Randstad erkent PwC België als meest aantrekkelijke werkgever voor kwalitatieve opleidingsmogelijkheden

Brussel, 21 maart 2013

Peter D’hondt, Partner, PwC België,
Saskia Rademakers, Marketing & Communication, PwC België,

Randstad erkent PwC België als meest aantrekkelijke werkgever
voor kwalitatieve opleidingsmogelijkheden

PwC staat ook in de top 20 van de populairste werkgevers
en neemt daarmee onder de Big Four de beste plaats in

Met gepaste trots deelt PwC mee dat het zich, op basis van de Randstad Award 2013, opnieuw mag rekenen bij de top 20 van de meest aantrekkelijke werkgevers in de Belgische privésector, met een betere notering dan de overige ‘Big Four’-ondernemingen. PwC wordt erkend als de meest aantrekkelijke werkgever voor de kwalitatieve opleidingsmogelijkheden die het zijn medewerkers biedt; voor het criterium toekomstperspectieven/loopbaanmogelijkheden neemt PwC niet minder dan de tweede plaats in. PwC schrijft deze resultaten toe aan de uitstekende reputatie die de professionele-dienstenorganisatie geniet als eerste leerschool voor jong talent in de domeinen finance en business, en aan de unieke carrièremogelijkheden waarop PwC’ers en PwC-alumni kunnen inspelen. “Wij bieden ambitieuze jongeren alle kansen om zichzelf te ontplooien”, verklaart Peter D’hondt, Human Capital Partner bij PwC België. “Het is een heel steile leercurve, die mogelijk gemaakt wordt door een combinatie van on-the-job-ervaring, uitgebreide opleiding en begeleiding, en vacatures met internationale carrièreperspectieven. Vanaf hun eerste werkdag krijgen onze medewerkers een coach toegewezen; een Manager, Director of Partner die hen bij de technische en andere aspecten helpt. Daarnaast krijgen de nieuwe rekruten ook een mentor; dat is een collega met meerdere jaren ervaring die hen bij de praktische kanten in PwC’s dagdagelijkse werking kan gidsen.” De waarde die deze terreinervaring en technische vorming inhouden, blijkt uit de vooruitzichten die PwC’ers genieten in termen van carrière, zowel binnen als buiten PwC. “Onze mensen krijgen alle kansen om meer verantwoordelijkheid naar zich toe te trekken en zich professioneel te verbeteren maar er ook als persoon op vooruit te gaan – ‘move forward’ noemen wij dat”, voegt Peter D’hondt toe. “En wanneer iemand ons verlaat om andere horizonten te verkennen, zien we dat hij of zij dikwijls doorstroomt naar een leidinggevende functie in de financiële afdeling van een bedrijf of in de bredere financiële sector. We zijn fier op wat onze medewerkers en onze alumni bereiken, en het doet ons plezier dat bij PwC werken zo’n stevige basis kan zijn om een carrière uit te bouwen.”
°°°

Over Randstad en de Randstad Award
Randstad is marktleider op het gebied van HR-dienstverlening in België, met een marktaandeel van 22%. Elke week bezorgt de onderneming meer dan 31.000 mensen werk. Randstad heeft, verspreid over het hele land, 1.426 vaste werknemers en 200 filialen. Voor meer informatie: www.randstad.be. Van augustus tot oktober 2012 voerde Randstad voor de 13e keer onderzoek naar de meest aantrekkelijke werkgevers in België. In totaal werden 14.000 mannen en vrouwen tussen 18 en 65 jaar met diverse achtergronden bevraagd over de aantrekkelijkheid van grote werkgevers in België. Op basis van verschillende criteria werden 180 werkgevers in de privésector en 29 werkgevers in de publieke sector geselecteerd, die allemaal minstens 1.000 mensen tewerkstellen. Op www.randstad.be wordt dit onderzoek uitvoerig toegelicht.
Over PwC
PwC-firma's helpen organisaties en individuele personen de waarde te creëren waar ze naar op zoek zijn. Wij vormen een netwerk van firma's in 158 landen met meer dan 180.000 medewerkers die zich engageren tot het leveren van kwaliteit in audit-, fiscale en adviesdiensten. Laat ons weten wat u belangrijk vindt en lees meer over ons op www.pwc.com. 'PwC' verwijst naar het PwC-netwerk en/of een of meer firma’s die er deel van uitmaken. Elke firma is een afzonderlijke juridische entiteit. Zie www.pwc.com/structure voor meer gedetailleerde informatie hierover.

Informatie voor de redacties:

PwC veranderde zijn naam van 'PricewaterhouseCoopers' in 'PwC', met een grote 'P' en 'C' en een kleine 'w' alleen in het logo worden de drie letters klein geschreven.

Voor aanvullende informatie of een interview over dit onderwerp kunt u altijd contact opnemen met Geert Poisquet (0479 33 44 89) of Olivier Maüen (0495 59 38 06) bij Luna. Het e-mailadres hiervoor is Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

De PwC-persinformatie is ook te vinden in de PwC press room.