De beursvennootschap Van Glabbeek & Co treedt toe tot Leleux Associated Brokers

Voor al uw vragen, contacteer:
Jelle Couder - Luna
Tel : +32 2 658 02 79
Gsm : +32 496 83 01 72

De beursvennootschap Van Glabbeek & Co
treedt toe tot Leleux Associated Brokers

De twee beursvennootschappen hebben besloten
zich te verenigen om hun particuliere cliënten beter te dienen

Brussel, 14 november 2018 – De beursvennootschap Van Glabbeek & Co heeft besloten zich aan te sluiten bij de beursvennootschap Leleux Associated Brokers. Vanaf 19 november 2018 kunnen de 500 cliënten van de Antwerpse beursvennootschap, gelegen op de Kipdorp nummer 43, genieten van de vele diensten aangeboden door Leleux Associated Brokers, terwijl ze het geprivilegieerde contact met de medewerkers van de beursvennootschap alsook met De heer Walter Van Glabbeek en De heer Henri Rosaer, zaakvoerders en effectenmakelaars, behouden. De overeenkomst is ter goedkeuring voorgelegd aan de Nationale Bank van België.

Regelgeving aan de oorsprong van de samenwerking

Als de twee beursvennootschappen al verschillende jaren regelmatig informele contacten hadden met het oog op een latere toenadering, dan is het de recente ontwikkeling van de wetgeving in de financiële sector, en meer in het bijzonder de inwerkingtreding van de Europese richtlijn MiFID II op 3 januari, gevolgd door de MIFIR-verordening en de Europese GDPR-richtlijn, die aan de oorsprong ligt van de toenadering tussen Leleux Associated Brokers en Van Glabbeek & Co. Sinds het begin van het jaar kwamen de twee huizen bijeen om de IT-ontwikkelingen te bespreken die nodig waren om te voldoen aan de nieuwe wettelijke vereisten, die steeds frequenter werden en met steeds kortere deadlines. Het was uiteindelijk tijdens de zomer dat de aandeelhouders van de Antwerpse beursvennootschap besloten om tot Leleux Associated Brokers toe te treden.

Een strategie gebaseerd op onafhankelijkheid

Deze overeenkomst past perfect bij de strategie die Leleux Associated Brokers al meer dan twintig jaar ontwikkelt, een strategie gebaseerd op onafhankelijkheid en een regionale aanwezigheid. Als gevolg van de toenadering tussen twee onafhankelijke beursvennootschappen in de vroege jaren 2000 (J. Leleux & Cie uit Zinnik en de Brussels Union Belgian Brokers), werd Leleux Associated Brokers in december 2000 vervoegd door de beursvennootschap Delta (actief in Gent en Melsele), vervolgens in september 2002 door de beursvennootschap Ropsy & Cie (actief in Brussel sinds 1928), in november 2004 door de effectenmakelaar Bernard Busschaert uit Knokke en ten slotte in november 2007 door de beursvennootschap J. Quatannens & Co uit Anzegem.

Olivier Leleux, voorzitter van het directiecomité van Leleux Associated Brokers, is tevreden met de overeenkomst: "Deze toenadering met beursvennootschap Van Glabbeek & Co benadrukt de onafhankelijkheid van ons bedrijf. In een meer en meer geconsolideerde financiële sector wordt Leleux Associated Brokers meer dan ooit een betrouwbare, objectieve en neutrale partner voor particuliere en institutionele beleggers, die een nauwe relatie met zijn cliënten biedt door een steeds grotere aanwezigheid op lokaal niveau. Bovendien is het ontvangen van een gerenommeerd huis zoals beursvennootschap Van Glabbeek & Co tot onze beursvennootschap een geweldige manier om de negentigste verjaardag van Leleux Associated Brokers te vieren. De expertise van de families Rosaer en Van Glabbeek, de vrucht van een lange financiële traditie, belooft een bijzonder veelbelovende samenwerking."

Henri Rosaer, zaakvoerder van Van Glabbeek & Co: "Tijdens de belangrijkste beursveranderingen van de afgelopen dertig jaar heeft beursbedrijf Van Glabbeek & Co altijd zijn onafhankelijkheid weten te behouden en deze ten dienste gesteld van zijn cliënten. Het hoge aantal nieuwe voorschriften dat moet worden geanalyseerd en in onze procedures worden geïntegreerd, evenals het aanhoudende tempo van deze belangrijke veranderingen, leidt ons steeds meer af van onze doelstelling om onze cliënten van dienst te zijn. We hebben daarom besloten om ons aan te sluiten bij een actor die onze filosofie en cliëntenservice deelt, een actor die gehecht is aan zijn onafhankelijkheid en het belang van de cliënt boven de zijne plaatst. Door toe te treden tot het Huis Leleux kunnen we ons uitsluitend richten op het bedienen van onze cliënten, terwijl we onze onafhankelijkheid behouden, ten volle profiteren van een uitgebreide structuur en onze cliënten nieuwe diensten aanbieden.

Over Leleux Associated Brokers

Leleux Associated Brokers werd opgericht in 1928 en is vandaag de eerste onafhankelijke Belgische beursvennootschap. Met een netwerk van meer dan 30 kantoren in heel België en meer dan 130 medewerkers, is de beursvennootschap lid van de grootste internationale beursmarkten. Leleux Associated Brokers biedt investeringsoplossingen gaande van beleggingsadvies tot portefeuillebeheer. Met meer dan 12.000 particuliere cliënten biedt Leleux Associated Brokers ook dienstverlening aan rond transacties en bewaring van roerende goederen voor 5 grote financiële instellingen.
Ontdek ons op www.leleux.be

Voor verdere inlichtingen of interviews,
Gelieve contact op te nemen met Jelle Couder bij Luna: