Energieleverancier Mega neemt Belgische klanten over van Energy People

0496 83 01 72

Energieleverancier Mega neemt Belgische
klanten over van Energy People

• Energy People stopt met het leveren van energie.
  • Er werd een akkoord met Mega getekend. Mega zal een voordelige offerte voorstellen en een makkelijke overstap garanderen aan de klanten van Energy People.
  • Mega blijft groeien en is geïnteresseerd in eventuele andere overnames.

Hasselt, 16 oktober 2018. De twee groene energieleveranciers van Belgische bodem, Energy People en Mega, bundelen hun krachten.

Sinds 2014 levert de online energieleverancier Energy People gas en groene elektriciteit aan zo’n 9.000 klanten in Vlaanderen. Energy People heeft besloten te stoppen met het leveren van energie. Klanten zullen deze week een e-mail ontvangen met meer informatie.

Remco Rooswinkel, CEO van Energy People: “In de laatste jaren is de Vlaamse energiemarkt bijzonder competitief geworden. Om onze klanten energie te blijven leveren aan de beste voorwaarden, hebben we besloten om onze activiteiten toe te vertrouwen aan Mega. Dit is een logische stap, want Energy People en Mega staan qua filosofie zeer dicht bij elkaar.

Michaël Corhay, CEO van Mega, voegt toe: “Wij zijn tevreden over deze afspraken en zijn ervan overtuigd dat de klanten van Energy People zeer tevreden zullen zijn als klant van Mega. Mega heeft ambitieuze groeiplannen in een zeer competitieve markt. Begin 2019, zal Mega meer dan 200.000 klanten van energie voorzien in België. Het doel is om binnen enkele jaren de kaap van 300.000 klanten te bereiken. Met deze samenwerking maken we een mooie stap om die doelstelling te realiseren. De Nederlandstalige klanten van Energy People worden ondersteund door onze klantendienst in Leuven.”

Wenst u meer inlichtingen of een interview, neem dan contact op
met Jelle Couder bij Luna: +32 2 658 02 79, +32 496 83 01 72 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Over Energy People

Energy People werd opgericht in 2014 als de eerste Vlaamse energieleverancier die gas en groene elektriciteit aan kostprijs levert aan particulieren en KMO’s. Enerzijds moedigt Energy People met deze prijsconstructie klanten oprecht aan om minder energie te verbruiken, anderzijds maakt de prijsformule de energiemarkt eerlijker en transparanter. Gecombineerd met een vlotte en persoonlijke ondersteuning van zijn klanten, maakt Energy People het verschil. De energie wordt aangekocht op de Belgische energiebeurzen.

Over Mega

Mega is een leverancier van groene energie voor zowel particulieren als voor bedrijven. Het Belgische bedrijf heeft zijn hoofdzetel in Luik en een operationeel kantoor in Leuven. Mega werd in 2013 opgericht door twee Belgische ondernemers, Michaël Corhay en Thomas Coune. Het levert al gas en elektriciteit aan meer dan 140.000 klanten.
Mega sluit zijn energiecontracten rechtstreeks af met lokale, groene energieproducenten (bijvoorbeeld voor wind- en zonne-energie) of koopt zijn energie op de beurzen. De aandeelhouders van Mega investeren rechtstreeks in de productie van hernieuwbare energie, bijvoorbeeld door de aankoop van een windmolen, de exploitatie van een biomassacentrale of een zonnepanelenpark, enz.
Identiteitsgegevens: Power Online NV, Rue Natalis 2, 4020 Luik.

Kijk voor meer informatie op www.energypeople.be  en www.mega.be.