Lab9 geeft nieuw gezicht aan CAMi-winkels in Brussel en Luik

0496 83 01 72

Lab9 geeft nieuw gezicht
aan CAMi-winkels in Brussel en Luik

Brussel, 26 februari 2019 – Apple Premium Reseller Lab9 heeft de overname van haar nieuwe winkels in Brussel en Luik afgerond. De winkels, die vroeger tot het merk CAMi behoorden, kregen een nieuw uiterlijk aangemeten. Daarnaast wordt ook de dienstverlening grondig en uitgebreid en zet Lab9 in op een grotere beleving.

Met de transformatie verdwijnt het merk CAMi uit het straatbeeld van Brussel en Luik en doet Lab9 zijn intrede. In beide winkels werden de uithangborden en de branding aangepakt. Met de nieuwe winkels wil Lab9, nu al de tweede Apple Premium Reseller (APR) van België, verder blijven groeien en ook de Brusselse en Waalse markten aanboren. De winkels op de Charleroisesteenweg in Sint-Gillis en de Place Saint-Lambert in Luik worden daarin een belangrijk instrument.

Met het merk Lab9 wordt ook de nadruk gelegd op de verbeterde dienstverlening in beide winkels. “We gaan niet alleen voor een vernieuwde visuele stijl”, zegt Geert Coolman, CEO van Lab9. “We passen ook de dienstverlening aan en brengen die in lijn met onze andere Lab9-stores. Zo kan nu iedereen in de winkels terecht voor service of de reparatie van een toestel. Dat kon bij CAMi alleen als de toestellen ook effectief in de winkel gekocht waren. We breiden daarnaast ook het aanbod aan accessoires uit.”

Een andere nieuwigheid is dat klanten nu ook een afspraak kunnen maken voor een herstelling of een andere service. “Dat gaat online, via de app Apple Support. Daarin kunnen ze meteen een slot kiezen die hen het best uitkomt. Zo zijn ze zeker dat ze ter plaatse meteen geholpen worden”, zegt Geert Coolman. “Daarnaast voorzien we in de winkels ook een leslokaal. Daar leggen we uit hoe klanten het beste uit hun aankoop kunnen halen.

Beleving

In de beide winkels werken samen 13 mensen, ook voor hen betekent de overname een aanpassing. “We nemen de visie van Lab9 nu over in onze winkels”, zegt Vincent Raskin, Store Manager in Luik. “Dat betekent dat we inzetten op service voor de klant. Je koopt bij ons niet alleen een Apple-product. Wij helpen onze klanten ook bij de instellingen en bij het eerste gebruik. We geven bijvoorbeeld ook tips hoe ze met hun toestel betere foto’s kunnen nemen. De mensen kunnen bij ons altijd terecht als ze hulp nodig hebben.

Met de lente voor de deur hoopt Coolman dat die aanpak loont. “Bij ons is de klant geen nummer”, zegt hij. “We geloven heel erg in een persoonlijke, familiale sfeer. Niets beter dan een klant die tegelijk jouw ambassadeur wordt. Daarom willen we altijd dat onze klanten een de best mogelijke beleving geven.

Extra groei

Lab9 was al de tweede grootste Apple Premium Reseller in België. Met de overname van CAMi versterkte het zijn positie nog. Lab9 wil echter niet op haar lauweren rusten. “We denken dat er nog extra groei mogelijk is door in te zetten op onze persoonlijke aanpak in de winkels”, zegt Coolman. “We zien ook dat de iPad steeds vaker een plaats krijgt in het klaslokaal. Daarom willen we scholen helpen met iPad opleidingen en met hun bijhorende IT infrastructuur. Ten slotte willen we voor onze klanten en gebruikers in Brussel en Wallonië extra toegevoegde waarde creëren met onze B2B oplossingen

Lab9 in Sint-Gillis

Wenst u meer informatie of een interview, gelieve dan contact op te nemen
met Jelle Couder bij Luna: 02 658 02 79, 0496 83 01 72, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Over Lab9 Stores

Lab9 Stores werd opgericht in 2007 en stelt 44 mensen te werk in België. Het bedrijf boekte in 2018 een omzet van 27 miljoen euro. Lab9 is een Apple Premium Reseller en heeft winkels in Brugge, Brussel, Kortrijk, Roeselare, Ieper, Luik en Aalst.

Lab9 Stores is een dochter van Online Grafics NV, dat meer dan 25 jaar ervaring heeft met de integratie van Apple-producten in de grafische sector. De activiteiten van Online Grafics zijn vandaag eveneens verzameld onder de merknaam Lab9. Online Grafics werd opgericht in 1993, telt 41 medewerkers en boekte in 2018 een omzet van 19 miljoen euro.

Naast Apple Premium Reseller is Lab9 ook een systeemintegrator in de IT-sector. Zo verzorgt het bedrijf bij klanten de integratie tussen Microsoft Office en Windows systemen en de Apple-omgeving. Daarnaast levert het bedrijf ook diensten aan fotografen en in het onderwijs. Ten slotte heeft Lab9 een groot aantal opleidingsactiviteiten om zijn klanten beter met Appleproducten en Adobe software te leren werken.