David Verheecke is de nieuwe Managing Director voor Altares Dun & Bradstreet Benelux

Jelle Couder bij Luna

David Verheecke is de nieuwe
Managing Director voor Altares
Dun & Bradstreet Benelux

Brussel, 4 december 2018 – Altares Dun & Bradstreet Benelux (Altares D&B) stelt David Verheecke aan als nieuwe Managing Director voor de Benelux. Hij wordt medeverantwoordelijk voor de ambitieuze groeidoelen die Altares D&B zich stelt voor de komende jaren. Altares D&B wil tegen 2021 zijn omzet immers meer dan verdubbelen.

Met David Verheecke stelt Altares D&B Benelux een ervaren kracht aan met meer dan 8 dienstjaren bij het bedrijf op de teller. Voor zijn benoeming als Managing Director BeNeLux, was Verheecke reeds actief als Chief Operating Officer voor de Altares D&B-groep en als Data & Operations Manager voor de Benelux.

De prioriteit voor Verheecke wordt om nog meer kwalitatieve oplossingen te ontwikkelen voor de klanten van Altares D&B in de Benelux. “Vandaag is er een massa aan data beschikbaar voor bedrijven”, zegt Verheecke. “Ons doel is niet alleen om die data beschikbaar te maken, maar vooral om die gegevens aan elkaar te linken en op basis daarvan onze klanten nieuwe inzichten te bieden.”

Daarnaast wil Verheecke werk maken van een betere klantenbeleving. “Momenteel werken wij samen met 90 procent van de grote bedrijven binnen de Benelux”, zegt Verheecke. “Door dichter bij hen te staan, willen we hun een betere dienstverlening bieden en optreden als een echte partner bij hun groeidoelstellingen. Bij nieuwe klanten willen we dan weer zorgen voor een vlottere onboarding.

Omzetgroei

Altares Dun & Bradstreet staat voor belangrijke evoluties als bedrijf en wil de komende jaren fors groeien. “Onze service en onze huidige producten blijven zeker behouden, maar we willen daarnaast werken aan een bredere waaier aan oplossingen voor onze klanten”, zegt Verheecke.

Tegen 2021 wil de Altares D&B-groep een jaarlijkse omzet van tussen de 300 en de 400 miljoen euro realiseren. “Dat is meer dan dubbel zo veel als onze huidige omzet van 120 miljoen euro, waarvan we hier in de Benelux ongeveer de helft voor onze rekening nemen”, zegt Verheecke. “Zelf mikken we op een jaarlijkse groei van ongeveer 5 procent. De rest van onze groei zullen we halen uit overnames: zowel andere databedrijven als bedrijven met innoverende technologieën behoren tot de mogelijkheden. We staan dus voor boeiende tijden.

Interessante combinatie

Naast zijn nieuwe functie blijft Verheecke ook de rol van Chief Operating Officer (COO) uitvoeren voor de Altares Dun & Bradstreet-groep, met activiteiten in Frankrijk, Benelux en de Maghreb. “Dat is een interessante combinatie”, zegt Verheecke. “Als COO heb ik een overkoepelende functie. Daarbij wil ik vooral best practices uitwisselen, processen stroomlijnen en efficiënter gaan werken. In de Benelux ben ik dan weer verantwoordelijk voor één geheel, wat een heel andere uitdaging is.

David Verheecke studeerde Accountancy aan het Hibo in Gent (nu de Arteveldehogeschool). Hij begon zijn carrière als accountant bij BNP Paribas en als consultant bij Dexton. In 2001 maakte hij de overstap naar Selligent, waar hij International Services Manager was. Sinds juni 2010 is hij in dienst bij Altares D&B en tot nu doorliep hij verschillende functies binnen de operationele afdelingen van het bedrijf. Zijn vrije tijd spendeert Verheecke met zijn 3 kinderen en met joggen.

David Verheecke, Managing Director Altares Dun & Bradstreet BeNeLux

Wenst u meer informatie of een interview,
neem dan contact op
met Jelle Couder bij Luna:

Over Altares Dun & Bradstreet Benelux

Altares Dun & Bradstreet Benelux helpt leidinggevenden bij zowel grote internationale ondernemingen als kleine, lokale bedrijven om te groeien op basis van datagedreven beslissingen. Door (inter)nationale bedrijfsinformatie te verzamelen, te verbeteren en te structureren zorgt Altares Dun & Bradstreet Benelux voor de juiste data-oplossingen en instrumenten. Die worden in de workflow ingepast, waardoor verbeterde procedures voor klanten een grotere return on investment opleveren.
Altares Dun & Bradstreet Benelux is een exclusieve partner van Dun & Bradstreet. Altares Dun & Bradstreet Benelux beschikt over gegevens van meer dan 300 miljoen bedrijven, afkomstig uit meer dan 240 markten, in 95 talen en in 181 munteenheden. Deze betrouwbare en toegankelijke bedrijfsinformatie wordt meer dan 5 miljoen keer per dag geüpdatet, waardoor leidinggevenden hun beslissingen met het volste vertrouwen kunnen nemen.