Koëzio: Halloween, een feest voor volwassenen

Communicatiepartner:
Muriel Lefébure bij Luna

Koëzio: Halloween, een feest
voor volwassenen

Brussel, 25 oktober 2018 – In Koëzio, het avonturenpark in Docks Bruxsel, is Halloween geen feest voor kinderen – trick or treat – maar voor volwassenen. Meer dan ooit zijn zij op zoek naar (inter)actief amusement dat hen uit hun comfortzone haalt. Voor de gelegenheid dompelt het avonturenpark zich enkele dagen onder in een levensechte halloweensfeer, met acteurs. Kinderen niet toegelaten. Gsm’s ook niet…

Koëzio, het avonturenpark uit Frankrijk, organiseert al vijf jaar speciale halloweenavonden. Het park wordt omgetoverd tot een levensecht halloweendecor en zet verklede en geschminkte acteurs in om een echte horror-sfeer te creëren. Dit jaar speelt het evenement zich af in het thema van de film ‘The Nun’, die momenteel in de bioscoop te zien is.

De wereld van het spel is sterk geëvolueerd”, zegt Pierre Tancre, directeur van Koëzio België. “We klagen dat onze kinderen te veel tijd op hun smartphone doorbrengen, maar dat geldt ook voor volwassenen. Volwassenen willen zich vandaag op een andere manier amuseren en zijn veeleisender geworden: het spelelement moet aanwezig zijn en het spel moet voldoende interactiviteit bieden. Daar spelen we op in met een (inter)actieve escape game die samenwerking vereist.

Angstaanjagende Halloween Dark Spirit avonden

Tijdens de halloweenperiode ondergaat het avonturenpark Koëzio een metamorfose. Kinderen zijn er dan zelfs niet toegelaten, enkel volwassenen (16+) mogen binnen. Dit jaar wordt het park omgevormd tot een klooster vol nonnen en priesters die de bezoekers de stuipen op het lijf jagen.

Zoals bij de ‘Elite Agents’-missie, moeten de spelers – collega’s of vrienden – vier werelden doorkruisen in een team van twee tot vijf mensen. Onderweg moeten ze allerlei soorten raadsels, zoals mysterieuze symbolen, proberen op te lossen en obstakels, zoals een labyrint en een hoogteparcours, overwinnen. Ze moeten zowel op fysiek als op mentaal vlak samenwerken in een (inter)actieve en multimediale escape room. Voor Halloween is de missie om er levend uit te komen. Niet voor gevoelige zielen!

Halloween Dark Spirits vindt plaats op 31 oktober en op 1 en 2 november van 18 uur tot 1 uur ‘s nachts. Het evenement is verboden voor -16-jarigen. De plaatsen zijn beperkt en deelnemen kan in teams van 2 tot 5 deelnemers.

Aan de redacties

Wil je de sfeer proeven in de Halloween-lokalen van Koëzio? Neem contact op met Muriel bij Luna (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 0495 59 38 00) voor een afspraak ter plaatse. De zaal is immers vaak gereserveerd door groepen.

Je kunt ook contact opnemen met de Belgische directeur van Koëzio; Pierre Tancre (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) of met de Franse oprichter en CEO Bertrand Delgrange (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)

Over Koëzio

Als sinds 2006 creëert Koëzio innovatieve en originele vrijetijdservaringen. Koëzio is een concept waarbij ploegen in een avonturenpark vier werelden doorkruisen en moeten slagen in verschillende doe- en denkproeven. Zo moeten ze voldoende aanwijzingen verzamelen en een ultiem raadsel oplossen.
Koëzio is te vinden in Parijs, Rijsel, Brussel en binnenkort Lyon. Het Brusselse park, het eerste in België, opende in 2016 de deuren in Docks Bruxsel. De andere parken zijn te vinden in Frankrijk, in Villeneuve-d'Ascq, in Sénart in de regio Seine-et-Marne en in Cergy in het Île de France.
Elk indoorpark van Koëzio ontvangt ongeveer 130 000 bezoekers per jaar. Koëzio organiseert bijna 1000 bedrijfsevenementen per jaar en stelt ongeveer 150 mensen te werk. Met elk park is een investering van 3,5 miljoen euro gemoeid (zonder vastgoed).
Koëzio werd bedacht door de Fransman Bertrand Delgrange, die in 1997 al What’s Up, de eerste klimzaal van Frankrijk, lanceerde.
Voor meer informatie: www.koezio.co