Koezio lanceert nieuw virtual reality-labyrint in België: de VR Maze

Bertrand Delgrange

Koezio lanceert nieuw virtual
reality-labyrint in België: de VR Maze

Brussel, 10 oktober 2018 – Koezio, het avonturenpark in Docks Bruxsel, lanceert een unieke attractie in België: de VR Maze, die werd ontwikkeld in samenwerking met Ubisoft. In een ruimte van 9 m² verkent de bezoeker spelwerelden met de hulp van een virtual reality-helm. De ervaring biedt een volkomen nieuw avontuur met speciale effecten, trillingen en virtuele liften. Momenteel zijn er drie games beschikbaar: les Lapins Crétins, Assassin’s Creed Origins en Minotaur.

Op de grens van reëel en virtueel

Koezio, het avonturenpark in Docks Bruxsel lanceert het eerste virtual reality-labyrint in België: de VR Maze.

De bezoekers krijgen een VR-helm van het topmodel HTC Vive en een kleine rugzak met een computer en herlaadbare batterijen zodat ze volledig draadloos het parcours kunnen afleggen. Daarna worden ze ondergedompeld in een voortdurend veranderende ervaring die spectaculaire en nooit vertoonde avonturen oplevert. De bezoeker speelt solo in een labyrint van plexiglas van 3 bij 3 meter en waar hij de muren van kan aanraken. Dankzij de ModulMaze™-technologie waant de bezoeker zich middenin het avontuur. Zijn positie wordt gevolgd en hij of zij kan precieze handelingen uitvoeren met de controllers. De gameplay en het 3D-ontwerp zorgen voor een spelervaring van hoge kwaliteit. De scores en het gezichtspunt van de speler worden live uitgezonden op een scherm buiten het labyrint. Momenteel zijn er drie spellen beschikbaar: Minotaur en twee van de grootste hits van Ubisoft, les Lapins Crétins en Asssassin’s Creed Origins.

De VR Maze is de eerste virtual reality-attractie die gebruiksklaar geleverd wordt. Koezio ontwikkelde de structuur, de technologie en de hardware op een compact oppervlak van 9 m². Het spel duurt tussen de 3 en de 5 minuten om de gebruikers een maximum aan emoties te laten beleven. De bezoekers kunnen de attractie rustig testen voor of na hun Koezio-missie. Het unieke concept richt zich ook op bezoekers van het shoppingcenter Docks Bruxsel, die het tussen het winkelen door kunnen uittesten.

Wij werken altijd verder aan nieuwe concepten en missies, zowel voor groepen als in virtual reality. De VR Maze is voor ons een uitstekende manier om onze klanten onder te dompelen in de VR en hen die sensaties te doen beleven”, zegt Bertrand Delgrange, CEO en oprichter van Koezio.

Koezio: een nieuw soort stadsspel

Het overdekte avonturenpark Koezio is al bekend voor de nieuwe vorm van stadsspel die ze aanbiedt. In een ruimte van 5000 m² en 12 meter hoog, moeten de spelers vier werelden doorkruisen in groepen van 2 tot 5 mensen. Ze moeten slagen in gezamenlijke doe- en denkproeven om zoveel mogelijk aanwijzingen te verzamelen om een ultiem raadsel op te lossen. Het doel is om ‘speciaal agent’ te worden, te slagen in een gezamenlijke missie en in team vier werelden te doorkruisen: het gigantisch labyrint, het speelplein voor volwassenen, de kenniswereld en het touwenparcours.

Een blik op het interieur van Koezio

Het VR Maze-labyrinth

Over Koezio

Als sinds 2006 creëert Koezio innovatieve en originele vrijetijdservaringen. Koezio is een concept waarbij ploegen in een avonturenpark vier werelden moeten doorkruisen en moeten slagen in verschillende doe- en denkproeven. Zo moeten ze voldoende aanwijzingen verzamelen en een ultiem raadsel oplossen.
Koezio is te vinden in Parijs, Rijsel, Brussel en binnenkort Lyon. Het Brusselse park, het eerste in België, opende in 2016 de deuren in Docks Bruxsel. De andere parken zijn te vinden in Frankrijk, in Villeneuve-d'Ascq, in Sénart in de regio Seine-et-Marne en in Cergy in het Île de France.

Elk indoorpark van Koezio ontvangt ongeveer 130 000 bezoekers per jaar. Koezio organiseert bijna 1000 bedrijfsevenementen per jaar en stelt ongeveer 150 mensen te werk. Met elk park is een investering van 3,5 miljoen euro gemoeid (zonder vastgoed).
Koezio werd bedacht door de Fransman Bertrand Delgrange, die in 1997 al What’s Up, de eerste klimzaal van Frankrijk, lanceerde.
Voor meer informatie: www.koezio.co

Voor meer informatie, contacteer Pierre Tancre, directeur van Koezio Docks Bruxsel: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Voor een interview of om de VR Maze zelf te komen uittesten, contacteer Muriel Lefébure