Horus lanceert de eerste boekhoudsoftware met artificiële intelligentie in Vlaanderen

Isabelle Schmit bij Luna

Horus lanceert de eerste boekhoudsoftware
met artificiële intelligentie in Vlaanderen

• Horus biedt een gedetailleerde analyse van de boekhoudkundige situatie in real time
  • De ‘onderneming 5.0’ wil de komende 5 jaar meer dan 100 000 licenties verkopen aan boekhouders en hun klanten in Vlaanderen

Luik, 28 mei 2019 – Horus lanceert Horus Office & Horus Mobile in Vlaanderen. Horus is de eerste boekhoudsoftware op basis van artificiële intelligentie, die de technologie van de jaren ‘90 overstijgt. De software herdenkt de digitale boekhouding volledig. Vlaamse boekhouders en bedrijfsleiders zullen voortaan, op elk moment toegang hebben tot hun boekhoudkundige informatie in real time. De revolutionaire software heeft de ambitie de komende 5 jaar meer dan 100 000 boekhouders en bedrijfsleiders in Vlaanderen te overtuigen.

Horus wil zijn groei in België voortzetten. Na het grote succes in Wallonië en Brussel, start het bedrijf in Vlaanderen. De Vlaamse markt heeft immers een enorm potentieel voor Horus.
Philippe Tailleur, CEO van Horus, legt uit: “Dankzij artificiële intelligentie, is Horus Office de eerste boekhoudsoftware op de markt waarmee boekhouders en bedrijfsleiders op elk moment toegang hebben tot een gedetailleerde, up-to-date analyse van hun boekhoudkundige situatie. Horus won al 350 klanten in 2018 en meer dan 100 in 2019 in Wallonië en Brussel. Onze ‘onderneming 5.0’ wil de komende 5 jaar 170 000 licenties verkopen in België, waarvan 60% in Vlaanderen. 60% van de Belgische boekhouders bevindt zich namelijk in Vlaanderen. Om onze strategie te verwezenlijken, plannen we ook aanwervingen in Vlaanderen.
De eerste software met artificiële intelligentie en gedragsanalyse

Philippe Tailleur creëerde de boekhoudsoftware Bob in de jaren ’90. Nadien wilde hij met spitstechnologie een nieuwe, innoverende oplossing 5.0 ontwikkelen.
Alle bestaande boekhoudsoftware werd ontwikkeld met technologie van de jaren ’90”, aldus nog Tailleur. “Maar het is onmogelijk om aan de behoeften van boekhouders en hun klanten te voldoen met tools op basis van verouderde technologie. We wilden een antwoord bieden op de veranderde noden. Dus moesten we van nul herbeginnen om boekhouders en bedrijfsleiders toegang te kunnen geven tot hun boekhouding in real time, zodat ze slagvaardig zijn. De Horus-oplossing is als enige de uitdaging aangegaan, gebruik makend van artificiële intelligentie en gedragsanalyse”, besluit hij.

Aangepaste versies voor de boekhouders en hun klanten

Zowel boekhouders als hun klanten hebben hulpmiddelen nodig om hun activiteiten correct te kunnen uitvoeren. De Horus-software is daarom beschikbaar in 2 versies: een versie voor de boekhouders, Horus Office, en een aangepaste, mobiele versie voor bedrijfsleiders, Horus Mobile.

De boekhoudsoftware Horus Office

Met Horus Office winnen boekhouders tijd en wordt de rapportering en adviesverlening gemakkelijker. De gedigitaliseerde documenten worden ingebracht in een gedeelde database. Met het Horus-systeem worden de gedigitaliseerde documenten automatisch en instant geboekt, dankzij artificiële intelligentie. De software wijst de boekhouder met een rode kleur op wat hij nog moet doen: nakijken, corrigeren of vervolledigen.

Wat de boekhouder betreft, gebeuren de boekingen dus voortaan continu en vereenvoudigd. De bewerkingen die volgen uit de boekhoudkundige regels, worden automatisch uitgevoerd. Dat geldt ook voor toekomstige boekingen. Het kasboek wordt onmiddellijk en automatisch met artificiële intelligentie bijgewerkt.

De Horus Mobile-applicatie

Horus Mobile voor bedrijfsleiders (zelfstandigen, kmo’s, vzw’s, enz.) is een aangepaste versie, waarmee ze hun cijfers kunnen raadplegen via de verschillende dragers (tablets, smartphones, pc’s, enz.). De tool biedt bedrijfsleiders onmiddellijk zicht op de cijfers en kernindicatoren (omzet, resultaten, cash, brutomarge, kostenanalyse, liquiditeitsgroei) van hun bedrijf. Via de applicatie krijgen ze toegang tot hun gegevens via een dashboard om dagelijks hun bedrijfsactiviteiten te beheren en instant de gezondheid van hun organisatie te zien. Ze kunnen er automatisch facturen mee opmaken, betalingen mee uitvoeren en hun liquiditeit opvolgen.

Via de boodschappendienst van Horus zijn bedrijfsleiders rechtstreeks in contact met hun boekhouder en kunnen ze al hun boekhoudkundige informatie op één plaats bewaren.

Horus Mobile is beschikbaar voor een maandelijks forfaitair bedrag van ongeveer twaalf euro.

Voor meer informatie of een interview,
graag contact opnemen met Isabelle Schmit bij Luna:

Horus Office en Horus Mobile

Philippe Tailleur, CEO van Horus

Horus Team

Over Horus

Horus is gelegen in Luik en mede opgericht door Philippe Tailleur begin 2016. Het jonge bedrijf ontwikkelde de eerste boekhoudsoftware die niet gebaseerd is op technologie van de jaren ’90. Het concept van boekhoudsoftware werd hierbij volledig herdacht. Horus werd op de markt gebracht eind 2018. De Horus-software is beschikbaar in 2 versies: Horus Office en Horus Mobile, respectievelijk bestemd voor boekhouders en bedrijfsleiders/financiële managers. Philippe Tailleur creëerde de boekhoudsoftware Bob in de jaren ’90. Daarna wilde Philippe Tailleur de meeste recente technologie gebruiken om de vooruitstrevende Horus-software te ontwikkelen. Momenteel bestaat Horus uit een twaalftal werknemers. Horus beschikt over een netwerk van ervaren verdelers die een lokale service garanderen.

Voor meer informatie: horussoftware.be.