Personal Shoppers van e5 mode hielpen al meer dan 4000 klanten

Personal Shoppers van e5 mode
hielpen al meer dan 4000 klanten

• Klanten in Dendermonde, Aartselaar en Turnhout maken de meeste afspraken
  • Ook mannen willen begeleiding bij kledingaankopen

Sint-Niklaas, 28 mei 2019 – De MyStyle-Service van e5 mode overschrijdt de kaap van 4000 afspraken. Mannen en vrouwen kunnen in alle e5-winkels terecht voor gratis personal shopping en maken er ook gebruik van. De winkels in Dendermonde, Aartselaar en Turnhout noteerden al 2 jaar het meeste afspraken.

Sinds maart 2017 biedt e5 mode de MyStyle-Service aan in al zijn winkels. Ondertussen werden er al meer dan 4000 afspraken gemaakt. Wat begon als een proefproject in een selectie van winkels, is nu een vaste waarde in het winkelconcept van e5 mode. “De professionele tips en hulp maken een winkelbezoek leuker, vlotter en vruchtbaarder”, zegt Alexander Talpe, CEO van e5 mode. “De klant vindt sneller wat hij nodig heeft en verrast zichzelf met een nieuwe look. MyStyle is een extra troef van onze winkels en we zijn erg tevreden dat de dienst zo’n succes kent. De feedback die we van de klanten ontvangen is enorm positief.

Spreiding in België

Bij een vergelijking van het aantal afspraken per winkel, valt het op dat er enkele winkels uitspringen. In Dendermonde, Aartselaar en Turnhout maakt het grootste aantal klanten een MyStyle-afspraak. Dit geldt zowel voor 2017 als voor 2018.

Mannen versus vrouwen

Niet enkel vrouwen doen beroep op de Personal Shoppers van e5, ook mannen vinden hun weg naar de dienst. “De MyStyle-Service is de ideale manier om op een relatief korte tijd, zoveel mogelijk uit je winkelbezoek te halen. En je hoeft zelf niet te zoeken naar de beste stuks in de juiste maat. Zo proberen we mannen die minder graag winkelen, toch een aangename ervaring te bieden”, zegt Talpe. Ongeveer 10% van de afspraken werd door mannen gemaakt, zowel in 2017 als in 2018.

Het concept

MyStyle werd in het leven geroepen om klanten een verwenmoment te bieden, hen te helpen tijd te besparen of hen een nieuwe look te bezorgen. Een afspraak maken kan in de winkels of via de online agenda op de e5-website. De Personal Shopper staat dan in de gekozen winkel, op het gekozen tijdstip gedurende één uur ter beschikking van de klant. Het gaat om een e5-medewerker die hiervoor specifiek is opgeleid.

Voorafgaand aan de afspraak, belt de Personal Shopper de klant al even op. Via de juiste vragen doorgrondt ze de wensen en behoeften van de klant. Hierna legt ze al een aantal silhouetten klaar. De klant kan deze tijdens de afspraak in alle rust passen in een aparte paskamer, onder begeleiding van de Personal Shopper. De dienst omvat geen aankoopverplichting.

°°°

Aan de redactie

In alle e5 modewinkels kan je gratis en vrijblijvend een afspraak maken met een Personal Shopper voor begeleiding en persoonlijk advies bij het winkelen. Wens je deze dienst als journalist eens uit te proberen? Laat het ons weten en wij maken voor jou een MyStyle-afspraak.

Wenst u meer informatie of een interview,
neem dan contact op met Isabelle Baens bij Luna:

Over e5 mode

Belgisch familiebedrijf en modeketen e5 mode is een vaste waarde in het Belgische modelandschap. Onder het motto ‘zo zie ik me graag’, brengt e5 mode betaalbare en kwalitatieve kleding op de markt. De modeketen verkoopt een vernieuwende mix van eigen en internationale merken, voor vrouwen en mannen, ook in haar webshop. e5 mode heeft oog voor verantwoord en duurzaam ondernemen. Zo zijn haar huismerken lid van de Fair Wear Foundation. De winkels richten zich op 40-plussers en krijgen elk jaar 500.000 klanten over de vloer.
Het bedrijf werd gesticht in 1979 en heeft een 70-tal winkels, verspreid over heel België, waarvan twee Experience Stores. e5 mode stelt ca. 470 mensen tewerk. De jaarlijkse omzet bedraagt ruim 80 miljoen euro. Het hoofdkantoor van e5 mode is gevestigd in Sint-Niklaas. e5 werd al een aantal keer verkozen tot ‘Beste Winkelketen van België’ in verschillende categorieën en kreeg de ‘Webshop Award Belgium 2017-2018’ voor zowel dames- als herenmode.

Voor meer informatie: http://www.e5mode.be/