AMPLEXOR INTERNATIONAL HEEFT OVERNAMEOVEREENKOMST MET SAJAN

Tel.: +32 2 658 02 93

AMPLEXOR INTERNATIONAL HEEFT OVERNAMEOVEREENKOMST MET SAJAN

Met transactie is bedrag van ongeveer 28,5 miljoen gemoeid

België, 28 april 2017 – Sajan Inc. (Nasdaq: SAJA) en AMPLEXOR International SA hebben een definitieve overnameovereenkomst getekend. Met de overeenkomst wordt Sajan eigendom van een volle dochteronderneming van AMPLEXOR International. De aandeelhouders van Sajan ontvangen volgens de voorwaarden van de overeenkomst ongeveer 28,5 miljoen dollar in cash.

We zijn blij dat we deze overeenkomst mogen aankondigen”, zegt Shannon Zimmerman, voorzitter en CEO van Sajan. “Deze overname is strategisch uitgedacht. Het resultaat is een unieke en robuuste leverancier van inhoudelijke oplossingen die een waaier aan mogelijkheden biedt die ver voorbij klassieke vertalingen gaan.

Dit samengaan creëert een sterke wereldwijde provider die beschikt over een grote verscheidenheid aan technologieën, wereldwijde content oplossingen en klantenondersteuning in een groot aantal landen”, gaat Zimmerman verder. “Er bestaat een goed afgestelde innovatiecultuur die gedeeld wordt door de beide bedrijven. Onze raad van bestuur gelooft er sterk in dat deze overeenkomst de belangen van onze aandeelhouders het beste dient. Bovendien bevestigt dit akkoord dat Sajan een van de voornaamste leveranciers van vertaaloplossingen ter wereld is. AMPLEXOR was op zoek naar een sterke partner in de Verenigde Staten om hun wereldwijde organisatie te versterken en vond die partner in Sajan.” “We wilden onze aanwezigheid in de VS versterken en het aanbod en de competenties van onze Language Services laten groeien. Sajan was daarvoor de perfect passende partner. De technologische bekwaamheden, leveringscapaciteiten en het geografische bereik van Sajan zijn volledig complementair met AMPLEXOR”, legt Marc Evenepoel, CEO van AMPLEXOR, uit.

De directie en de raad van bestuur van Sajan hebben het overnamevoorstel unaniem goedgekeurd en geven aandeelhouders de raad om de overeenkomst aan te nemen en de overname goed te keuren. De definitieve goedkeuring van de transactie is onderhevig aan de gebruikelijke voorwaarden, zoals het verkrijgen van een meerderheid van de stemmen onder de houders van de uitstaande aandelen van Sajan. Een bijzondere ondernemingsraad over de overname wordt verwacht in juli 2017 en als de transactie goedgekeurd wordt, zal de overname kort daarna afgerond worden.

Over AMPLEXOR

AMPLEXOR is een toonaangevende digital solution provider die oplossingen aanbiedt voor global content management, digital experience en compliance. Zij helpen klanten om efficiëntere processen in werking te stellen, de omzet te verhogen, de time-to-market te verlagen en een hoog kwaliteits- en conformiteitniveau te garanderen. AMPLEXOR's gebruiksklare oplossingen omvatten softwaretechnologieën, consulting, systeemintegratie, content management en vertaaldiensten om industriële bedrijfsprocessen te ondersteunen.

AMPLEXOR biedt technologische oplossingen aan in 22 landen in sectoren als de financiële en verzekeringssector, de openbare sector, maakindustrie, luchtvaart, defensie, transport en energie.

Over SAJAN

Sajan is een van de leidinggevende leveranciers ter wereld van vertaal- en lokalisatiediensten die klanten helpt naadloos uit te breiden in nieuwe markten. De grondslag van Sajan’s oplossingen ligt in zijn marktleidende technologie voor vertaalmanagement: Sajan Transplicity. Dit systeem levert procesautomatisatie en innovatieve meertalige inhoud om zo betrouwbare tijdschema’s, betere kwaliteit en grotere kostenefficiëntie aan zijn klanten te bieden. Door nauw samen te werken met zijn klanten kan het ervaren Sajan-team van lokalisatieprofessionals oplossingen op maat uitwerken voor zowel grote als kleine bedrijven die leven naar het motto ‘think globally but act locally’. Sajan heeft zijn hoofdkwartier in de Verenigde Staten, en heeft vestigingen in Ierland, Spanje en Singapore. Meer informatie vindt u op www.sajan.com.

Contact voor de pers

Wenst u meer informatie of een interview, neem dan contact op met Isabelle Schmit bij het agentschap Luna (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., 02 658 02 93).

Klik hier voor het volledige persbericht in het Engels.