Lab9 haalt ex-topper Apple binnen voor Brussel en Wallonië

Audrey Vandecauter bij Luna

Lab9 haalt ex-topper Apple binnen
voor Brussel en Wallonië

Brussel, 28 augustus 2019 - Lab9/Online Grafics werft een nieuwe Business Unit Manager voor Brussel en Wallonië aan: Etienne Renard. Hij zal instaan voor de voormalige CAMi-winkels en de uitbouw van B2B en de verkoop aan het onderwijs in Franstalig België en Brussel. Lab9/Online Grafics heeft ambitieuze groeiplannen, zowel in B2B en Education als voor haar winkels. De verschillende winkels kennen dit jaar - en trouwens ook vorig jaar - een groei van minstens 10%. Het B2B bedrijfsgebeuren werd net nog versterkt met de overname van Xpert-IT, dat vestigingen heeft in de provincies Antwerpen en Limburg.

Etienne Renard is de nieuwe Business Unit Manager voor de regio Brussel en Wallonië bij Lab9/Online Grafics. Lab9 is Apple Premium Reseller & Apple Service Provider en haar moederbedrijf Online Grafics is de B2B-speler in Apple met het breedste aanbod.

Als Business Unit Manager is Renard verantwoordelijk voor de B2B-divisie, die instaat voor oplossingen en diensten voor bedrijven, alsook voor Lab9 Education, de divisie die onderwijsinstellingen ondersteunt bij de inrichting van hun ICT-omgeving. Lab9/Online Grafics wil met haar nieuwe collega deze twee afdelingen verder uitbreiden binnen de Franstalige regio.

Renard is daarnaast verantwoordelijk voor de voormalige CAMi-winkels aan de Charleroisesteenweg in Brussel en de Place Saint-Lambert in Luik. Lab9 Stores nam CAMi vorig jaar over.

Een schat aan IT & Apple-ervaring

In zijn rijke loopbaan heeft Renard al voor verschillende IT-bedrijven gewerkt, waaronder Apple. Bij Apple stond hij in voor de oprichting van het business team bij de opening van de Apple Store in Brussel.

Na een korte periode bij Econocom, waar hij Business Unit Manager Apple was koos hij voor een interessante uitdaging bij Synergee als accountmanager voor hun IT-oplossing. Maar daarna bracht zijn passie voor Apple hem bij Lab9. “Ik wilde terugkeren naar de wereld van Apple. Lab9 is een langdurige partner van Apple, en naar mijn gevoel de sterkste speler op de B2B Apple-markt” vertelt Renard. “Ik kan me helemaal terugvinden in de waarden van Lab9. Hier kan ik me echt ontplooien, en daar kijk ik erg naar uit.”

Ook de ervaring buiten de wereld van Apple bracht hem veel bij. “Het wordt steeds moeilijker om vandaag de dag nog veel verbetering te brengen wat hardware betreft”, zegt Renard. “Service is volgens mij de toekomst. Ik heb ook op dat vlak veel ervaring opgedaan, ervaring die ik goed zal kunnen inzetten bij Lab9.”

Etienne Renard is tweetalig. Hij groeide op in Luik en woont al enkele jaren in Overijse met zijn vrouw en twee kinderen. Hij behaalde een Master in International Business aan de Anglia Ruskin University van Cambridge.

Wenst u meer informatie of een interview,
gelieve dan contact op te nemen met Audrey Vandecauter

Over Lab9/Online Grafics

Lab9 Stores werd opgericht in 2007 en stelt 44 mensen te werk in België. Het bedrijf boekte in 2018 een omzet van 27 miljoen euro. Lab9 is een Apple Premium Reseller en heeft winkels in Brugge, Brussel, Kortrijk, Roeselare, Ieper, Luik en Aalst.

Lab9 Stores is een dochter van Online Grafics nv, dat meer dan 25 jaar ervaring heeft met de integratie van Apple-producten in de grafische sector. De activiteiten van Online Grafics zijn vandaag eveneens verzameld onder de merknaam Lab9. Online Grafics werd opgericht in 1993, telt 41 medewerkers en boekte in 2018 een omzet van 19 miljoen euro.

Naast Apple Premium Reseller is Lab9 ook een systeemintegrator in de IT-sector. Zo verzorgt het bedrijf bij klanten de integratie tussen Microsoft Office en Windows systemen en de Apple-omgeving. Daarnaast levert het bedrijf ook diensten aan fotografen en in het onderwijs. Ten slotte heeft Lab9 een groot aantal opleidingsactiviteiten om zijn klanten beter met Apple-producten en Adobe software te leren werken.