e5 mode organiseert FitGame voor gezondere medewerkers

e5 mode organiseert FitGame
voor gezondere medewerkers

Acties in het kader van algemeen welzijnsbeleid bij e5

Sint-Niklaas, 8 november 2018 – Werknemers van e5 mode kunnen de komende 9 weken vrijwillig deelnemen aan een FitGame. Uit een interne tevredenheidsenquête bleek namelijk dat de e5-medewerkers meer willen werken aan hun gezondheid. De FitGame is een interactief spel waarbij werknemers het tegen elkaar opnemen via een app om onder andere meer te bewegen en gezonder te eten. e5 mode wil zo bijdragen aan het algemeen welzijn van haar werknemers. 72 medewerkers hebben zich ingeschreven voor de eerste FitGame.

De FitGame is een spel waarin collega’s het gedurende 9 weken tegen elkaar opnemen in teams van 2 tot 6 personen. Het spel is ontwikkeld door gezondheidsprogramma Fitbees en start met een gezondheidscheck, in samenwerking met Securex. In verschillende e5-vestigingen doen de medewerkers enkele conditietesten en ondergaan ze een analyse om een gezondheidsprofiel op te stellen. De deelnemer geeft aan waar hij graag aan wil werken en wat zijn persoonlijk doel is. Dat kan op mentaal vlak (mindfulness- of ademhalingsoefeningen, beter slapen, …) of op fysiek vlak (afvallen, 10 kilometer leren lopen, spiermassa aanmaken, …) Na de check ontvangt hij een persoonlijk to-dolijstje, algemene informatie en tips en tricks over mentale en fysieke gezondheid.

Via een app kunnen de deelnemers dagelijks hun gegevens ingeven en hun vorderingen opvolgen. Door zoveel mogelijk gezonde gewoontes toe te passen, kunnen er punten verdiend worden. Dat gaat bijvoorbeeld over gezonde voeding en meer beweging, maar ook over stoppen met roken. De verschillende teams nemen het tegen elkaar op door zoveel mogelijk punten te scoren. Na 9 weken doen ze een nieuwe gezondheidscheck om de evolutie te bekijken en de doelstelling te evalueren. Het team dat het meeste punten behaalt, wint de FitGame. Deze eerste FitGame is een proefproject. e5 mode wil initiatieven blijven aanbieden zodat de werknemers (in hun vrije tijd) aan hun gezondheid kunnen werken.

Welzijnsbeleid: work-outs, ergonomie

Naast de FitGame zet e5 mode nog enkele andere acties op touw om het welzijn op het werk te verbeteren. Zo nam het modebedrijf dit jaar voor de tweede keer deel aan de Ballonloop in Sint-Niklaas. Tijdens tweewekelijkse sessies worden daarnaast initiaties en workshops yoga, dans, pilates en ‘stretch & relax’ gegeven. Ook op het vlak van ergonomie is er een aanbod: hef- en tilopleidingen in de winkels en goede raad voor beeldschermwerkers.

CEO Alexander Talpe, zelf triatleet in zijn vrije tijd, zet gezondheid op het werk graag op de agenda. “Met de FitGame sporen we onze medewerkers aan om er een gezonde levensstijl op na te houden”, zegt Talpe. “We willen namelijk niet alleen onze klanten zich goed in hun vel laten voelen, maar zeker ook onze medewerkers. En dat zowel fysiek als mentaal. Wij geloven sterk in het gezegde ‘een gezonde geest in een gezond lichaam’; fitheid zorgt voor weerbaarheid. Op deze manier proberen we een gezonde en gemotiveerde e5-familie te zijn.

Tijdens de gezondheidscheck

Beeld van de FitGame-app

Wenst u meer informatie of een interview, gelieve dan
contact op te nemen met Anne-Camille Bettens bij Luna:

Over e5 mode

Familiebedrijf en modeketen e5 mode is een vaste waarde in het Belgische modelandschap. Onder het motto ‘zo zie ik me graag’, brengt e5 mode betaalbare en kwalitatieve kleding op de markt. De modeketen verkoopt een mix van eigen en internationale merken, voor vrouwen en mannen, ook in haar webshop. e5 mode richt zich op 40-plussers en krijgt elk jaar 500.000 klanten over de vloer.
Het bedrijf werd gesticht in 1979 en heeft een 70-tal winkels, verspreid over heel België, waarvan twee Experience Stores. e5 mode stelt ca. 470 mensen tewerk. De jaarlijkse omzet bedraagt ruim 80 miljoen euro. Het hoofdkantoor van e5 mode is gevestigd in Sint-Niklaas. e5 werd al een aantal keer verkozen tot ‘Beste Winkelketen van België’ in verschillende categorieën en kreeg de ‘Webshop Award Belgium 2017-2018’ voor zowel dames- als herenmode.
Voor meer informatie: www.e5mode.be
Meer informatie over Fitbees: www.fitbees.be