYSE Liffe, NYSE Arca Europe, de beurs van Luxemburg, de beurs van Londen en Xetra waarop ze real-timetoegang biedt. Leleux Associated Brokers biedt ook de mogelijkheid om on-linetransacties uit te voeren op NASDAQ, NYSE, AMEX, OTC BB en CBOT en indirect op meer dan 18 buitenlandse beurzen. De vennootschap is verder geaggregeerd voor de verdeling van Staatsbons en is lid van FundSettle. Voor meer informatie: http://www.leleux.be.