Automatic Systems lanceert TriLane op de internationale markt

Muriel Lefébure bij Luna

Automatic Systems lanceert TriLane
op de internationale markt

Waver, 25 september 2018 – Automatic Systems, wereldwijde leider in de automatisatie van beveiligde toegangscontrole, lanceert deze week het nieuwe drie-armige draaihek ‘TriLane’ op de beurzen Security Essen in Duitsland en GSX in de Verenigde Staten. De TriLane is een innovatieve ontwikkeling in de toegangscontrole binnen het voetgangersgamma van Automatic Systems. Dankzij het nieuwe compacte en robuuste design, het geavanceerde motorisatie- en fraudedetectiesysteem en zijn LED-pictogrammen, verbetert het comfort van de gebruiker.

Deze week lanceert Automatic Systems het nieuwe drie-armige draaihek ‘TriLane’ op het Securitysalon in Essen (Duitsland) en de GSX-beurs in Las Vegas (Verenigde Staten). De TriLane is een innovatieve ontwikkeling in de doorgangssystemen binnen het voetgangersgamma van Automatic Systems. De TriLane beschikt over verschillende nieuwe en handige functies die het gebruik en het beheer ervan door de klant verbeteren en het comfort voor de eindgebruiker verhogen.

De nieuwe functies van de TriLane

Met een breedte van 235 mm is de TriLane de smalste en meest compacte op de markt en laat zich makkelijk wegwerken in zijn bouwkundige omgeving. De TriLane is extreem robuust en dus geschikt voor gebruik binnen en buiten gebouwen. Het toestel voldoet aan de IP44-beschermingsnorm voor water- en stofdichtheid.

De TriLane is uitgerust met een fraudedetectiesysteem zodat men er niet over kan springen of onder kan kruipen. Zo kan elke onrechtmatige handeling worden voorkomen. Een andere belangrijke innovatie van de TriLane is de geavanceerde motor van de armen. Die heeft twee voordelen. Eerst en vooral begeleidt de motor de beweging van de gebruiker, wat het makkelijker maakt voor bijvoorbeeld oudere personen of kinderen om door te gaan. Verder kan de beheerder in geval van alarm of evacuatie makkelijk de armen omlaag doen vanop afstand, met een enkel bevel.

Ten slotte is de TriLane voorzien van intuïtieve LED-pictogrammen in het wit, groen of rood. Zij duiden respectievelijk aan dat het draaihek actief is en of de badge al dan niet herkend wordt.

Met de TriLane kan de doorgang van grote groepen mensen efficiënt gebeuren. Het systeem zorgt voor een geautomatiseerde en beveiligde toegangscontrole voor sites met veel toegangsverkeer zoals recreatiecentra, scholen en universiteiten, winkelcentra, kantoren en fabrieken waar een ‘gemiddeld’ veiligheidsniveau vereist is.

De TriLane wordt wereldwijd gelanceerd en is beschikbaar voor verkoop vanaf oktober.

Security Essen en Global Security Exchange

Security Essen is de grootste beveiligingsbeurs ter wereld . De beurs vindt om de twee jaar plaats in Essen (Duitsland). Alle experts, beslissingsnemers en kopers uit de sector van de mechanische en digitale veiligheidstechnologie (van branddetectie over telebewaking en cybersecurity tot terrorismepreventie) komen samen op dit internationale event van hoog niveau. Meer dan 1000 standhouders uit meer dan 40 landen stellen er hun laatste vernieuwingen voor. Security Essen vindt plaats van dinsdag 25 tot vrijdag 28 september 2018.

Automatic Systems zal aanwezig zijn in hal 3, stand 3G123. Naast het Duitse en Internationale verkoopteam en het marketingteam van de hoofdzetel, zal ook de VIP Sales van Noord-Europa er zijn. CEO Christophe Isaac Castiau is ook een dag aanwezig.

De Global Security Exchange (GSX), vroeger bekend als Annual Seminar and Exhibits (ASIS), brengt het volledige beveiligingsspectrum samen op een internationaal evenement van hoog niveau. De GSX-beurs vindt plaats in Las Vegas (Verenigde Staten) van zondag 23 tot donderdag 27 september 2018. Automatic Systems is aanwezig op stand 2535.

Voor het einde van het jaar zal Automatic Systems nog deelnemen aan een tiental andere internationale professionele beurzen.

Het drie-armige draaihek TriLane

Voor extra informatie of een interview met Marc Lapierre,
VP Marketing & Engineering, neem contact op met Muriel Lefébure
02 658 02 92 of 0495 59 38 00

Over Automatic Systems

Automatic Systems is de wereldwijde leider in de automatisatie van beveiligde toegangscontrole. Al bijna 50 jaar lang ontwikkelt en produceert het bedrijf uitrusting voor toegangen voor voetgangers, voertuigen en passagiers. Automatic Systems werd opgericht in 1969 en heeft een unieke kennis ontwikkeld op het gebied van het ontwerp van hoogwaardige obstakels, persoonsdetectie en het beheer van doorgangsstromen. Het bedrijf is gerenommeerd voor de hoge kwaliteit, prestaties en betrouwbaarheid van zijn producten.

Het bedrijf maakt deel uit van de groep Bolloré, wat de langetermijnstrategie en de stabiliteit van het bedrijf verzekert. Het bedrijf is actief in heel de wereld via zijn filialen en commerciële vertegenwoordiging in België, Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland, Canada en de Verenigde Staten. Het beschikt ook over een groot netwerk van zowel lokale als internationale distributeurs. Het bedrijf heeft 4 productiesites (2 in België, 1 in Frankrijk en 1 in Canada) en 3 sites voor onderzoek en ontwikkeling.