Leleux Associated Brokers verhuist zijn zetel naar nieuwe lokalen in Brussel

Isabelle Schmit – Luna
GSM : +32 495 59 38 01

Leleux Associated Brokers verhuist
zijn zetel naar nieuwe lokalen in Brussel

De maatschappelijke zetel van Leleux Associated Brokers
in de Wildewoudstraat zal de komende twee jaar geleidelijk
aan naar de Koningsstraat worden overgebracht

Brussel, 3 juli 2019 – Leleux Associated Brokers, de eerste onafhankelijke beursvennootschap van België, zal de komende twee jaar geleidelijk aan naar nieuwe lokalen in de Koningsstraat in Brussel verhuizen. De zoektocht naar nieuwe, ruimere lokalen begon in 2018.  Dit als gevolg van de toenemende activiteiten van de beursvennootschap en het alsmaar stijgend aantal werknemers in het kader van de nieuwe reglementering (MiFIR, EMIR, GDPR, Strijd tegen het Witwassen, …).

De maatschappelijke zetel van de beursvennootschap is al sinds april 1997 op nummer 17 van de Wildewoudstraat gevestigd. De kantoren boden echter geen ruimte meer voor nieuwe medewerkers. Het bleek ook onmogelijk bijkomende lokalen in hetzelfde gebouw te huren door de voorschriften van het Gewestelijk Bestemmingsplan (GBP), dat de rest van het gebouw voor residentieel gebruik voorbehoudt.

Olivier Leleux, voorzitter van het Directiecomité van Leleux Associated Brokers, licht toe: “Het werd echt te krap in onze zetel in de Wildewoudstraat. Toen we ons er vestigden in 1997, beschikten onze 9 medewerkers over een oppervlakte van 1.100 vierkante meter. Door onze expansie en de nieuwe eisen op het gebied van prudentieel toezicht, werkten we in 2018 al met meer dan 50 medewerkers in dezelfde ruimte. We moesten dus een andere, duurzame oplossing vinden voor het welzijn van ons personeel en voor de toekomstige ontwikkeling van  ons bedrijf. Dankzij de 2.500 vierkante meter kantoorruimte aan de Koningsstraat zijn we klaar voor de toekomst.”

In november 2018 tekende Leleux Associated Brokers een huurcontract voor vijf plateaus kantoorruimte op nummer 97 van de Koningsstraat. Tussen nu en maart 2021 worden alle operationele diensten van het bedrijf en het Brusselse agentschap geleidelijk aan naar de nieuwe kantoren overgebracht. De zetel in de Wildewoudstraat zal daarna definitief sluiten.

In de praktijk verhuisden de ondersteunende afdelingen (afdeling Logistiek, afdeling Support en Infrastructuur en afdeling IT-ontwikkeling) eind juni 2019. Vanaf midden juli 2019 zullen de afdelingen voor prudentieel toezicht (Inspectie, Juridische Zaken, Beheerscontrole, Interne Audit, Risicobeheer en Compliance Officer) en de HR-afdeling worden overgebracht naar de nieuwe lokalen in de Koningsstraat. In december 2019 volgen de operationele diensten (de afdelingen Dealing, Effectenboekhouding en Thesaurie). In september 2020 is het de beurt aan de ondersteunende diensten (afdeling Vermogensbeheer, afdeling Financiële Analyse, Directie van het Netwerk van Agentschappen, Marketing en Communicatie, Welcome Desk). In maart 2021 wordt het Brusselse agentschap als laatste verhuisd.

Wenst u meer inlichtingen of een interview, neem dan contact op met
Isabelle Schmit bij Luna :

Over Leleux Associated Brokers
Leleux Associated Brokers werd opgericht in 1928 en is vandaag de voornaamste onafhankelijke Belgische beursvennootschap. Met een netwerk van meer dan 30 kantoren in heel België en bijna 130 medewerkers, is de beursvennootschap lid van de grootste internationale beursmarkten. Leleux Associated Brokers levert investeringsoplossingen gaande van beleggingsadvies tot portefeuillebeheer. Met meer dan 12.000 particuliere cliënten biedt Leleux Associated Brokers ook dienstverlening aan rond transacties en bewaring van roerende goederen voor 5 grote financiële instellingen.

Voor meer informatie: www.leleux.be