Leleux Associated Brokers wordt eerste Belgische lid van NYSE Arca Europe

GSM: +32 495 59 38 01

Leleux Associated Brokers wordt
eerste Belgische lid van NYSE Arca Europe

Brussel, 28 maart 2013 – Het Belgische beursagentschap Leleux Associated Brokers kondigt vandaag zijn lidmaatschap aan van de handelsmarkt NYSE Arca Europe. Leleux Associated Brokers,  de eerste Belgische speler op dit nieuwe platform,  vervolledigt zo niet alleen de marktdekking voor zijn klanten, maar verbetert ook zijn Best Execution Policy voor hun beursorders.

NYSE Arca Europe, nieuw pan-Europees handelsplatform NYSE Arca Europe is het nieuwe pan-Europese Multilaterale Handelssysteem (Multilateral Trading Facility, MTF) dat NYSE Euronext lanceerde. Dit nieuwe platform opent beursnoteringsegmenten voor ongeveer 1700 effecten, die alle belangrijke, niet beursgenoteerde effecten op NYSE Euronext 1700 omvatten. NYSE Arca Europe biedt zo de meest verhandelde Europese effecten aan uit een selectie van Europese landen, die niet beschikbaar zijn op de gereglementeerde markt van NYSE Euronext. Leleux Associated Brokers is de eerste Belgische beursvennootschap die toetreedt tot NYSE Arca Europe. Voortaan kan Leleux Associated Brokers, dat al lid is van meerdere markten (NYSE Euronext, NYSE Liffe, de Londense Beurs, de Beurs van Luxemburg en Xetra), voor al die markten in real time orders verdedigen voor de rekening van klanten, zonder dat ze daarvoor beroep moet doen op een lokale vertegenwoordiger. De beursvennootschap versterkt zo ook haar Best Execution policy voor beursorders, een verplichting die de Europese MiFid-richtlijn sinds 2007 oplegt om de eindklant een uitvoering van zijn beursorder aan te bieden aan de best mogelijke tarifaire voorwaarden. Olivier Leleux, Gedelegeerd Bestuurder van Leleux Associated Brokers: “De MiFid-richtlijn verplicht ons om een execution policy voor orders op te zetten die transparant en voordelig is voor onze klanten. Door de toegang tot diverse markten te vergroten, kunnen we het best mogelijke resultaat garanderen. Dankzij ons lidmaatschap van het NYSE Arca Europe platform zullen we voortaan de mogelijkheid hebben om bepaalde markten waar we al lid van zijn (Londen, Luxemburg, XETRA) met elkaar te laten concurreren. Bovendien kunnen we onze klanten nieuwe mogelijkheden aanreiken om hun orders uit te voeren in de beste omstandigheden. Dit lidmaatschap is slechts de eerste stap in een uitgebreider programma dat we in de loop van het boekjaar 2013 willen uitvoeren. De toetreding tot dit nieuwe platform past ook in de strategie van Leleux Associated Brokers om onze klanten steeds meer toegevoegde waarde te bieden.
Voor bijkomende inlichtingen of interviews kan u contact opnemen met
Over Leleux Associated Brokers NV
Leleux Associated Brokers is een onafhankelijke Belgische beursvennootschap, opgericht in 1928. Met meer dan 30 kantoren in heel België en meer dan 120 medewerkers, waarvan 25 de titel van effectenmakelaar dragen, biedt Leleux Associated Brokers investeringsdiensten (Gericht Beleggingsadvies en Portefeuillebeheer) aan meer dan 15.000 particuliere klanten aan. Anderzijds biedt Leleux Associated Brokers dienstverlening rond transacties en bewaring van effecten voor 8 financiële instellingen. Via de internettoepassing "Leleux On Line", die het o.a. mogelijk maakt orders in real-time te plaatsen zonder menselijke tussenkomst, biedt de beursvennootschap ook anderen investeringsdiensten aan zoals Link met de Beurs en vermogensbeheer. De vennootschap is lid van talrijke beurzen zoals NYSE-Euronext en NYSE Liffe, NYSE Arca Europe, de beurs van Luxemburg, de beurs van Londen en Xetra waarop ze real-timetoegang biedt. Leleux Associated Brokers biedt ook de mogelijkheid om on-linetransacties uit te voeren op NASDAQ, NYSE, AMEX, OTC BB en CBOT en indirect op meer dan 18 buitenlandse beurzen. De vennootschap is verder geaggregeerd voor de verdeling van Staatsbons en is lid van FundSettle. Voor meer informatie: http://www.leleux.be.