De week van corona

par Luna

Wij bij Luna hebben deze week onze rol van tussenpersoon tussen de media en onze klanten tenvolle waargemaakt. Als er vandaag alleen al meer dan 20 publicaties waren om op te roepen de sociale restaurants ‘Resto du Coeur’ te ondersteunen met een donatie, was dat omdat wij hierover ‘en crise’ een persbericht hebben uitgestuurd. Iedereen weet nu ook, mede dank zij ons, dat lagere schoolkinderen gratis terecht kunnen op het digitale leerplatform bingel (en Wazzou voor het Franstalig onderwijs), en leerlingen secundair onderwijs op diddit (Udiddit voor het Franstalig onderwijs). Toch een beetje soelaas op deze manier, voor ouders die verondersteld worden thuis te werken met één oog op hun kroost.

We staan als communicatiespecialisten wellicht niet bij de geprivilegieerde beroepen, maar zouden daar wel moeten bij staan. Communicatie met klanten is in coronatijden immers belangrijker dan ooit, en heel wat bedrijven en vzw’s steunen daarvoor op ons.

Maar ik wil deze post vooral wijden aan mijn dreamteam bij Luna. Alle collega’s hebben lange uren en sommigen zelfs in het weekend gewerkt om alle communicatie te verwerken, en het nieuws bij de kranten te krijgen. Iedereen heeft zich, zoals altijd trouwens, gesmeten. Het is hartverwarmend. Ik ben fier van zo’n team deel te kunnen uitmaken. Ons eigen ‘Equipe Communication du Coeur’. Ik kijk al uit om maandag opnieuw te kunnen samenwerken met mijn collega’s.

Elsie

5 trucs et astuces pour une communication de crise réussie
Soyons solidaires des commerces de proximité !

Laissez un commentaire